Tokom prve godine mandata Vlade Republike Srpske zabilježene su aktivnosti na ispunjavanju osam od 22 obećanja koja se tiču cestogradnje.
Od 113 obećanja koliko su dale partije koje su formirale Vladu Republike Srpske, 22 se tiču oblasti cestogradnje, od čega je započet rad na realizaciji osam obećanja.
Izgradnja autoputa do Beograda najavljuje se već duže vremena, a pred kraj mandata prošlog saziva Vlade RS započela je izgradnja dvije dionice ove buduće saobraćajnice. Radi se o dionicama Rača – Bijeljina i Vukosavlje – Brčko. U martu 2023. godine direktor za tehničke poslove u Autoputevima Republike Srpske Slobodan Stanarević rekao je za portal Info Bijeljina da su radovi na dionici Rača – Bijeljina u punom jeku.
Dionica autoputa Vukosavlje – Brčko, koja je dio ovog obećanja, prati se kao i posebno obećanje i predstavlja dio budućeg autoputa Banjaluka – Bijeljina – granica sa Srbijom, koji je kao prioritetni pravac definisan Prostornim planom Republike Srpske i strateškim planovima preduzeća Autoputevi Republike Srpske, naveli su iz ovog preduzeća.
Tokom prve godine mandata Vlade RS provodile su se i aktivnosti na izgradnji zaobilaznica kod Laktaša i Doboja.
Naime, gradonačelnik Laktaša Miroslav Bojić je u martu 2023. godine najavio izgradnju petlje u Glamočanima, a u novembru je u intervjuu za portal The Prestige poručio kako je potpisan ugovor s izvođačima radova za izgradnju jedne petlje, koja će omogućiti još jedno isključenje s autoputa u Mahovljanima.
Kada je riječ o zaobilaznici kod Doboja, početkom 2023. godine Evropska unija je grantom, koji je alociran na Republiku Srpsku, dala sredstva koja će koristiti JP Autoputevi Republike Srpske u finansiranju dijela Projekta izgradnje dionice autoceste na Koridoru Vc оd približno 5,2 km, i to оd mosta Rudanka do tunela Putnikovo brdo 2.
Započela je i izgradnja magistralnog puta prema Šćepan-Polju. Podsjećamo, rekonstrukcija magistralnog puta Foča – Šćepan-Polje započeta je u mandatu prošlog saziva Vlade RS. Ipak, do avgusta 2023. godine bilo je urađeno samo 5,5 od ukupno 20 kilometara.
Zabilježene su određene aktivnosti na izgradnji puteva na Sokocu, ali i na dionici od Sokoca prema Palama. Na Sokocu je tokom septembra 2022. godine ozvaničen početak rekonstrukcije raskrsnice na magistralnom putu na ulazu u taj grad, iz pravca Sarajeva. Rekonstrukcija je završena krajem novembra 2022. godine. Završena je i rehabilitacija magistralnog puta na dionici Sokolac – Podromanija u dužini od 3,6 kilometara, a rehabilitacija magistralnog puta MI-115, koji se radi u dvije dionice – Han-Pijesak – Sokolac – Podromanija i Vlasenica – Han-Pijesak, u završnoj su fazi kada je riječ o prvoj dionici u dužini od 9,68 kilometara.
Radilo se i na asfaltiranju lokalnih i drugih puteva u Kozarskoj Dubici. Tokom februara 2023. godine asfaltirana je dionica Novi Grad – Karan u dužini 2,5 kilometra. Ovaj projekat finansiralo je Javno preduzeće “Putevi Republike Srpske”, a utrošeno je 500.000 KM.
Kada je riječ o nezapočetim obećanjima, nisu zabilježene aktivnosti na spajanju Teslića na autoput, priključivanju Dervente na autoput i završetku obilaznice kod Gradiške, kao ni na izgradnji autoputa Višegrad – Istočno Sarajevo i autoputa do Mrkonjić-Grada.
Nekoliko obećanja koja su se odnosila na izgradnju brzih cesta Višegrad – Trebinje, Trebinje – Gacko, Bijeljina – Zvornik – Sokolac, Trebinje – Bileća, kao i one do Dervente, ostala su nezapočeta.
Nisu zabilježene konkretnije aktivnosti ni na realizaciji obećanja o izgradnji puta Caparde – Osmaci, rekonstrukciji puteva Lukavica – Foča i Prijedor – Novi Grad, kao ni izgradnji tunela u Istočnom Sarajevu.
Od ukupna 22 obećanja u oblasti cestogradnje, 21 je dao SNSD, a tek jedno, koje se odnosilo na priključenje Dervente na autoput, dao je SPRS.
(Istinomjer.ba)