Neispunjeno

Rok za okončanje radova na GP Svilaj još jedanput pomjeren

Gradnja mosta Svilaj započela je u augustu 2016. godine, a dvogodišnji rok nije ispoštovan ni tokom 2019. godine, čime se Istinomjer već bavio, te su ranija obećanja u vezi sa rokovima izgradnje ovog mosta, data iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH, ocijenjena kao neispunjena. Tek je početkom jula 2020. godine završena gradnja mosta, a nešto ranije, krajem marta iste godine, potpisan je ugovor o izgradnji novog graničnog prelaza Svilaj između Uprave za indirektno oporezivanje BiH i konzorcijuma NISKOGRADNJA d.o.o. Laktaši, ALFA TERM d.o.o. Mostar i TEHTON d.o.o. Banja Luka.

FOTO: N1
FOTO: N1

Podsjećamo, ovaj granični prelaz je bitan kako bi već izgrađeni međudržavni most između naše zemlje i Republike Hrvatske bio pušten u saobraćaj, što je za hrvatski Večernji list potvrđeno iz Hrvatskih autocesta (HAC). Završetak radova na graničnom prelazu važan je i zbog autoceste na Koridoru Vc, na dionici Svila – Odžak, koja je završena krajem 2017. godine, ali bez međudržavnog mosta i prelaza ne može biti puštena u saobraćaj.

Most kod Svilaja završen je u cijelosti još ljetos i objekt je bez uvjetnih primjedbi prošao tehnički pregled. Puštanje u promet bit će po dovršetku radova na dijelu trase u Bosni i Hercegovini. Prema posljednjim informacijama, bosanskohercegovačka strana provodi aktivnosti na uspostavi graničnog prijelaza te bi putnički promet mostom trebao biti pušten početkom proljeća.

HAC, 30. 1. 2021.

Kada su iz UIOBiH 12. maja 2020. godine obavijestili javnost da su osigurani uvjeti za “nesmetan početak radova na izgradnji graničnog prelaza Svilaj”, kao rok za završetak radova navodio se period od 300 kalendarskih dana.

Radi se o izuzetno važnom graničnom prijelazu koji se nalazi na sjeveru Bosne i Hercegovine na koridoru 5 C. Rok za završetak radova je 300 kalendarskih dana. Vrijednost ugovorenih radova je 18.713.999,35 KM sa PDV-om. Kompleks novog graničnog prijelaza Svilaj planiran je na površini od 103.000 m2. Na novom graničnom prijelazu će biti posebno odvojen putnički od teretnog saobraćaja, imaće četiri trake na ulazu u BiH i tri trake na izlazu iz BiH. U sklopu novog graničnog prijelaza biće sagrađeni objekti za smještaj službenika Uprave za indirektno oporezivanje, Granične policije BiH i inspekcijskih službi, te objekat za smještaj špeditera i banke. Prijelaz će imati i zaseban energetski blok, poseban objekat za detaljan pregled vozila, kolske vage i veliku nadstrešnicu.

UIOBiH, 12. 5. 2020.

Nekoliko mjeseci kasnije, u septembru 2020. godine, portparol UIOBiH Ratko Kovačević je za Istinomjer kazao da će radovi na izgradnji graničnog prelaza Svilaj biti okončani u aprilu 2021. godine.

Podsjećam, novi granični prijelaz Svilaj se radi, a prema dinamici radova, trebao bi biti završen u aprilu 2021. godine.

Ratko Kovačević, 9. 9. 2020.

Ipak, u februaru 2021. godine, Kovačević je za Istinomjer potvrdio da je, iako se radovi na izgradnji graničnog prelaza Svilaj izvode predviđenim intenzitetom, planirani završetak radova na izgradnji ovog graničnog prelaza je juni 2021. godine.

Planirani završetak radova na izgradnji graničnog prelaza Svilaj prema dinamici izvođača radova je jun mjesec 2021. godine. Dakle, završeni su radovi na donjem stroju kako je po planu, u toku je montaža nadstrešnice i kontrolnih kućica.

Ratko Kovačević, 8. 2. 2021.

Sredinom marta 2021. godine, u intervjuu za agenciju Anadolija, ministar komunikacija i transporta u Vijeću ministara BiH Vojin Mitrović izjavio je da će “u maju biti pušten u promet most kod Svilaja”.

Početkom juna, ministar Mitrović saopćio je da je “završetak radova na graničnom prelazu Svilaj planiran za 15. juli, nakon čega bi u roku od 45 dana bio izvršen tehnički prijem i dobijanje upotrebne dozvole, dok bi se do polovine avgusta moglo planirati i stavljanje u funkciju ovog graničnog prelaza”, te je dodao i da je “preduvjet za puštanje ovog graničnog prelaza u funkciju kategorizacija koja još uvijek nije urađena”.

Iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH ističu da je rok za okončanje radova, koji je bio planiran za juni ove godine, pomjeren zbog poremećaja na tržištu čelika, čeličnih konstrukcija i panela, a “sve zbog pandemije uzrokovane virusom Covid-19”.

Tačno je da smo u februaru 2021. bili u situaciji kada se očekivalo da rok za završetak radova na izgradnji graničnog prijelaza Svilaj bude u junu ove godine. Međutim, došlo je do poremećaja na tržištu čelika, čeličnih konstrukcija i panela (sve zbog pandemije uzrokovane virusom Covid 19), zbog čega je izvođaču radova tražena roba isporučena sa zakašnjenjem. Zbog te činjenice došlo je do kašnjenja u montaži nadstrešnice, a onda lančano i u svim daljnjim završnim radovima dolazi do manjeg kašnjenja, tako da je informacija koju je prenio minstar Vojin Mitrović tačna. Ipak, ovo neće uticati na puštanje u funkciju mosta i novog graničnog prelaza Svilaj iz razloga što još uvijek nema potpisanog međudržavnog ugovora između Bosne i Hercegovine i susjedne Republike Hrvatske o kategorizaciji ovog graničnog prijelaza. Kako bi novi granični prijelaz uopšte mogao da se zvanično pusti u rad, za isti se prvo mora odrediti kategorizacija i nakon toga osigurati useljenje svih potrebnih službi.

Ratko Kovačević, 2. 6. 2021.

S obzirom na činjenicu da je prvobitno najavljeni rok od 300 kalendarskih dana već odavno istekao, a da radovi nisu okončani ni u aprilu, ni u maju, kako je to najavljeno u septembru 2020. godine iz UIOBiH, i u martu ove godine od ministra Mitrovića, niti će biti okončani u junu, Istinomjer spomenuta obećanja UIOBiH i ministra Mitrovića ocjenjuje neispunjenim.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!