Most Svilaj

Priča o izgradnji mosta na rijeci Savi kod Svilaja, koji bi trebao povezati hrvatski autoput sa koridorom VC kroz BiH, stara je skoro osam godina. Nakon treće tenderske procedure, i milionske odštete koju je BiH morala platiti, jer po okončanju tendera nije na vrijeme uvela u posao austrijsku kompaniu “Štrabag”, u septembru 2016. godine postavljen je kamen temeljac za most Svilaj. Ugovor o izgradnji mosta potpisan je sredinom jula 2016. godine, a završetak radova planiran je za 28. maj 2019. godine

Kako sada stvari stoje, rok za završetak radova bi mogao biti i ispoštovan, obzirom da je do sada završeno oko 55% radova na izgradnji mosta Svilaj.

U decembru prošle godine, komentirajući trenutnu dinamiku radova na izgradnji mosta Svilaj, iz ministarstva su naglasili da je ovaj most jedan od prioriteta kada su u pitanju infrastrukturni projekti, te da će biti završen u maju 2019. godine.

Krajnji rok za završenje mosta jeste 28.05.2019. godine. Mi ćemo svakako poduzeti sve da to bude i nešto ranije. Most preko rijeke Save je ključni infrastrukturni projekt cestovne infrastrukture, posebice kada se radi o Koridoru 5C. Dakle, radi se o praktično završnoj spojnoj točci preko rijeke Save sa Republikom Hrvatskom. Nažalost, zbog niza objektivnih i subjektivnih okolnosti, koje su već sad predmetom i drugih postupaka, evo, u prethodnom razdoblju to nije bilo gotovo. No, smogli smo snage, i naših, evo možemo reći tako, angažmana da smo sve aktivnosti oko početka radova, i dobar dio radova već priveli kraju.

(Igor Pejić, sekretar ministarstva komunikacija i prometa BiH, 12.12.2017.)

Kako bismo provjerili da li se radovi odvijaju u skladu sa predviđenom dinamikom, Istinomjer je sredinom februara ove godine kontaktirao sekretara ministarstva komunikacija i prometa BiH, Igora Pejića.

Svi radovi se odvijaju po dinamičkom planu. U ovom momentu imamo 42 % završenih radova od 100 %, dakle od ukupnih radova. Most će biti u funkciji i prije najavljenog roka, obzirom da ne očekujemo poplave ili druge okolnosti zbog kojih bi moglo doći do zastoja. Izvođaču radova se redovno izmiruju obaveze, u roku se dostavljaju fakture.

(Igor Pejić, sekretar ministarstva komunikacija i prometa BiH, 16.02.2018.)

Proteklih dana urađena je analiza dinamičkog i finansijskog plana, odnosno potpuno okončanih radova na izgradnji mosta Svilaj. Usprkos nepovoljnim vremenskim prilikama, ukupna realizacija radova na izgradnji mosta u ovom trenutku iznosi 55%.

Od ukupno 184 betonska pilota, odnosno šipa, izgrađen je 181, odnosno više od 99%;

– u postupku izrade su stupišta S3 i S4, na kojima se završavaju čelične talpe ili su završene, što je slučaj sa stupištem S3;

– od ukupno 5.300 tona čelika, radionički su završene 3.723 tone, odnosno nešto više od 71%, a isporuka segmenata na gradilište se odvija u kontinuitetu;

– od ukupno 102 čelična segmenta, na mostu su postavljena 52, odnosno 51%;

– trenutni kumulativni plan finansijske realizacije jest 11.335.331,86 €, a realizirano je 12.258.870,16 €, te je kumulativna finansijska realizacija oko 108%.

(Saopštenje Ministarstva prometa i komunikacija BiH, 20.07.2018.)

Istinomjer će i dalje pratiti izgradnju mosta Svilaj, i da li će u najavljenom roku biti okončani radovi. Za sada Ministarsvo komunikacija i prometa BiH, na čelu sa ministrom Ismirom Juskom dobija ocjenu radi se na tome.

 

 

(Istinomjer.ba)

Mićić ipak “pričao po selu”

Javnosti je poznato da su “svađe u kući”, odnosno turbulencije u SDS-u počele znatno prije prekinute sjednice Skupštine...

Nakon odluke CIK-a, Nikšić ponovio svoje ranije stavove

Na dio odluke CIK-a koji kaže da će se “prilikom popune Doma naroda Parlamenta Federacije BiH koristiti popis iz 2013. godine”, među prvima je reagovao SDP BiH, čiji je predsjednik Nermin...


Skupština SDS će se o potvrđivanju Govedarice izjašnjavati neki drugi put

Turbulencije u SDS-u se nastavljaju, a još jedna izjava predsjednika ove političke partije, Vukote Govedarice, te ono što je nakon nje uslijedilo ponovo je privuklo pažnju Istinomjera. O...