Neispunjeno

Trasa buduće Jadransko-jonske autoceste nije odabrana do kraja 2020. godine

Ministarstvo prometa i komunikacija BiH je 8. jula 2020. godine saopštilo da bi do kraja godine trebalo biti poznato koja će se trasa od pet ponuđenih izabrati za izgradnju buduće Jadransko-jonske autoceste koja će prolaziti kroz našu zemlju.

Naime, kako se navodi u saopštenju, ministar komunikacija i prometa BiH Vojin Mitrović održao je 8. jula ove godine sastanak u Mostaru sa federalnim ministrom prometa i komunikacija Denisom Lasićem na, između ostalih, i temu izgradnje cestovne infrastrukture u zemlji.

Ministar Mitrović je informirao ministra Lasića da će do kraja godine biti poznato koja će se trasa od pet ponuđenih izabrati za izgradnju buduće Jadransko-jonske autoceste, koja treba spojiti našu zemlju sa Hrvatskom i Italijom, odnosno Crnom Gorom, Albanijom i Grčkom. Naime, Jadransko-jonska autocesta kroz Bosnu i Hercegovinu počinje u Počitelju, a završava u Aranđelovu kod Trebinja na granici sa Crnom Gorom. Plansko-projektnom dokumentacijom ove autoceste predviđeno je da njena dužina kroz Federaciju BiH i Republiku Srpsku bude oko 110 kilometara.

Ministarstvo prometa i komunikacija BiH, 8. 7. 2020.

U okviru svog predizbornog programa “Agenda BiH 2026”, uoči Općih izbora 2018. godine, izgradnju ovog autoputa obećala je Stranka demokratske akcije (SDA). Ista stranka obećala je “hitno pripremiti studijsko-plansku dokumentaciju na Jadransko-jonskoj autocesti” i u svom programu uoči Općih Izbora 2010. godine. Slično obećanje tada su imali i iz HDZ-a 1990.

Jadransko-jonska autocesta planirana je i “Okvirnom strategijom prometa BiH za period od 2016. do 2030. godine” koja je usvojena na 64. sjednici tadašnjeg saziva Vijeća ministara BiH, održanoj 14. jula 2016. godine.

Kako navode iz Ministarstva, ministar Mitrović je o izgradnji Jadransko-jonske autoceste razgovarao 24. jula ove godine na sastanku sa direktorom Instituta za građevinarstvo „IG“ d. o. o. Banja Luka Nebojšom Kneževićem, kada su razmatrane “predložene varijante multikriterijskih analiza, kao i trasa koju su predložile općine istočne Hercegovine”.

U augustu 2020. godine, ministar Mitrović je za Avaz izjavio da se još uvijek radi na pitanju izbora trase za autocestu:

Rađena je multifunkcionalna analiza za četiri trase. Međutim, istočna Hercegovina ima dodatne zahtjeve i to je razlog zašto smo prošle sedmice održali određeni broj sastanaka. Predlaže se još jedna varijanta, ali koja tek treba ići na analizu, kako bi se kasnije dogovarala s Crnom Gorom i Hrvatskom.

Vojin Mitrović, 3. 8. 2020.

Budući da se tokom ostatka godine iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH nisu oglašavali po pitanju odabira trase za Jadransko-jonsku autocestu, te da je izjava iz augusta posljednji komentar ministra Mitrovića na ovu temu, najavu da će do kraja 2020. godine biti poznata trasa za izgradnju navedene autoceste Istinomjer ocjenjuje neispunjenom.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!