Analize

Novi rokovi: Hoće li ministar Šteta ispuniti obećanja u vezi s najavljenim projektima Ministarstva saobraćaja KS?

Otkako je ministar saobraćaja KS Adnan Šteta preuzeo mandat, u više je navrata dao rokove koji su se odnosili na početak izvođenja ili potpunu implementaciju određenih projekta koje sprovodi ministarstvo kojim rukovodi. Projekti poput izgradnje tunela Kobilja Glava na Prvoj transverzali, ali i kompletiranje Devete transverzale i Ulice Džemala Bijedića s autoputem na Koridoru Vc oni su za koje je Šteta već dao rokove do kada bi trebali biti započeti, odnosno okončani, a koji su u međuvremenu pomjereni.

Foto: Adnan Šteta/FB
Foto: Adnan Šteta/FB

Tako je u posljednjem intervjuu za portal Faktor, datom 10. novembra ove godine, Šteta, između ostalog, govorio o mnogim projektima koji su započeti ili čija je realizacija u toku. Inače, ministar Šteta je i ranije govorio kada će pojedini projekti krenuti s implementacijom ili biti okončani, o čemu je Istinomjer već imao priliku detaljno pisati.

Kada je riječ o Prvoj transverzali, koja od centra Sarajeva vodi do Vogošće, ministar Šteta nije mogao reći kada će ponovo početi radovi na dionici kod Željezničke stanice, a koji su prekinuti jer nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi, o čemu je Istinomjer ranije pisao. Također, prema riječima Štete, ministarstvo kojim rukovodi nije odgovorno za rješavanje problema objekata koji se nalaze na trasi ove saobraćajnice na Velešićima, o čemu konačnu riječ trebaju dati Zavod za izgradnju KS i Općina Centar, a u navedenom intervjuu najavljen je početak radova na tunelu Kobilja Glava.

Tender EBRD-a za tunel je raspisan i do kraja ovog mjeseca šest firmi će dostaviti ponude koje su zadovoljile, da bi na proljeće napokon mogli krenuti sa izgradnjom tunela Kobilja glava. Riječ je o cijevima od 650 i 670 metara i cesti koja će spajati izlaz iz tunela sa strane Vogošće do Hotonja.(..) Mogu reći da tunel, kada ga krenemo graditi i popratnu cestu od izlaznog tunela Vogošća do Hotonja, bit će završen u roku od dvije godine, znači ako krenemo u martu 2022. godine, u martu 2024. godine imat ćemo spojen dio od Šipa, pored Gazpromove pumpe do Hotonja. Do kraja 2024. godine imat ćemo kilometar i 200 metara ceste, 650 ili 670 metara tunela zavisno sa koje strane se nalaze i 700 metara uključne saobraćajnice iza tunela.

Adnan Šteta, 10.11.2021.

Podsjećamo, Istinomjer je ranije ocijenio neispunjenim obećanja ministra Adnana Štete kada je u pitanju gradnja tunela Kobilja Glava. Naime, Šteta je u maju ove godine najavio da će do kraja jula početi izgradnja navedenog tunela, što se nije desilo, te je potom u istom mjesecu početak radova najavio za kraj tekuće godine.

Još jedan od projekata cestogradnje koji se najavljuje jeste i izgradnja spoja Devete transverzale s dionicom koja spaja Sarajevo s autoputem na Koridoru Vc.

Iduće sedmice krećemo sa gradnjom spoja Devete transverzale i autoputa u Briješću i rok za izgradnju je godina dana.

Adnan Šteta, 10.11.2021.

Istinomjer je ranije pisao da je u maju ove godine ministar Šteta najavio da će komplet dionica Devete transverzale, Ulice Džemala Bijedića i Koridora Vc biti spojena do kraja 2021. godine.

Kada se radi o problemu javnog prijevoza, minstar Šteta je u augustu ove godine najavio novi zakon o javnom prijevozu u KS.

On je prošao Vladu, on je poslan u skupštinsku proceduru, vjerujemo da će na septembarskoj skupštini on biti, onda imamo javnu raspravu 60 dana, što znači da bi mi taj zakon, ako sve bude kako treba, u decembru ove godine mogli imati.

Adnan Šteta, 10.8.2021.

Nakon što su zastupnici u Skupštini KS sredinom septembra ove godine usvojili Nacrt zakona o javnom prijevozu, koji je poslan u dvomjesečnu javnu raspravu, Šteta je u intervjuu za Faktor ponovio da će Zakon o javnom prijevozu biti usvojen do kraja godine, koji bi u konačnici trebao riješiti probleme u cjelokupnom javnom prijevozu ovog kantona, uključujući i stanje u KJKP GRAS.

Još radimo na nekoliko scenarija i još nismo donijeli odluku koji je tačan pravac, u kojem smjeru ćemo ići kada je GRAS u pitanju, ali je izvjesno da ćemo kroz novi zakon o javnom prijevozu, koji bi u decembru trebao biti u formi prijedloga na Skupštini KS, oformiti tijelo, da li agenciju ili direkciju za javni prijevoz koja će biti nosilac svih procesa javnog prijevoza i koja će raspoređivati ko šta radi, kako radi i te firme će odgovarati njoj.

Adnan Šteta, 10.11 2021.

I dok se još usaglašavaju planovi i ideje u kojem pravcu će preduzeće GRAS funkcionisati u budućnosti, trenutno se izvode građevinski radovi na rekonstrukciji tramvajske pruge i izgradnji stajališta Nedžarići u pravcu centra grada. Kada je riječ o navedenim radovima, Šteta je dao rokove do kada će oni biti okončani.

Trenutno radimo stajalište u Nedžarićima i ono će biti završeno do kraja ovog mjeseca u roku od 60 dana od početka građevinskih radova za razliku od ovog stajališta na Otoci. Rekonstrukcija pruge, kojoj je rok za izgradnju dvije godine, radit će se u više faza, prva faza je od Ilidže do Nedžarića, krajem ovog mjeseca gradilište proširujemo od Nedžarića do RTV doma, a onda do Remize. Remiza – Ilidža je prvi dio projekta i on će biti završen u maju iduće godine. Nakon toga idemo od Remize do Čengić Vile pa od Čengić Vile prema gradu. Imamo radove i prema Željezničkoj stanici i radove unutar Remize i zato je kompletan projekat planiran u roku od dvije godine.

Adnan Šteta, 10.11.2021.

Osim rekonstrukcije tramvajske pruge, ministar Šteta je za narednu godinu još jednom najavio izgradnju nove trase tramvajske pruge, i to od Ilidže do Hrasnice, kao i dolazak novih trolejbusa.

Poboljšanjem tramvajskog i trolejbuskog prijevoza, kroz nove tramvaje, nove trolejbuse, rekonstrukcijom pruge gdje će tramvaj moći voziti normalnom brzinom, proširenjem trolejbuske mreže do Vogošće (sa tim krećemo iduće godine), proširenjem tramvajske pruge do Hrasnice, isto tako izgradnja počinje iduće godine, grad ćemo povezati tako da skoro sve općine u kantonu imaju jedno prijevozno sredstvo do centra grada. (..) Mogu ponosno najaviti da će se građani KS u januaru početi voziti u novim trolejbusima, a do aprila ćemo imati kompletan novi trolejbuski vozni park, a isto tako naši novi trolejbusi će moći voziti bez kontaktne mreže na bateriju 20 kilometara, što znači da ćemo i određene autobuske linije koje nisu redovne moći potpomoći, te da na tim relacijama voze ova vozila.

Adnan Šteta, 10.11.2021.

Podsjećamo, Istinomjer je u oktobru ove godine pisao o obećanju ministra Štete da će trolejbusi do Vogošće u prvoj fazi ići do Šipa, i to u prvom kvartalu naredne godine, a do kraja 2022. godine i na cijeloj dionici do Vogošće.

Kao i do sada, Istinomjer će pratiti realizaciju kako ranije datih, tako i novih obećanja i rokova koji se odnose na projekte o kojima je ministar Šteta govorio.

 

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!