Analize

“Djela, a ne riječi” – nova obećanja i najave ministra Štete

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo (KS) Adnan Šteta se u svojim medijskim istupima rijetko ustručava od davanja pompeznih najava o novim saobraćajnim projektima u KS i njihovim rokovima za implementaciju. U ovoj analizi, Istinomjer će pružiti uvid u bilans ispunjenja dosadašnjih obećanja ministra Štete, te podsjetiti na projekte koji bi trebali biti završeni, ili barem započeti, u narednom periodu.

FOTO: Facebook/Adnan Šteta

U bazi aktera koje je Istinomjer u svom jedanaestogodišnjem radu imao priliku ocijeniti nalazi se i profil aktuelnog ministra saobraćaja KS Adnana Štete, u kojem su objedinjene njegove ocijenjene izjave i obećanja. On je javnu funkciju prvi put preuzeo 26. decembra 2018. godine, kada je, u Vladi tadašnje “Šestorke”, također bio na čelu Ministarstva saobraćaja.

Od tog trenutka do danas, jedna tvrdnja Štete ocijenjena je istinitom, a dvije neistinitom. Kada je riječ o obećanjima, jedno je dobilo ocjenu djelimično ispunjeno, dva ispunjeno, a čak 12 nije ispunjeno u obećanom roku.

Šteta je na funkciju ministra saobraćaja u Vladi KS po drugi put imenovan početkom ove godine, a u nešto više od sedam mjeseci novog mandata, Istinomjer je zabilježio pet njegovih neispunjenih obećanja.

Gostujući u programu TVSA 10. maja, Šteta je opširno govorio o započetim projektima u oblasti saobraćajne infrastrukture u KS, te naveo rokove za implementaciju nekoliko njih, a Istinomjer je njegova obećanja izrečena tokom tog intervjua prikupio u analizi “Šteta o rokovima i novim saobraćajnim projektima u KS-u”. Tada je Šteta za kraj 2021, odnosno početak 2022. godine, najavio “spajanje Ulice Džemala Bijedića, Devete transverzale i autoputa sa četiri trake”, zatim izgradnju nove saobraćajnice od Hrasnice ka Igmanu, kao i početak projekta adaptivnog upravljanja saobraćajem.

U međuvremenu, krajem marta, Istinomjer je kao neispunjeno ocijenio obećanje Štete koje je dao u intervjuu za Radio Slobodna Evropa 19. februara, a glasilo je da će radovi na tramvajskoj stanici na Otoci biti završeni u roku od mjesec. U stvarnosti, ovo stajalište otvoreno je tek u julu, više od pet mjeseci nakon Štetine najave.

FOTO: Istinomjer

Zatim je ocjenu neispunjeno dobilo i obećanje ministra o izgradnji Prve transverzale, odnosno dvije dionice, i to u naselju Šip i od Ulice Kranjčevića do Ulice Braće Begić. Naime, iako je Šteta u maju najavio skoro dobijanje građevinske dozvole za radove na ovom projektu, oni su nedugo nakon toga potpuno obustavljeni.

FOTO: Istinomjer

U već spomenutom majskom intervjuu, Šteta je također obećao da će radovi na tunelu Kobilja Glava početi tokom ljeta ove godine. Međutim, nakon što je 13. jula “obišao gradilišta i upoznao ih s dosadašnjim radom ovog ministarstva”, pomjerio je rok za početak radova do kraja godine, čime je postalo jasno da prvobitno navedeni rokovi nisu ispoštovani.

Sredinom juna, ministar Šteta potpisao je ugovor s konzorcijem dvije firme iz Kine, i to China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group Ltd. te China Railway No.10 Engineering Group, koje bi trebale vršiti rekonstrukciju više od 21 kilometra tramvajske pruge u Sarajevu, u vrijednosti većoj od 20 miliona eura. Ministar je tada saopštio da će radovi na rekonstrukciji pruge početi polovinom jula, ali do toga nije došlo.

Posljednje do sada neispunjeno obećanja Adnana Štete Istinomjer je registrovao 1. augusta, kada je ovom ocjenom zaključio njegovu najavu da će brzi voz na relaciji Hadžići – Željeznička stanica postati operativan do kraja sedmog mjeseca. Ipak, i ovaj rok je probijen, a voz od Pazarića do Željezničke stanice prve putnike odvezao je 9. augusta.

TVSA je ponovo ugostio ministra Štetu dan kasnije, 10. augusta, kada smo mogli čuti nove rokove za nova obećanja, poput nabavke i dopremanja novih trolejbusa u KS. Inače, početkom godine, potpisan je ugovor za nabavku 25 niskopodnih trolejbusa iz Bjelorusije, a obećanje o njihovoj nabavci Istinomjer prati i u sklopu monitoringa rada Vlade KS.

Mi očekujemo početkom januara, po ugovoru koji imamo potpisan, dolazak novih trolejbusa.

Adnan Šteta, 10.8.2021.

Šteta je najavio i donošenje novog zakona o javnom prevozu:

On je prošao Vladu, on je poslan u skupštinsku proceduru, vjerujemo da će na septembarskoj skupštini on biti, onda imamo javnu raspravu 60 dana, što znači da bi mi taj zakon, ako sve bude kako treba, u decembru ove godine mogli imati.

Adnan Šteta, 10.8.2021.

Za kraj, “najoptimističnije” najave imao je u vezi s početkom rekonstrukcije tramvajske pruge na kojoj bi radovi trebali početi do prvog septembra, odnosno početka nove školske godine, a isti rok predvidio je i za sanaciju tramvajske “S” krivine, koja je rekonstruisana prošle godine za vrijeme mandata ministra Adija Kalema, ali su u međuvremenu utvrđeni propusti.

Kao i do sada, Istinomjer će pratiti da li će se posljednja obećanja ministra saobraćaja KS Adnana Štete realizovati u spomenutim rokovima.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!