Gradnja autoputa od Banjaluke do Prijedora i Novog Grada najavljena je u novembru 2017. godine, nakon što je na samitu 16+1 u Sofiji potpisan Protokol o okončanju pregovaračkog postupka sa kineskom kompanijom “Šandong”.
Tada je iz kompanije Autoputevi RS rečeno da će se prvo graditi dionica do Prijedora, a u martu 2018. godine saopšteno je da su ostvareni uslovi za dodjelu koncesije putem pregovaračkog postupka za gradnju autoputa, dok je potpisivanje konačnog ugovora o koncesiji najavljeno za april ili u maj.
To se ipak nije dogodilo u tom vremenskom roku, niti u septembru. što je također obećavano, a Vlada RS je tek 1. oktobra ove godine dodijelila koncesiju za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor kineskoj kompaniji “Šandong” na 33 godine, uključujući i period izgradnje.
Samo par dana nakon toga, 4. oktobra ove godine, Trninić je parafirao ugovor o izgradnji autoputa sa predstavnicima kineske kompanije, te je tada najavio potpisivanje konačnog ugovora nakon što kineski partner uplati koncesionu naknadu.
Kineska strana to ne osporava, nego je razlog u procedurama koje mora da prođe ova državna kompanija. Zbog toga smo ostavili razuman rok za uplatu koncesione naknade poslije čega će ugovor biti potpisan i postati punovažan.”
Neđo Trninić, 04.10.2018.
Konačno, 13. decembra 2018. godine, ministar saobraćaja i veza Republike Srpske, Neđo Trninić i generalni direktor kineske firme “SDHS-CSI BH”, Yang Xu potpisali su ugovor o koncesiji za izgradnju auto-puta Banja Luka-Prijedor-Novi Grad, odnosno za prvu dionicu od Banje Luke do Prijedora.
Kako je rečeno, dionica je duga oko 42 km, sa po dvije saobraćajne trake, razdjelnim ostrvom i zaustavnim trakama, dok je vrijednost projekta 297 miliona eura.
S obzirom da je ugovor o projektu, koji je najavljen prije nešto više od godinu dana, konačno i potpisan sa zakašnjenjem od nekoliko mjeseci, Istinomjer će data obećanja ocijeniti kao ispunjena.
(Istinomjer.ba)