Analize

Analiza realizacije obećanja Adnana Štete tokom 2022. godine

Krajem 2021. godine ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta prezentirao je javnosti šta je urađeno u toj godini. Tu priliku ministar Šteta iskoristio je da najavi projekte koji bi trebali biti realizirani u 2022. godini, među kojima su se našli sanacija pruge, dolazak novih trolejbusa i digitalizacija parkinga i kupona za javni prevoz. Istinomjer je analizirao aktivnosti na realizaciji projekata koje je najavio ministar Šteta krajem 2021. godine, ali i onih projekata koje je ministar najavio tokom 2022. godine.

Izvor: Facebook/Adnan Šteta

Rekonstrukcija pruge u Kantonu Sarajevo

Rekonstrukcija tramvajske pruge u Sarajevu počela je u augustu 2021. godine. Ministar Šteta je od tada u nekoliko navrata najavljivao da će radovi na dionici Ilidža – Remiza biti završeni do 1. maja 2022. godine.

Kako su tada saopćili iz Vlade, plan je da kompletna rekonstrukcija pruge traje dvije godine, a projekat je procijenjen na 20,4 miliona eura. Šteta je tada dodao da će nova pruga garantovati veću sigurnost korisnika/ca javnog prevoza te da, pored pruge, slijede i projekti širenja pruge za Hrasnicu i širenja trolejbuske mreže za Vogošću.

Krajem augusta 2021. godine Šteta je pojasnio da prva faza radova podrazumijeva dionicu Ilidža – Nedžarići, a da će nakon 90 dana od početka radova oni biti nastavljeni na relaciji Nedžarići – Remiza.

U martu 2022. godine ministar Šteta je ustvrdio da će dionica do Remize biti završena do maja, a do Čengić-Vile u augustu.

Ništa se nije promijenilo. Rokovi su isti. Čengić Vila je okretnica i bitna je za uspostavu saobraćaja, zato je ona građanima bitnija nego rok za izgradnju tramvajske pruge do Remize. (…) Pruga do Remize će biti završena do maja i tako je planirano, a pruga do Čengić Vile u augustu.

Adnan Šteta, 1.3.2022.

S obzirom na to da radovi na spomenutoj dionici nisu realizirani u najavljenom roku, Istinomjer je obećanje ministra šteta u maju 2022. godine ocijenio neispunjenim.

Krajem septembra 2022. godine završena je rekonstrukcija pruge kod Remize, čime je okončana rekonstrukcija pruge i na svim raskrsnicama od Čengić-Vile do Ilidže. Krajem oktobra započeta je izgradnja tramvajske pruge od Čengić-Vile do Marijin Dvora.

Gostujući u programu N1 televizije u decembru 2022. godine, ministar Šteta je ustvrdio da bi izgradnja kompletne pruge trebala biti završena krajem augusta 2023. godine:

Rok za izgradnju kompletne pruge je dvije godine, znači završetak kompletne dionice bi trebao biti do kraja augusta iduće godine. S tim da se ne radi samo o pravcu koji mi radimo, imat ćemo i okretaljku na Skenderiji koju ćemo raditi i okretaljku na Željezničkoj stanici. Sad za sad, ide sve svoje dinamikom.

Adnan Šteta, 12.12.2022.

Vrijedi podsjetiti i da je krajem septembra 2022. godine potpisan ugovor za izradu studije izvodljivosti izgradnje tramvajske pruge na relaciji Nedžarići – Dobrinja i Željeznička stanica – Šip. Tom je prilikom iz Ministarstva saobraćaja saopćeno da će studiju izraditi Institut za saobraćaj i komunikacije d.o.o. Sarajevo i Društvo za projektovanje i građenje PPG d.o.o Sarajevo.

Izgradnja pruge do Hrasnice

Početkom marta 2022. godine ministar Šteta govorio je o izgradnji tramvajske pruge na relaciji Ilidža – Hrasnica. Tom prilikom ministar je najavio da će izgradnja pruge započeti “do ljeta”.

Pruga za Hrasnicu ide, počet će se kopati do ljeta. Očekujemo da će radovi trajati godinu i po.

Adnan Šteta, 3.3.2022.

Podsjećamo, Istinomjer je još 2018. godine pisao o neispunjenom obećanju bivšeg načelnika Općine Ilidža Senaida Memića za produženje tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice.

Vrijedi podsjetiti i da je realizacija ovog obećanja započeta u prvom dijelu mandata Adnana Štete, kada su on i tadašnji načelnik Općine Ilidža Senaid Memić potpisali sporazum o regulisanju međusobnih prava i obaveza na realizaciji izgradnje tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica u novembru 2019. godine.

Vlada Kantona Sarajevo je 1. aprila 2021. godine donijela Odluku o usvajanju kapitalnog projekta “Izgradnja tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica” u ukupnom iznosu 46 miliona KM.

Premijer Kantona Sarajevo Edin Forto i ministar Šteta sredinom novembra 2021. godine potpisali su mandatno pismo Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) s Matteom Colangeliom, regionalnim direktorom EBRD-a za Zapadni Balkan, za projekt izgradnje tramvajske pruge do Hrasnice.

EBRD je odobrio plan nabavki za proširenje tramvajske mreže do Hrasnice te je 9. decembra 2021. godine izdao generalno obavještenje za izvođače radova i konsultante. Nekoliko dana kasnije raspisan je tender za usluge nadzora na projektu izgradnje tramvajske pruge do Hrasnice.

Tender za izvođača radova raspisan je 10. marta 2022. godine putem EBRD-ovog portala za e-nabavku. U okviru pripremnih radova, sredinom marta 2022. godine, s trase tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica uklonjene su posađene voćke koje su putem mjesnih zajednica podijeljene stanovnicima/ama Ilidže.

Prvobitni rok za dostavljanje ponuda izvođača radova bio je 9. maj, ali je, zbog zahtjeva potencijalnih ponuđača, krajem aprila taj rok produžen na 30. maj 2022. godine.

Istinomjer je obećanje Adnan Štete da će izgradnja pruge do Hrasnice početi do ljeta 2022. godine ocijenio neispunjenim.

U septembru ove godine iz Ministarstva saobraćaja KS saopćeno je da je izabran izvođač radova za izgradnju pruge do Hrasnice. Tom prilikom ministar Šteta je održao sastanak s izabranim izvođačem radova, a riječ je o konzorciju dvije firme – Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. i Yapiray Demiryolu Insaat Sistemleri Sanayi ve Ticaret A.S.

Digitalizacija kupona

Na pres-konferenciji održanoj krajem 2021. godine ministar Šteta je najavio da će tokom 2022. godine doći do zamjene kupona učenicima/ama, studentima/cama i penzionerima/kama, a potom i svim ostalim kategorijama, kao i da će u drugoj polovini godine krenuti masovna prodaja beskontaktnih karata javnog prevoza.

Planirali smo da u prvoj polovini godine zamijenimo sve kupone na način da prvo idu kuponi đaka, studenata, penzionera, pa onda ostale kategorije. Kuponi će vrijediti u oba prevoznika koja voze trenutno u KS. U drugoj polovini godine planiramo da pustimo aplikaciju javnog prijevoza kojom ćemo moći sve ono što nam treba, da kupimo kartu, da vidimo kad nam dolazi vozilo, da vidimo koja linija ima, da vidimo koje su novosti u javnom prevozu, koja će biti dostupna građanima najkasnije u drugoj polovini godine. U drugoj polovini godine ćemo krenuti sa masovnom prodajom beskontaktnih karata javnog prevoza na svim mjestima gdje to treba da bude.

Adnan Šteta, 24.12.2021.

Šteta je u maju 2022. godine dodijelio prve elektronske karte za javni prevoz srednjoškolcima/kama te je tom prilikom i zvanično najavio podjelu karata za učenike/ce i studente/ice.

Zadovoljan sam što smo došli u ovu fazu. Od danas počinje podjela elektronskih karata učenicima i studentima koji su ranije predali svoje zahtjeve. Proces reforme javnog prevoza i tarifnog sistema je dug, ali važno je da se ideje realizuju i razvijaju. Njihovom konačnom realizacijom bit će promijenjena slika Sarajeva, a svima će nam ostati trajne vrijednosti i kvalitetniji javni prevoz. Nastavljamo sa realizacijom svih aktivnosti kako bismo došli do konačnog cilja – javnog prevoza kakav zaslužujemo.

Adnan Šteta, 13.5.2022.

Prema informacijama koje smo dobili iz Ministarstva saobraćaja KS u julu 2022. godine, do tada su zamijenjeni kuponi za studente/ice i učenike/ce, a do tog trenutka preuzeto je oko 9.800 kupona. Tom su prilikom iz Ministarstva dodali da je u toku prikupljanje dokumentacije i izrada kartica za penzionere/ke, kojih do sada ima oko 30.000. Što se tiče prodaje nepersonaliziranih kartica, iz Ministarstva su u julu naveli da će njihova prodaja početi kada se za to steknu uslovi.

Ministar Šteta uručio je 21.9.2022. godine elektronske karte penzionerima/kama i time najavio podjelu elektronskih karata za 30.000 penzionera/ki koji/e su predali/e zahtjeve. Kako se navodi u saopćenju Vlade KS, penzioneri/ke su četvrta kategorija koja će imati elektronske karte. Do tog trenutka te karte dobili/e su srednjoškolci/ke, studenti/ce i slijepa i slabovidna lica.

S obzirom na to da tokom 2022. godine u rad nije puštena aplikacija javnog prevoza niti je započeta prodaja nepersonaliziranih kartica, Istinomjer je ovo obećanje ministra Adnana Štete ocijenio kao djelimično ispunjeno.

Dolazak novih trolejbusa

Krajem 2021. godine Šteta je najavio i da će prvi trolejbusi koje je kupila Vlada KS doći “krajem idućeg mjeseca” (op.a. januar 2022. godine).

Podsjećamo, ministar Šteta potpisao je sredinom januara 2021. godine ugovor s bjeloruskom kompanijom BKM Holding o nabavci prvih 25 trolejbusa, čija je vrijednost nepunih 15 miliona eura.

S obzirom na to da prvi trolejbusi nisu stigli u Sarajevo do kraja januara 2022. godine, Istinomjer je ovo obećanje ministra Štete ocijenio neispunjenim.

Prvi trolejbus nabavljen iz Bjelorusije stigao je u Sarajevo krajem februara 2022. godine, dok su novi trolejbusi pušteni u saobraćaj tri mjeseca kasnije (maj 2022).

U decembru 2022. godine, gostujući u programu TVSA, ministar Šteta je ustvrdio da je do tog trenutka došlo 18 trolejbusa:

Osamnaest trolejbusa je došlo, dva će doći do kraja godine, to je 20, i pet trolejbusa u januaru (2023. op.a.), to je 25 trolejbusa.

Adnan Šteta, 19.12.2022.

Trolejbus prema Šipu i Vogošći

U oktobru 2021. godine, nakon održanog sastanka s predstavnicima Općinskog vijeća Centar Sarajevo, ministar Šteta ustvrdio je da su u toku pripremne dokumentacije kako bi do “kraja godine (op.a. 2021) mogao biti raspisan javni poziv za izradu idejnog rješenja za tramvajsku prugu prema Šipu”.

U prvom kvartalu 2022. godine prema ovom naselju počet će voziti trolejbus, a do kraja sljedeće godine i do Vogošće.

Adnan Šteta, 13.10.2021.

Tek početkom drugog kvartala, 11.4.2022. godine, Općina Centar, u kojoj se nalazi naselje Šip, izdala je urbanističku saglasnost Ministarstvu saobraćaja KS za trolejbusku mrežu do Vogošće, ali načelnik Općine Centar Srđan Mandić tada nije precizirao kada će trolejbusi voziti do ovog naselja.

Gostujući nekoliko dana kasnije na jednoj sarajevskoj televiziji, načelnik Mandić je, odgovarajući na pitanje voditeljice kada će se ovo realizirati, ponovio da će u toku ove godine biti uspostavljena trolejbuska mreža do Šipa.

S obzirom na to da u prvom kvartalu 2022. godine nije počeo saobraćati trolejbus prema Šipu, Istinomjer je ovo obećanje ministra Štete ocijenio neispunjenim.

Tokom 2022. godine, prema dostupnim informacijama, nije uspostavljena trolejbuska mreža do naselja Šip.

Tunel Kobilja Glava

Početkom februara 2022. godine, gostujući u programu TVSA, ministar Šteta najavio je da bi izgradnja tunela Kobilja Glava trebali započeti u martu.

Tender je završen za tunel. Pristigle su dvije ponude, u fazi su, znači, razmatranja te dvije ponude. Mi očekujemo da će se tunel zakopati odmah početkom građevinske sezone, to znači u martu. Dvije godine. 24 mjeseca je rok za izgradnju tog tunela i saobraćajnice koja će vezati Hotonj i izlaz iz tunela u općini Vogošća.

Adnan Šteta, 2.2.2022.

Vrijedi podsjetiti da je ministar Šteta u maju 2021. godine kao rok za početak gradnje naveo juli iste godine, a u julu je rekao da će gradnja početi do kraja 2021. godine. Također, u novembru 2021. godine Šteta je kao početak gradnje tunela naveo proljeće 2022. godine.

Budući da izgradnja tunela Kobilja Glava nije počela u martu 2022. godine, Istinomjer je ovo obećanje Adnana Štete ocijenio neispunjenim.

U decembru 2022. godine počelo je probijanje tunela na Kobiljoj Glavi. Kako je saopćeno iz Vlade KS, radovi su podijeljeni u dvije sekcije, a prva podrazumijeva izgradnju tunela. Druga podrazumijeva izgradnju trase i kružnog toka za povezivanje Prve transverzale, tunela s magistralnim putem M-18 u vogošćanskom naselju Hotonj.

Veliki posao je iza nas, a mnogo posla nas još čeka. Izgradnja ovog tunela od velikog je značaja za svakog stanovnika Kantona Sarajevo, ali i Federacije. Njegovom izgradnjom i izgradnjom ceste koja će se spojiti sa magistralnom cestom M18, poboljšat će se povezanost općina, kantona, smanjit ćemo gužve, koje su trenutno izuzetno velike, povećat ćemo sigurnost svih učesnika u saobraćaju. Ovo je jedan od najzahtjevnijih infrastrukturnih projekata, a njegovom realizacijom će se potpuno promijeniti slika Sarajeva.

Adnan Šteta, 21.12.2022.

Iz Vlade KS su dodali da će, pored tunela s dvije cijevi, čije su dužine 682 i 678 metara, i trase za spoj na magistralnu cestu, biti izgrađene i kolovozne trake, pješačke i biciklističke staze.

U saopćenju Vlade se također navodi da se projekat provodi u skladu s procedurama EBRD-a, da je “vrijednost ugovora nešto više od 31 milion eura bez PDV-a, a rok za izgradnju obje sekcije je dvije godine od početka radova”.

Iako je veći broj obećanja koje je ministar Šteta dao tokom mandata dobilo ocjenu neispunjeno, potrebno je istaći i da su pojedina obećanja, u manjoj ili većoj mjeri, ispunjena nakon rokova koje je najavio ministar Šteta ili su započete aktivnosti na njihovoj realizaciji.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!