Trninić se “kiti perjem” Željeznica FBiH

Neđo Trninić je u svojoj izjavi “uljepšao” zaključke Svjetske banke o željezničkom saobraćaju u Republici Srpskoj.

Trenutno nemamo ta sredstva, ali smo u pregovorima sa Svjetskom bankom, koja je obećala da će pomoći u rješavanju ovih problema. Prema ocjeni Svjetske banke, naš teretni saobraćaj je možda i iznad evropskog prosjeka. Imamo problem sa putničkim, koji nije rentabilan, pa Vlada daje subvencije.

Neđo Trninić, 22.03.2017.

Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske, Neđo Trninić, ovu je izjavu dao komentarišući prekid štrajka željezničara u RS, uz najavu da se u restrukturiranje ne može ući dok se ne isplate nagomilani dugovi prema zaposlenima.

Trninićeva tvrdnja da je Svjetska banka ocijenila teretni saobraćaj Željeznica Republike Srpske kao “natprosječan” nije tačna. U dokumentu koji je Svjetska banka izradila u decembru 2016. godine, takva ocjena data je za teretni saobraćaj Željeznice Federacije BiH, ali ne i za ŽRS. Izvještaj koji je napravio tim Svjetske banke za Projekat modernizacije željeznica (The World Bank Railways Modernization Project (P161122)) navodi:

 

Željeznička mreža u FBiH ima oko 600 km i njeni su teretni kapaciteti najiskorišteniji u regiji, sa oko 1,4 miliona tona po putnom kilometru, što je oko 20% više od prosjeka EU.

Gustina teretnog saobraćaja Željeznica RS od oko 1,2 miliona tona po putnom kilometru je visoka u poređenju sa susjednim zemljama i otprilike je jednaka EU prosjeku.

Izvještaj Svjetske banke, 7.12.2016.

 

Dio koji se odnosi na putnički saobraćaj, ministar je ispravno “prepričao”, jer u izvještaju SB o funkcionisanju Željeznica RS dalje stoji:

Uprkos generalno lošoj finansijskoj situaciji, ŽRS zapravo ostvaruju zdrav prihod od teretnog saobraćaja u odnosu na troškove rada. Nasuprot tome, prisutni su značajni gubici u putničkom saobraćaju, koji čak zahtijevaju i budžetske subvencije.

Izvještaj Svjetske banke, 7.12.2016.

S obzirom da Trninić nije u potpunosti tačno prenio nalaze Svjetske banke o željezničkom saobraćaju u RS, ovu izjavu ocjenjujemo kao poluistinitu.

(istinomjer.ba)

Počelo izmirivanje preostalih dugova bivšim radnicima “Željeznica RS”

Do kašnjenja u isplati dugovanja jednom broju radnika došlo je usljed kašnjenja uplate druge tranše kredita Svjetske...

Koridor Vc: Kasne radovi na Zeničkoj obilaznici

Izgradnja Zeničke zaobilaznice u sklopu Koridora Vc započela je još 2014. godine, a zbog “složenih geoloških uslova” radovi su neko vrijeme bili u zastoju. Tokom prošle godine uspješno je završena...


Brisel i dalje čeka odgovore na dodatna pitanja

Izetbegović je izjavio da je “pripremanje odgovora na dodatna pitanja u završnoj fazi i da će i taj posao biti završen do sredine januara”. Na novogodišnjoj press konferenciji Stranke...