Predstavnici Vlade RS posljednjih dana u javnosti su izrazili protivljenje Okvirnoj strategiji prometa BiH za period od 2016. do 2030. godine, koju je Vijeće ministara usvojilo sredinom prošlog mjeseca.
Ministar saobraćaja i veza RS, Neđo Trninić izrazio je svoje nezadovoljstvo usvojenom strategijom samo nekoliko dana nakon njenog usvajanja u Vijeću ministara.
Nezadovoljni smo strategijom jer nemamo mogućnosti da ugradimo interese Republike Srpske u smislu razvoja saobraćajne infrastrukture, ni da ih favorizujemo pred međunarodnim finansijskim institucijama.“
Neđo Trninić, RTRS, 21.07.2016.
Međutim, strategija koja je usvojena na 64. sjednici Vijeća ministara BiH, održanoj 14. jula, sadrži veliki broj projekata iz RS.
Među njima se između ostalog nalaze i autoputevi: Banjaluka – Doboj; Banjaluka – Prijedor – Novi Grad; Jadransko – Jonski autoput; brzi putevi: Lukavica-Pale- Sokolac-Rogatica – Višegrad – Vardište; Bijeljina – Zvornik – Sokolac, ali i drugi projekti koji su planirani i transportnom strategijom RS.
Ukupna vrijednost investicije za sada procjenjenih projekata iz RS, koji su navedeni u državnoj strategiji prometa, premašuje 3,4 milijarde eura. Mnogi navedeni projekti iz RS još uvijek nisu procijenjeni pa će ova cifra svakako biti veća.
Kako se iz strategije objavljene na zvaničnoj web stranici Vijeća ministara BiH jasno vidi da su u njoj podjednako zastupljeni projekti i interesi oba entiteta, ali i Brčko Distrikta, izjavu ministra Trninića možemo ocijeniti kao neistinitu.
(istinomjer.ba)