Neistina

Šta nam prvo nude rezultati internet-pretrage Bihaća?

Gradonačelnik Bihaća Šuhret Fazlić gostovao je u “Danu uživo” N1 televizije 4. maja 2021. godine, a tema razgovora bili su, pored izgradnje aerodroma u Bihaću, i ljudi u pokretu koji se već neko vrijeme nalaze na teritoriji ovog grada.

FOTO: Armin Durgut/PIXSELL

Prema Fazlićevim riječima, boravak tih ljudi se negativno odražava na turistički potencijal Bihaća, dodavši da se to može zaključiti i na osnovu internet-pretraga:

Sigurno je da migranti negativno utiču na dolazak turista, naročito ovih iz zapadnih zemalja, iz Slovenije, iz Evrope, iz Hrvatske. Zbog toga, vi sad kad ukucate Grad Bihać na neki od pretraživača, prvih 100 ovih postova izaći će vam migrantska kriza, pa tek onda nešto što propagira sve ljepote Bihaća.

Šuhret Fazlić, 4. 5. 2021.

Kako bismo uvidjeli koliko zaista rezultata internet-pretrage govori o, kako Fazlić kaže, “migrantskoj krizi”, a koliko o turističkim atrakcijama Grada Bihaća, Istinomjer je za potrebe ove analize koristio virtualne privatne mreže (VPN), te smo uporedili rezultate Google pretrage iz Hrvatske, Slovenije, Njemačke, Francuske, ali i iz BiH.

Kada je riječ o Hrvatskoj, a kao što se vidi iz priloženih screenshot slika, među prvih 20 rezultata pretrage riječi “Bihać” nalazi se samo jedna vijest koja govori o “migrantskoj krizi”, odnosno najavama iz decembra prošle godine, da bi ponovo mogao biti otvoren kamp Bira. Skoro svi ostali rezultati promovišu turističke atrakcije Bihaća, uključujući stranicu Visit Bihać u vlasništvu Turističke zajednice Bihać, usluge raftinga na rijeci Uni, kao i historijske podatke o ovom gradu. Pretragom sintagme “Grad Bihać” ne dobijamo nijednu vijest koja se tiče problema kojeg je istakao Fazlić, dok su tu ponovo usluge raftinga, kao i vijest da “Grad Bihać nudi turističke vaučere za državljane BiH”.

 

Fazlić je u svojoj izjavi spomenuo i Sloveniju, iako Google pretraga ne pronalazi nijedan link koji se tiče “migrantske krize” među prvim rezultatima, za razliku od onih vezanih za turističke potencijale Bihaća.

 

Što se tiče Njemačke, rezultati pretrage riječi “Bihac” prikazuju nekoliko videosadržaja o ljudima u pokretu okupljenim u bihaćkim kampovima, ali preovladavaju linkovi njemačkih i međunarodnih turističkih agencija o smještajnim kapacitetima i ostalim informacijama korisnim za potencijalne posjetitelje.

 

Istom pretragom Google pretraživača korištenjem francuske IP adrese dolazimo do samo jednog linka unutar prvih 20 sa sadržajem vezanim za “migrantsku krizu”, dok veliki broj rezultata ponovo promoviše turističke atrakcije Bihaća i preporuke mjesta vrijednih posjete u ovom gradu, a najčešće je to rijeka Una.

 

Na kraju, situacija u BiH je slična kao u spomenutim zemljama, te rezultati pretraživanja iz naše zemlje ne prikazuju nijedan sadržaj koji govori o ljudima u pokretu, a dominiraju upravo stranice koje Bihać prikazuju u pozitivnom svjetlu.

 

Iz priloženog materijala sasvim je jasno da u rezultatima internet-pretrage toponima Bihać i Grad Bihać ne preovladavaju vijesti o, kako je to Fazlić rekao, “migrantskoj krizi”, nego upravo suprotno, uglavnom su to linkovi koji promovišu turistički potencijal ovog grada. Prema tome, izjavu Šuhreta Fazlića, da u prvih 100 rezultata pretrage putem internet-pretraživača nema ničega što “propagira sve ljepote Bihaća”, Istinomjer ocjenjuje neistinitom.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!