Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić izjavio je da je tokom mandata njegovog prethodnika Fadila Novalića izgrađeno svega četiri ili osam kilometara autoputa na Koridoru Vc. Međutim, zvanični podaci JP Autoceste FBiH, kao i brojni medijski izvještaji, ukazuju na to da je u tom periodu realizovana izgradnja znatno većeg broja kilometara, uključujući više dionica koje su otvorene za saobraćaj ili na kojima su započeti radovi.

Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić tokom gostovanja u emisiji Dnevnik D na Federalnoj televiziji 19. juna 2025. godine govorio je o izgradnji Koridora Vc.
Također, želim podsjetiti da smo mi nekad, u 2014. godini, u onoj ekspanziji radova, kada smo 63 km autoputa napravili za nešto više od tri i pol godine, željeli do 2021. godine, imali plan do 2021. godine, da završimo Koridor Vc. Nažalost, promijenila se vlast. Oni koji su došli napravili su, čini mi se, četiri ili osam kilometara.
Nermin Nikšić, 19.6.2025.
Podsjećamo, Nermin Nikšić je bio imenovan na poziciju premijera Vlade Federacije BiH u martu 2011. godine. U sljedećem mandatu SDA je preuzela vlast i na poziciju premijera, krajem marta 2015. godine, imenovan je Fadil Novalić. Nakon završetka prvog mandata, Novalić je ostao na ovoj poziciji u tehničkom mandatu. U aprilu 2023. godine na ovu je poziciju ponovo imenovan Nikšić.
Prema podacima iz izvještaja JP Autoceste FBiH, zaključno s martom 2015. godine, kada je Novalić preuzeo funkciju premijera, u upotrebi su bila ukupno 92 kilometra izgrađene autoceste na Koridoru Vc. U izvještaju ovog preduzeća iz 2023. godine navodi se da je do kraja marta te godine bilo izgrađeno i pušteno u promet ukupno 121,40 kilometara autoceste. To znači da je tokom Novalićevog mandata, uključujući i njegov tehnički mandat, izgrađeno i u promet pušteno oko 30 kilometara nove autoceste na ovoj trasi.
Kao što je Istinomjer pisao 2021. godine, kamen temeljac za Koridor Vc postavljen je u januaru 2000. godine, a prvi ugovor za izgradnju dionice Jošanica – Podlugovi potpisan je u oktobru 2001. godine. U ovom tekstu Istinomjer je napravio pregled radova koji su otpočeli i onih koji su završeni, a prema tada dostupnim podacima, bilo je izgrađeno 120 km, a u upotrebi su bila 102 km autoputa.
U nastavku donosimo pregled dionica na kojima su tokom mandata Fadila Novalića izvođeni radovi, uključujući i one koji su završeni i pušteni u promet, one na kojima je izgradnja započeta, kao i nastavak ranije započetih radova.
Dionica Svilaj – Odžak, dužine 10,7 kilometara, izgrađena je u periodu od septembra 2013. do decembra 2017. godine. Prva faza radova gotovo je u potpunosti okončana za vrijeme mandata Nermina Nikšića, a druga faza je započela i okončana za vrijeme mandata Fadila Novalića. Prva faza je obuhvatala nasipe na glavnoj trasi, petljama i odmorištu, mostovske konstrukcije, vanjsku odvodnju, zaštitne ograde te pomoćne i pristupne ceste, a druga faza je obuhvatala završne slojeve putnih konstrukcija i konstrukciju zaštite od buke i instalacije. Iako je ova dionica izgrađena 2017. godine, u promet je puštena u septembru 2021. godine, nakon što su izgrađeni i otvoreni most na rijeci Savi i granični prelaz Svilaj.
Izgradnja dionice Zenica Sjever – Zenica Jug počela je u septembru 2014. godine, dok je Nikšić bio premijer, ali značajan dio ove dionice izgrađen je kasnije. Izgradnja autoceste na “zeničkoj obilaznici” na Koridoru Vc, duge 11 kilometara, sastoji se od tri poddionice (Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i dio poddionice Donja Gračanica – tunel Zenica).
Planirani rok izgradnje na dionici Drivuša – Klopče bio je juni 2017. godine. Međutim, rok od 30 mjeseci premašen je za više od godinu pa je krajem 2018. godine iz JP Autoceste FBiH saopćeno da su tehnički radovi završeni. Ipak, tehnički prijem nije bio okončan zbog nedostatka dokumentacije, što je uzrokovalo i kašnjenje radova na susjednoj poddionici Klopče – Donja Gračanica.
Za ovu poddionicu prvobitno je planiran završetak radova u junu 2019. godine, ali su dvije strane vijadukta Babina Rijeka spojene tek u maju 2020. godine. Dionica je svečano otvorena u decembru 2020. godine, da bi potom bila privremeno zatvorena i ponovo otvorena za saobraćaj u julu 2021. godine.
Ugovor o izgradnji poddionice Tarčin – Ivan, tunel Ivan, potpisan je u oktobru 2019. godine, dok je ugovor o izgradnji poddionice Tarčin – Ivan, ulaz u tunel, potpisan u augustu 2020. godine. Rok za izgradnju ulaza u tunel bio je mart 2022. godine, a rok za izgradnju tunela bio je maj iste godine. Ova poddionica, dužine 6,9 km, otvorena je s nekoliko mjeseci zakašnjenja, u oktobru 2022. godine.
Ugovor o izgradnji poddionice Buna – Počitelj potpisan je 18. maja 2018. godine. Ova poddionica duga je 7,2 km, a radovi na njoj okončani su sredinom 2021. godine. U decembru 2024. godine portal Hercegovina info objavio je fotografiju iz koje se jasno vidi da ovaj put ne vodi nigdje i da će u promet biti pušten kada se izgrade okolne dionice.
Ugovor o izgradnji poddionice Počitelj – Zvirovići potpisan je 20. juna 2019. godine. Poddionica Počitelj – Zvirovići duga je 11,07 kilometara, a dio ove dionice je i most Počitelj dužine 980 metara. Prema podacima dostupnim na stranici JP Autoceste FBiH, ova je dionica trebala biti izgrađena u roku od 30 mjeseci, odnosno početkom 2022. godine. Portal Klix je u maju 2021. godine objavio niz fotografija na kojima se vidi kako je izgradnja ovog mosta izgledala do tog trenutka.
Ipak, izgradnja je kasnila pa je most Počitelj spojen u julu 2023. godine, a građevinski radovi nastavljeni su i u 2024. godini. Svečano otvaranje mosta upriličeno je u septembru 2024. godine.
Također, u periodu od 2018. do 2021. godine započela je izgradnja nekoliko dionica autoputa na Koridoru Vc: Poprikuše – Nemila, Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca. Nijedna od ovih dionica nije završena.
Podsjećamo, Istinomjer je pisao o tvrdnjama Damira Mašića, koji je rekao da je za gotovo osam godina vlade sa SDA na čelu izgrađeno i pušteno u promet samo deset km autoceste (dionica “zeničke zaobilaznice”), i Nermina Nikšića, koji je tvrdio da premijeri SDA nisu otvorili nijedan most ili tunel. Obje ove tvrdnje ocijenjene su neistinitim.
S obzirom na to da je za vrijeme mandata Fadila Novalića u periodu od marta 2015. do marta 2023. godine izgrađeno više od “četiri ili osam kilometara autoputa”, kako je rekao Nikšić, Istinomjer njegovu tvrdnju ocjenjuje neistinitom.
(Istinomjer.ba)