Novoizabrana gradonačelnica Sarajeva Benjamina Karić, nakon što je zvanično preuzela tu dužnost, 12. 4. 2021. godine obavijestila je javnost da je dala nalog za prodaju “crne limuzine Passat koji je plaćen iz budžeta grada”.
Tom prilikom, Karić se osvrnula i na pitanje korištenja ranije postavljenog “rotacionog” svjetla na službenom vozilu gradonačelnika, ustvrdivši da gradonačelnik Sarajeva, prema zakonu, nema na to pravo:
Danas sam dala nalog da se proda crna limuzina Passat koji je plaćen iz budžeta grada. Koristiti ću druga vozila koja budu na raspolaganju i kakva često svi viđamo na ulicama Sarajeva. Na službenom vozilu neću koristiti postavljene “rotacije” jer gradonačelnik Sarajeva prema zakonu nema pravo na to.
Benjamina Karić, 12. 4. 2021.
Zakon o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini (ZOOBS), odnosno njegov član 126, reguliše koja vozila i kojih službi mogu imati posebne uređaje za davanje svjetlosnih znakova i zvučnih signala, te na koji način i kada ih mogu koristiti.
S tim u vezi, u stavu (1) ovog člana navodi se:
Na vozila službe hitne pomoći, vatrogasna vozila i vozila policije i sudske policije, vojna vozila i vozila Državne granične službe, kad posebnim uređajima daju svjetlosne znakove i zvučne signale, ne primjenjuju se odredbe o ograničenju brzine (čl. 44. i 46), o zabrani preticanja i obilaženja kolone vozila (član 61. stav (1) tačka 1) i o zabrani presijecanja kolone pješaka (član 80). Ta vozila imaju pravo prvenstva prolaza u odnosu na sva druga vozila (član 49), osim u odnosu na vozila pod pratnjom (član 125) i vozila koja se kreću raskrsnicom na kojoj je saobraćaj regulisan svjetlosnim saobraćajnim znakovima ili znacima ovlašćenog lica, pod uslovom da ne ugrožavaju bezbjednost drugih učesnika u saobraćaju.
U stavu (3) istog člana kaže se da “kad vozilo policije ili vojno vozilo upotrebom plavih svjetala obezbjeđuje prolaz jednom vozilu ili koloni vozila koja se kreću iza njega, vozači su dužni da obrate pažnju i na vozila kojima se obezbjeđuje prolaz, da ih propuste i da, prema potrebi, zaustave svoja vozila dok ta vozila prođu.”
Na kraju, stav (5) člana 126. precizira koja vozila smiju imati uređaje za davanje posebnih svjetlosnih znakova i zvučnih signala:
Uređaji za davanje posebnih svjetlosnih znakova i zvučnih signala smiju da se ugrađuju i upotrebljavaju samo na vozilima čija je pratnja policija ili vojna lica (član 125. stav (1)) i na vozilima s pravom prvenstva prolaza iz st. (1) i (3) ovog člana.
Pored navedenog, u kontekstu korištenja “rotacionih” svjetala na službenom automobilu bivših gradonačelnika Sarajeva, podsjećamo da član 233. ZOOBS-a nalaže da se “novčanom kaznom od 1.000,00 KM do 8.000,00 KM kazni za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice ako”, pored ostalog, “naredi ili dozvoli da se na njegovo vozilo ugrade uređaji za davanje posebnih znakova, ili da se takvo vozilo upotrebljava u saobraćaju na putu protivno odredbama člana 126. stav (5)”.
Iz sadržaja Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini jasno je da gradonačelnik/ca Sarajeva na svom službenom automobilu nema pravo koristiti uređaje za davanje posebnih svjetlosnih znakova i zvučnih signala te, s tim u vezi, Istinomjer tvrdnju gradonačelnice Sarajeva Benjamine Karić ocjenjuje istinitom.
(Istinomjer.ba)