Istina

Cestovna infrastruktura Sarajeva na sličnoj razini kao prije 40 godina

Iako su izvedeni neki od projekata planiranih još tokom 1980-ih godina, mnogi su još uvijek u različitim fazama realizacije, dok su na nekima radovi zaustavljeni.

Izvor: Klix.ba

Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, u programu N1 televizije 4. jula 2024. godine izjavio je kako je cestovna infrastruktura Sarajeva na sličnoj razini kao i prije 40 godina.

Ako imamo faktički 170.000 vozila registrovanih u Sarajevu, imamo na sarajevskim saobraćajnicama plus sva vozila iz drugih kantona i drugih dijelova BiH koji prolaze kroz Sarajevo. To je ogroman broj na cestovnu infrastrukturu koja je slična prije 40 godina i danas.

Adnan Šteta, 4.7.2024.

Usprkos velikom broju automobila u Sarajevu, prometna infrastruktura grada nije bitnije dograđivana u posljednjih 40 godina. Ceste Federacije BiH su 2021. godine zagušenje saobraćaja u Sarajevu u jutarnjim i poslijepodnevnim satima ocijenile kao potpuno. Unutargradski saobraćaj između naselja i svakodnevne gužve često dovode do izlaska policije na najveće raskrsnice kako bi se saobraćaj ubrzao.

Izgradnja gradskih saobraćajnica planirana još 1980-ih zaustavljena je za vrijeme rata te su neriješeni preostali brojni problemi poput izgradnje gradskih transverzala ili povezivanja aerodroma s centrom grada. Kako je Istinomjer već pisao, južna longitudinala također nije završena usljed problema s rušenjem stambene zgrade u Grbavičkoj ulici.

Među najvećim izvedenim projektima u posljednjih 40 godina u Sarajevu jeste izgradnja dijela zaobilaznice oko grada završena 2017. godine. Izgrađena je i A transverzala između aerodroma i Mojmila. Također je izgrađeno i nekoliko kružnih tokova, naprimjer, u Hrasnom i na Ilidži.

Međutim, usprkos manjim poboljšanjima, veći cestovni infrastrukturni projekti u samom gradu nisu rađeni. Kako je Istinomjer već pisao, gradi se IX transverzala, a u toku su i radovi na tunelu Kobilja Glava u sklopu I transverzale, dok su nedavno obustavljeni radovi na tunelu Hranjen kao dijelu planirane brze ceste prema Goraždu.

Budući da cestovna infrastruktura Sarajeva nije bitno unaprijeđena u posljednjih 40 godina, izjavu ministra Štete ocjenjujemo kao istinitu.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!