Nedosljedno

Sanacija tunela Crnaja ipak bez iznalaženja alternativnog pravca

Prije nekoliko dana federalna Vlada dala je saglasnost za sanaciju tunela Crnaja na dijelu magistralne ceste M-17, između Jablanice i Konjica, sa početkom radova 15. septembra ove godine. Početak rekonstrukcije ovog tunela bilo je najavljen još u junu prošle godine, ali se od realizacije odustalo nakon negativnih reakcija javnosti na režim saobraćanja kroz tunel Vranduk u to vrijeme.

Iz Vlade FBiH 11. septembra je saopćeno da je rok za izvođenje radova 16 mjeseci.

Ovisno od gustini prometa u razdoblju turističke sezone 2021. godine, po potrebi, treba prekinuti i stvoriti uvjete za neometano odvijanje prometa u oba smjera, a radove nastaviti nakon okončanja turističke sezone.

Vlada FBiH, 10. septembar 2020.

Podsjećamo, u obećanju koje je Istinomjer ocijenio neispunjenim prošle godine, direktor JP Ceste FBiH, Ljubo Pravdić je rekao da je tunel Crnaja u jednom od najvećih klizišta, te da se mora početi sa kompleksnom rekonstrukcijom koja će se odvijati pod prometom naizmjenično, jer ne postoji “alternativa obilaska”. Obilazak ovog tunela je moguć drugim cestovnim pravcem preko Novog Travnika ili Gorneg Vakufa, Prozora, Jablanice.

Međutim, nekoliko mjeseci nakon najave radova iz federalne Vlade, u septembru 2019. godine, saopćeno je da se radi na izradi novog prijedloga rješenja.

S obzirom na negativan stav javnosti u pogledu izvođenja radova na tunelu Vranduk, a ne uzevši pri tome u obzir nužnost rekonstrukcije tog tunela i potencijalne neželjene posljedice, na zahtjev Vlade Federacije BiH, JP Ceste je pristupilo izradi varijanti dodatnih alternativnih tehničkih rješenja za rekonstrukciju tunela Crnaja koja bi bila evidentno finansijski zahtjevnija. Zbog nepostojanja alternativnih putnih pravaca ili obilaznice u blizini tunela Crnaja koji bi se mogli koristiti za preusmjerenje prometa tokom izvođenja radova na rekonstrukciji, a s obzirom da je Vlada FBiH ponudila mogućnost iznalaženja finansijskih sredstava koja budu nedostajala, JP Ceste trenutno radi na izradi dodatnih alternativnih rješenja koja bi podrazumijevala izgradnju novog tunela i novih mostova te se procjenjuje da bi se radilo o investiciji koja bi bila znatno veća od postojeće.

JP Ceste FBiH, 16. septembar 2019.

U aprilu 2020. godine Vlada FBiH dala je saglasnost na realizaciju varijante sa izgradnjom novog tunela, a kako je saopćeno, “već potpisani ugovor sa izvodačem radova, ugovorne vrijednosti 12.833.631,32 KM, uključujući PDV je obustavljen i pristupilo se dodatnim analizama i iznalaženju mogućnosti potpunog izmještanja prometa iz tunela”.

Ovim rješenjem bi izvođenje radova u tunelu moglo biti značajno ubrzano, što direktno smanjuje rok izvođenja radova u odnosu na ugovor, a ujedno bi se i promet odvijao bez većih zastoja. Iz tih razloga urađeno je više varijanti rješenja rekonstrukcije tunela pod prometom, gdje su uključene izgradnje zaobilaznica različite dužine, te varijanta izgradnje novog tunela dužine 963 metra. Na temelju idejnih rješenja utvrđeno je da se procijenjeni troškovi rekonstrukcije tunela Crnaja u varijantama s obilaznicom kreću od 20,6 do 22,4 miliona KM, dok su troškovi izgradnje novog tunela procijenjeni na 27,7 miliona KM. Na temelju urađenog Elaborata o poređenju varijantnih rješenja stav JP Ceste FBiH je da je najpovoljnija varijanta izgradnja novog tunela i pripadajućeg dijela trase, odnosno varijanta s najnižim ukupnim troškovima i najmanjim rizicima za sudionike u prometu.

Vlada FBiH, 30. april 2020.

Ipak manje od mjesec dana kasnije, Ljubo Pravdić je u programu Radija Konjic, a kako su prenjeli mediji, rekao da iako je federalna Vlada prije početka pandemije odobrila izgradnju novog tunela, sredstva su ipak preusmjerena u stabilizacijski fond FBiH za pomoć gospodarstvu. Kako je rekao, ipak se odlučilo za rekonstrukciju postojećeg tunela, kao i da će radove, vrijedne 12 miliona maraka, izvoditi kompanije HP Investing iz Mostara i Euro-Asfalt iz Sarajeva. Ove informacije ispostavile su se kao tačne nakon posljednje odluke Vlade FBiH od 10. septembra ove godine, kada je postalo jasno da neće doći do gradnje novog tunela, niti do iznalaženja alternativnog pravca na tom cestovnom potezu.

S obzirom na činjenicu da su Vlada FBiH i JP Ceste FBiH u više navrata mijenjale odluku o rekonstrukciji tunela Crnaja, odnosno izgradnji novog tunela, Istinomjer će njihove stavove u pogledu ovog projekta ocijeniti kao nedosljedne.

Ostaje nada da rekonstrukcija tunela na jednoj od najprometnijih saobraćajnica u BiH neće dovesti do velikih zastoja u saobraćaju koji su trajali i po više sati, a kakvi su se dešavali tokom rekonstrukcije tunela Vranduk, na šta su uostalom nakon posljednje najave federalne Vlade, upozorili i iz Vanjskotrgovinske komore BiH. Odgađanje rekonstrukcije na dan njenog planiranog početka, zatražilo je i Udruženje poslodavaca FBiH, iz kojeg su poručili da bi početak rekonstrukcije bio dodatni udarac za privredu BiH koja već trpi velike posljedice uzrokovane pandemijom COVID-19, a “posebno za privrednike Mostara, Jablanice, Konjica, kao i za trgovce, turističke i ugostiteljske firme i sve one čija je djelatnost vezana za promet ljudi i dobara”.

(Istinomjer.ba)

 

Pitajte Istinomjer!