Putna komunikacija Goražde – Sarajevo (ni)je bila “strateško opredjeljenje Vlade FBiH”

Tokom mandata odlazećeg premijera Federacije BiH, Fadila Novalića često smo slušali priču da je putna komunikacija Goražde – Sarajevo “strateško opredjeljenje Vlade FBiH”. Iako je bilo vremena na pretek tokom mandata, ova priča intenzivnije se počela potencirati tokom predizborne kampanje za Opće izbore 2018, a u finišu iste, namakla su se i potrebna novčana sredstva za početak gradnje tunela Hranjen, u sklopu izgradnje brze ceste Sarajevo-Goražde. Ipak, odlazeću federalnu vladu nećemo pamtiti po realizaciji obećanja “za 45 minuta od Sarajeva do Goražda”, obzirom da je realizacija ovog obećanja samo započeta.

Krajem jula ove godine, federalni premijer Fadil Novalić, prilikom svoje posjete Goraždu izjavio je da izgradnja tunela Hranjen, koji je dio buduće putne dionice Goražde – Sarajevo, uopšte nije upitna. Novalić je tada rekao da je novac za izgradnju “obezbijeđen”, te da je jedina prepreka početku radova okončanje neophodnih procedura, a za koje je Novalić najavio da će biti okončane u naredna dva mjeseca.

Predstoji nam da još Skupština BH Telekoma iz čije dobiti će se finansirati prva faza izgradnje tunela, donese odluku i da se novac transferira, a Skupština je zakazana u narednih desetak dana.

(Fadil Novalić, 18.07.2018.)

Naglašavajući da je putna komunikacija Goražde – Sarajevo “strateško opredjeljenje Vlade FBiH”, premijer Novalić je tada rekao i da je tenderska procedura za izbor izvođača radova na izgradnji tunela Hranjenu u toku, izražavajući pri tom i čvrsto uvjerenje da će gradnja početi “u ovoj godini”.

Otvorena je tenderska dokumentacija, imamo nekih problema oko žalbe jedne rudničke kompanije, ali to je sve tehnika. Novac je obezbjeđen i procedure su obezbijeđene. Znači bit će ako ne u avgustu onda u septembru, zavisi od žalbenog postupka koji je korektiv javnih nabavki. Novac će svakako biti prije okončanja tenderske procedure.

(Fadil Novalić, 18.07.2018.)

U jeku predizborne kampanje, krajem septembra ove godine, javnost je informisana da je Odlukom Vlade Federacije BiH, iz akumuliranih dobiti BH Telecoma izdvojeno 70 miliona KM za izgradnju tunela Hranjen. Inače, vrijednost radova procijenjena je na blizu 82 miliona KM, sa uračunatim PDV-om, a preostalih 12 miliona KM, iz vlastitih sredstava, finansirat će JP Autoceste FBiH.

Ugovor za prvu fazu projekta izgradnje brze ceste Sarajevo-Goražde, koji podrazumijeva probijanje glavne i servisne cijevi i izradu primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen, potpisan je 22.09.2018. godine, između JP Autoceste FBiH i izvođača radova, firme Euro-Asfalt d.o.o.

Potpisivanju ugovora prisustvovali su ministar komunikacija i prometa BiH, Ismir Jusko, premijer Federacije BiH, Fadil Novalić, premijer BPK Goražde, Emir Oković i generalni direktor BH Telecoma, Mirsad Zaimović.

Ipak, odlazeću federalnu vladu nećemo pamtiti po realizaciji obećanja “za 45 minuta od Sarajeva do Goražda”, obzirom da je realizacija istog samo započeta, a rok za izgradnju tunela je 36 mjeseci.

Istinomjer će i dalje pratiti pratiti izgradnju tunela Hranjen, odnosno realizaciju dugo najavljivanog projekta izgradnje brze ceste Goražde – Sarajevo. 

 

(Istinomjer.ba)

Predsjedništvo BiH u zajedničkoj izjavi pozvalo EU na nastavak podrške

U skladu sa Dodikovom najavom, već na prvoj sjednici Predsjedništva BiH, održanoj 12.12.2018. godine, usaglašena je i...

Razlika između “tri i četiri” SNSD-ova delegata u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH

Da je, kada se radi o donošenju budućih odluka, razlika između toga da li politička partija ima tri ili četiri poslanika u Domu naroda PS BiH velika, jasno je iz Člana IV Ustava BiH. Tokom...



Trenutni saziv Doma naroda Parlamenta FBiH nastavlja obnašati dužnost

Ustavni sud BiH između ostalog je naveo da “ovakva odredba ima za cilj da osigura kontinuitet vlasti i stalnost Parlamenta u državi, jer nemogućnost konstituiranja tijela nakon izbora ne smije...