Neistina

Ponovljene netačne tvrdnje o tome koja je Vlada KS pokrenula projekat Prve transverzale

Osim premijera Vlade Kantona Sarajevo, Marija Nenadića koji je tvrdnju da je Vlada na čijem je čelu “pokrenula projekat Prve transverzale” ponovio u više navrata, sličnu izjavu dao je i Fahrudin Radončić.

Lider Saveza za bolju budućnost (SBB), Fahrudin Radončić bio je gost emisije “Dan uživo” N1 televizije 26. oktobra 2020. godine, gdje je, između ostalog, istaknuo kako je “Vlada gospodina Nenadića neuporedivo bolja od prethodne”, iznoseći tom prilikom i jednu netačnu tvrdnju

Vlada gospodina Nenadića je neuporedivo bolja od prethodne. Mi smo danas poslije 45 godina pustili da se počne graditi Prva transverzala, koja je investicija od 23 miliona, samo u dijelu kod Željezničke stanice.

Fahrudin Radončić, 26. oktobar 2020.

Samo devet dana ranije govoreći o projektima na kojima je Vlada Kantona Sarajevo radila od marta 2020. godine do danas, primjer Kantona Sarajevo Mario Nenadić ustvrdio je da Vlada na čijem je čelu “pokrenula projekat Prve transverzale”. Sličnu izjavu Nenadić je ponovio i 25. oktobra, kada je ustvrdio da su “otpočeli radovi na prvoj dionici 1. transverzale, koji je pokrenut nakon skoro dvije decenije od njegove najave”. Njegove tvrdnje Istinomjer ocijenio netačnim u tekstu Aktuelna Vlada KS nije “pokrenula projekat Prve transverzale”.

I na zvaničnoj Facebook stranici Vlade KS 26. oktobra 2020. godine saopćeno je da su “zvanično počeli radovi na izgradnji prve dionice Prve transverzale”.

Podsjećamo, Prva transverzala je gradska saobraćajnica koja bi trebala povezivati petlju u Vogošći sa Željezničkom stanicom i naseljem Grbavica. Pripreme za realizaciju ovog projekta trajale su nekoliko godina, a problem na cijeloj dionici i dalje predstavljaju objekti koji se nalaze na njenoj trasi.

Tako je u septembru 2018. godine, pred kraj mandata tadašnja Vlada KS na čijem je čelu bio Adem Zolj, Općina Centar Sarajevo izdala građevinsku dozvolu za izgradnju prve faze Prve transverzale, te je ubzo potpisan i ugovor sa kompanijom Hering iz Širokog Brijega.

Međutim, iako je u septembru 2018. godine najavljeno da će radovi započeti kroz nekoliko dana, radovi na ovom projektu započeli su tek u januaru 2019. godine.

Radovi započeti na prvih 1240 metara Prve transverzale, kako je iz Ministarstva saobraćaja saopšteno sredinom maja 2019. godine, tekli su ubrzanom dinamikom, a tadašnji ministar saobraćaja KS, Adnan Šteta prilikom obilaska gradilišta istaknuo je da bi radovi mogli biti okončani prije ugovorenog roka od 18 mjeseci, odnosno već do kraja 2019. godine.

U septembru 2019. godine održan je sastanak operativnog tima za praćenje realizacije projekta izgradnje Prve transverzale na kojem su usvojeni zaključci u cilju intenziviranja realizacije ovog projekta, a dan nakon sastanka Vlada KS utvrdila je prijedlog Odluke o davanju saglasnosti o potpisivanju ugovora o kupoprodaji dvije parcele sa pripadajućim objektima u svrhu izgradnje saobraćajnice I transverzale, dionice Kranjčevićeva – Bare – Hotonj.

Općina Centar Sarajevo također je izdala urbanističku saglasnost za dio dionice Prve transverzale između Zemaljskog i Historijskog muzeja, a Šteta je tada najavio skoro uklanjanje objekata na dvije dionice.

Ubzro su započeli i javni pozivi za rušenje objekata na trasi I transverzale. Kako bi se cjelokupna procedura olakšala, Vlada KS je na sjednici održanoj 3. oktobra 2019. godine donijela Odluku kojom se proglašava javni interes na čitavoj dionici saobraćajnice I transverzala. Međutim, dolazilo je i do žalbi, pa je tako otkazan datum za rušenje objekata na dionici od ulica Kranjčevićeva do Braće Begića zbog žalbe firme “Penny plus”. Ipak, procedure kupoprodaje imovine i javnih poziva za rušenje i izmještanje objekata na trasi su nastavljeni.

Podsjećamo, Istinomjer je obećanje tzv. “Šestorke” “Izgradnja Prve transverzale u Sarajevu” pratio u sklopu Monitoringa stepena ispunjenosti obećanja političkih subjekata koji participiraju u izvršnoj vlasti na u Kantonu Sarajevo. S tim u vezi, Istinomjer prati i obećanje o izgradnji Prve transverzale kada je u pitanju i aktuelna Vlada KS.

Nova Vlada KS imenovana je početkom marta 2020. godine, i na samoj inauguralnoj sjednici istaknuto je da su “prvi prioriteti Prva transferzala i Južna longitudinala”. Sredinom aprila 2020. godine započelo je uklanjanje objekata na dionici Prve transferzale u blizini bivšeg depoa preduzeća GRAS za minibuski saobraćaj, dok je rušenje kuća na raskrsnici ulica Kranjčevićeva, Halida Kajtaza i Put života započelo 12. maja ove godine, kada je aktuelni ministar saobraćaja KS, Adi Kalem najavio i skoro raspisivanje javnog poziva za izgradnju tunela “Kobilja glava”.

Iz navedenih činjenica jasno je da aktuelna Vlada Kantona Sarajevo nije “pokrenula projekat Prve transverzale”, te da su prethodne dvije Vlade KS poduzimale određene aktivnosti u vezi realizacije projekta Prve transverzale, kao i da su radovi započeli za vrijeme prethodne Vlade KS na čijem je čelu bio Edin Forto.

Iz navedenog je jasno da aktuelna Vlada Kantona Sarajevo nije “pokrenula projekat Prve transverzale” niti je “pustila da se počne graditi Prva transverzala” s obzirom na činjenicu da su prethodne dvije Vlade KS poduzimale određene aktivnosti u vezi realizacije projekta Prve transverzale, kao i da su radovi započeli za vrijeme prethodne Vlade KS na čijem je čelu bio Edin Forto.

Ovim će Istinomjer tvrdnju Fahrudina Radončića da je aktuelna Vlada KS “pustila da se počne graditi Prva transverzala”, kao i tvrdnju Vlade KS i ponovljenu tvrdnju premijera Kantona Sarajevo, Marija Nenadića da je Vlada na čijem je čelu “pokrenula projekat Prve transverzale” ocijeniti neistinitom.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!