Prilikom gostovanja u programu TVSA 3.3.2022. godine, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta govorio je, između ostalog, o izgradnji tramvajske pruge na relaciji Ilidža – Hrasnica. Procedura odabira izvođača radova je u toku, što znači da radovi nisu počeli onda kada je Šteta rekao da će početi.
Istinomjer je još 2018. godine pisao o neispunjenom obećanju za produženje tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice, a skoro četiri godine kasnije Šteta je postavio novi rok za početak radova na ovom kapitalnom infrastrukturnom projektu.
Pruga za Hrasnicu ide, počet će se kopati do ljeta. Očekujemo da će radovi trajati godinu i po.
Adnan Šteta, 3.3.2022.
Podsjećamo da je realizacija ovog obećanja započeta u prvom dijelu mandata Adnana Štete, kada su on i tadašnji načelnik Općine Ilidža Senaid Memić potpisali Sporazum o regulisanju međusobnih prava i obaveza na realizaciji izgradnje tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica u novembru 2019. godine.
Vlada Kantona Sarajevo je 1. aprila 2021. godine donijela Odluku o usvajanju kapitalnog projekta “Izgradnja tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica”, u ukupnom iznosu od 46 miliona KM.
Premijer Kantona Sarajevo Edin Forto i ministar saobraćaja KS Adnan Šteta sredinom novembra 2021. godine potpisali su mandatno pismo Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) s Matteom Colangeliom, regionalnim direktorom EBRD-a za Zapadni Balkan, za projekt izgradnje tramvajske pruge do Hrasnice.
EBRD je odobrio plan nabavki za proširenje tramvajske mreže do Hrasnice te je 9. decembra 2021. godine objavio generalno obavještenje za izvođače radova i konsultante. Nekoliko dana kasnije raspisan je tender za usluge nadzora na projektu izgradnje tramvajske pruge do Hrasnice.
Tender za izvođača radova raspisan je 10. marta 2022. godine putem EBRD-ovog portala za e-nabavku.
U okviru pripremnih radova, sredinom marta 2022. godine, s trase tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica uklonjene su posađene voćke koje su putem mjesnih zajednica podijeljene stanovnicima/ama Ilidže.
Prvobitni rok za dostavljanje ponuda izvođača radova bio je 9. maj, ali je, zbog zahtjeva potencijalnih ponuđača, krajem aprila taj rok produžen na 30. maj 2022. godine zbog činjenice da je unutar prvobitnog roka bio i Praznik rada, ali i tri velika vjerska praznika.
U periodu dok je tender bio otvoren Ministarstvo saobraća KS je u tri navrata davalo pojašnjenja na pitanja koja su potencijalni dobavljači postavljali.
Radovi ipak nisu počeli do ljeta, a kako stvari stoje, neće početi ni tokom ljeta. U izjavi za TVSA 9.8.2022. godine Adnan Šteta je rekao da konsultanti EBRD-a još uvijek provjeravaju dokumentaciju četiri kompanije koje su se prijavile na tender te da se očekuje da će radovi početi do kraja godine.
Tender je završen. Trenutno su u razmatranju ponude. Konsultanti EBRD-a provjeravaju dokumentaciju. Imamo četiri prijave, dvije turske, dvije kineske kompanije. Vjerujem da ćemo vrlo brzo imati povratne informacije koje su kompanije zadovoljile dokumentacijama, onda nakon toga cjenovno ćemo vidjeti koja je najpovoljnija ponuda i odabrati izvođača za Hrasnicu.
Novinarka: Kada očekujete da bi radovi u najgorem slučaju mogli početi?Ja mogu reći, kada krenu radovi, da će biti završeni za godinu i po, a kada će krenuti, ne zavisi samo od Ministarstva saobraćaja, zavisi od završetka kompletnog projekta. Moja očekivanja su da ćemo mi u narednih mjesec dana potpisati ugovor, nakon toga 40 dana izvođač ima da uđe u radove, tako da će u ovoj godini krenuti radovi.
Adnan Šteta, 9.8.2022.
Iako je od martovske izjave trasa na kojoj će pruga biti izgrađena očišćena te je procedura za odabir izvođača radova još uvijek u toku, radovi ipak nisu počeli “do ljeta”, kako je najavio ministar Šteta, te ćemo njegovo obećanje ocijeniti neispunjenim, uz napomenu da će Istinomjer svakako pratiti kada će započeti izgradnja pruge Ilidža – Hrasnica.
(Istinomjer.ba)