Na hitnoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo, koja je održana 24.11.2015. uspostavljena je nova skupštinska većina u kojoj se sada nalazi SBB umjesto DF-a. Na ovoj sjednici su umjesto ministara iz DF-a u Vladu KS izabrani ministri SBB-a i to: Mirvad Kurić na čelo Ministarstva kulture i sporta, Mario Nenadić na čelo Ministarstva pravde i uprave, Ismir Jusko na čelo Ministarstva unutrašnjih poslova, Amela Dautbegović na čelo Ministarstva za rad, socijalnu politiku, raseljene osobe i izbjeglice i Zilha Ademaj na čelo Ministarstva zdravstva.
Međutim, postavilo se pitanje da li je opravdano sazivati hitnu sjednicu skupštine samo radi promjene vladajuće strukture u kantonu.
Zastupnica Naše stranke u Skupštini Kantona Sarajevo, Sabina Ćudić je na toj sjednici Skupštine KS izjavila sljedeće:
“Poslovničke procedure jasno kažu da je sazivanje hitnih sjednica predviđeno samo u slučaju elementarnih nepogoda, epidemije i sličnih vanrednih okolnosti. Za današnju sjednicu najavljeno je, i u dnevnom redu naznačeno, biranje novih ministara, a ako je bila potrebna hitna sjednica za to da li rekonstrukciju Vlade KS-a i ulazak SBB-a u vlast oni koji su zakazali sjednicu kao hitnu tumače kao elementarnu nepogodu? Iz SDA su pravdali hitnost sjednice navodnom neophodnošću brzog usvajanja budžeta i potrebom uspostavljanja nove većine da bi se nastavili reformski procesi, što je potpuno besmisleno. Hitne sjednice se sazivaju za hitne situacije, poput, recimo, narušene sigurnosne situacije. U ovoj skupštini hitne sjednice nikada se ne zakazuju za takva pitanja, već se gotovo isključivo tiču pitanja imenovanja. Da je na dnevnom redu sigurnosna situacija, što jeste značajan problem i na što već duže vrijeme ukazujemo, hitnost ne bi bila upitna. “
Pored hitnosti, Ćudić je problematizirala i činjenicu da zastupnici nisu dobili materijale za sjednicu:
“Još jedan faktor koji radikalno krši demokratsku atmosferu na današnjoj sjednici je činjenica da zastupnici nisu uopće dobili materijale da se pripreme za sjednicu za čije sazivanje su imali priliku čuti samo iz medijskih najava, što je blago rečeno skandalozno.”
Ukoliko se pogleda Poslovnik Skupštine Kantona Sarajevo, jasno se vidi da, prema Članu 65. Izuzetno, u okolnostima opasnosti po javnu sigurnost i sigurnost građana širih razmjera, elementarnih nepogoda, velikih šteta za imovinu, epidemija i slično, predsjedavajući može da sazove sjednicu u kraćim rokovima od onih predviđenih Poslovnikom, a dnevni red za ovu sjednicu predlaže se na samoj sjednici, koja je hitnog karaktera.
Što se tiče materijala, prema Članu 71. – Poziv za radne sjednice Skupštine upućuje se poslanicima/zastupnicima, predsjednicima radnih tijela Skupštine, Vladi i ostalim učesnicima, skupa sa prijedlogom dnevnog reda i materijalima po pojedinim tačkama dnevnog reda, najmanje 12 dana prije održavanja sjednice. Sjednice radnih tijela Skupštine sazivaju se 7 dana prije održavanja sjednice Skupštine. Poziv za godišnju sjednicu Skupštine, skupa sa prijedlogom dnevnog reda i materijalima po pojedinim tačkama, dostavlja se najkasnije četrnaest dana prije održavanja sjednice. Izuzetno, u okolnostima opasnosti po javnu sigurnost i sigurnost građana širih razmjera, elementarnih nepogoda, velikih šteta za imovinu, epidemija i slično, predsjedavajući može da sazove sjednicu u kraćim rokovima od onih predviđenih Poslovnikom, a dnevni red za ovu sjednicu predlaže se na samoj sjednici, koja je hitnog karaktera. Konačnu odluku o utvrđivanju hitnog karaktera sjednice Skupštine donosi Kolegij Skupštine.
U ovom mandatu, održano je pet hitnih sjednica Skupštine Kantona Sarajevo i na svakoj od ovih sjednica se ili raspravljalo o imenovanjima ili hitno usvajao Budžet Kantona Sarajevo.
Budući da neimenovanje ministara u Vladu ne predstavlja opasnost po javnu sigurnost i sigurnost građana, niti bi zbog toga mogla nastati velika šteta za imovinu građana Kantona Sarajevo, jasno je da je sazivanje hitne sjednice Skupštine u ovom slučaju bilo neopravdano, te Sabina Ćudić od Istinomjera dobija ocjenu istinito.
(istinomjer.ba)