BiH u 2017. godini nije postala “veliko gradilište”

Godina na izmaku prema najavama lidera SDA i člana Predsjedništva BiH, Bakira Izetbegovića, trebala je biti godina velikih građevinskih radova. Građevinska sezona odavno je prošla, a nismo svjedočili pretvaranju zemlje u “veliko gradilište” koje je najavljeno prilikom otvaranja radova na HE Vranduk u septembru 2016. godine.

Krećemo danas sa velikom investicijom HE ‘Vranduk’, sljedeće godine sa velikim termoblokovima, sa izgradnjom dionica autoputa, brzih cesta. Mislim da će se BiH iduće godine pretvoriti u jedno veliko gradište.”

Bakir Izetbegović, 08.09.2016.

 

Dva dana nakon toga u intervjuu za BHT Bakir Izetbegović je rekao i da će infrastrukturni projekti, poput gradnje autoputeva i brzih cesta, hidroelektrana i sličnih projekata, zaposliti najmanje 20-30 hiljada ljudi u građevinskom sektoru, a za sobom će povući i druge grane industrije, što će 2017. godine donijeti brži ekonomski rast za BiH.

Ipak, od najavljenog građevinskog buma u 2017. godini nije bilo ništa. Pored intenziviranja radova na izgradnji HE “Vranduk”, koji se započinju i obustavljaju od 2010. na ovamo, Izetbegović je najavio i izgradnju termoblokova, te autoputa i brzih cesta. Sve su ovo bila obećanja iz izborne platforme SDA kako na posljednjim, tako i na prethodnim izborima: izgradnja “Vranduka” i drugih hidroelektrana; izgradnja Bloka 7 u TE “Tuzla”, Bloka 8 u TE “Kakanj” i TE “Banovići”; izgradnja 100 km autocesta i brzih cesta, te izgradnja brze ceste Stolac-Neum.

Istinomjer je sredinom ove godine pisao o zastoju u svim elektroenergetskim projektima koje je 2014. najavila SDA, a u septembru 2016. i ponovio Bakir Izetbegović.

Izgradnja HE “Vranduk” zaustavljena je samo par mjeseci nakon što je počela, dok se gradnja ostalih najavljenih hidroelektrana ne nazire.

Ugovor o izgradnji zamjenskog bloka 7 u TE “Tuzla” potpisan je tek krajem novembra ove godine, iako je Denis Zvizdić to najavljivao još za kraj prošle godine. Ugovor za izgradnju TE “Banovići” samo je parafiran u julu ove godine.

Radna verzija Energetske strategije Vlade FBiH, ukazuje na to da se početak rada ovih postrojenja očekuje u periodu 2020. (Tuzla i Banovići), to jest 2024. godine (Kakanj), no ovi će rokovi, ako se nastavi postojećim tempom, teško biti ispoštovani.

Ni na polju cestogradnje ne bilježe se bolji rezultati. Koridor Vc, glavni projekat putne infrastrukture, čiju ubrzavanu gradnju obećavaju sve stranke na vlasti godinama unazad, praktično je u zastoju od početka mandata. U protekle tri godine, jedina promjena koja se desila na ovoj auto-cesti bilo je zvanično produženje dijela “u izgradnji” na dionicu Zenica sjever-Drivuša, kao i puštanje u promet dionice Svilaj – Odžak koja ne vodi nigdje, te je data na upotrebu lokalnom stanovništvu.

Na izgradnju dionice autoputa Zvirovići – Počitelj, duge 11km još uvijek se čeka s obzirom da je Evropska Investicijska Banka prije nekoliko dana dostavila pismo Austocestama Federacije BiH u kojem je traženo da se postupak dodjele ugovora na izgradnji ove dionice ponovi.

Jedina brza cesta koja je navedena u predizbornim obećanjima, ona koja bi trebala spojiti Stolac i Neum, jednako je u zastoju kao i ostali projekti. Potaknut protestima u Neumu, oglasio se i Dragan Čović, obećavši da će “ubrzati procedure” kako bi izgradnja konačno započela. Ubrzo nakon toga, Vlada FBiH se obavezala da će izdvojiti 700.000 KM za eksproprijaciju zemljišta za izgradnju ceste, ali do početka gradnje ove ceste nije došlo u 2017. godini.

S obzirom da nije došlo do otvaranja najavljenih gradilišta, ni broj radnika u građevinskom sektoru nije porastao u obimu koji je najavio Izetbegović.

Prema posljednjim dostupnim podacima Agencije za statistiku BiH u oktobru 2016. godine u građevinskom sektoru bilo je  33.906 zaposlenih, dok je taj broj u oktobru 2017. godine iznosio 34.835. Dakle u protekloj godini zaposleno je ukupno 929 novih radnika u građevinskom sektoru.

Kako se ništa bitno u protekloj godini nije desilo na započinjanju obećanih radova možemo zaključiti i kako su obećanja Bakira Izetbegovića ostala neispunjena.

(istinomjer.ba)

Razlika između “tri i četiri” SNSD-ova delegata u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH

Da je, kada se radi o donošenju budućih odluka, razlika između toga da li politička partija ima tri ili četiri...

Kasni se sa rekonstrukcijom ulice Donja mahala u Travniku

Krajem oktobra u Travniku je započela potpuna rekonstrukcija ulice Donja mahala na kojoj je trebao biti uređen i proširen i pripadajući parking prostor. Iako su radovi trebali završiti prije skoro...


SDA i 300.000 glasova

Obzirom da je još uvijek u toku formiranje vlasti u Bosni i Hercegovini i dogovaranje koalicija na svim nivoima, i dalje svjedočimo raznim izjavama na ovu temu, u prvom redu funkcionera Stranke...