Neispunjeno

BiH još uvijek daleko od “velikog gradilišta”

Građevinska sezona već je napola prošla, a od obećanja da će BiH u 2017. godini postati “veliko gradilište” još uvijek nema ništa.

 

Krećemo danas sa velikom investicijom HE ‘Vranduk’, sljedeće godine sa velikim termoblokovima, sa izgradnjom dionica autoputa, brzih cesta. Mislim da će se BiH iduće godine pretvoriti u jedno veliko gradište.

Bakir Izetbegović, 08.09.2016.

U izjavi koju je dao prilikom otvaranja radova na izgradnji hidroelektane “Vranduk”, član Predsjedništva BiH najavio je da će veliki građevinski radovi otpočeti tokom 2017. godine. Pored intenziviranja radova na izgradnji HE “Vranduk”, koji se započinju i obustavljaju od 2010. na ovamo, Izetbegović je najavio i izgradnju termoblokova, te autoputa i brzih cesta. Sve su ovo bila obećanja iz izborne platforme SDA kako na posljednjim, tako i na prethodnim izborima: izgradnja “Vranduka” i drugih hidroelektrana; izgradnja Bloka 7 u TE “Tuzla”, Bloka 8 u TE “Kakanj” i TE “Banovići”; izgradnja 100 km autocesta i brzih cesta, te izgradnja brze ceste Stolac-Neum.

Istinomjer je nedavno pisao o zastoju u svim elektroenergetskim projektima koje je 2014. najavila SDA, a u septembru 2016. i Bakir Izetbegović. Izgradnja “Vranduka” zaustavljena je samo par mjeseci nakon što je počela, dok se gradnja ostalih najavljenih hidroelektrana ne nazire. Slična je situacija i sa termoelektranama – zamjenski blok 7 u TE “Tuzla” još čeka na potpisivanje ugovora koji je Denis Zvizdić najavljivao za kraj prošle godine, a o početku radova nema govora. Isti je slučaj i sa TE “Banovići”, za koju je potpisivanje ugovora najavljeno do kraja ovog mjeseca, a početak izgradnje do kraja godine. Izgradnja zamjenskog bloka u Kaknju nije stigla čak ni dotle. Radna verzija Energetske strategije Vlade FBiH, objavljena prošlog mjeseca, ukazuje na to da se početak rada ovih postrojenja očekuje u periodu 2020. (Tuzla i Banovići), to jest 2024. godine (Kakanj), no ovi će rokovi, ako se nastavi postojećim tempom, teško biti ispoštovani.

Ni na polju cestogradnje ne bilježe se bolji rezultati. Koridor Vc, glavni projekat putne infrastrukture čije ubrzavanje obećavaju sve stranke na vlasti godinama unazad, praktično je u zastoju od početka mandata. U protekle dvije i po godine, jedina promjena koja se desila na ovoj auto-cesti bilo je zvanično produženje dijela “u izgradnji” na dionicu Zenica sjever-Drivuša, kako se može vidjeti iz poređenja mapa JP Autoceste Federacije iz 2014. godine i danas. No, u proteklih pola mandata, nije završen nijedan novi kilometar autoputa, niti brze ceste, uprkos obećanju da će ih do kraja mandata biti – 100.

(Izvor: Autoceste FBiH 2014, 2017)

Jedina brza cesta koja je poimenice navedena u predizbornim obećanjima, ona koja bi trebala spojiti Stolac i Neum, jednako je u zastoju kao i ostali projekti. Potaknut nedavnim protestima u Neumu, tim povodom se nedavno oglasio i Dragan Čović, obećavši da će “ubrzati procedure” kako bi izgradnja konačno započela. Ubrzo nakon toga, Vlada FBiH se obavezala da će izdvojiti 700.000 KM za eksproprijaciju zemljišta za izgradnju ceste, te ostaje da se vidi hoće li to dovesti do početka izgradnje u toku ove godine.

Za sada, obećanja o velikim građevinskim projektima u energetskom i infrastrukturnom sektoru, ostaju neispunjena.

(istinomjer.ba)

 

 

Pitajte Istinomjer!