Neistina

Šteta neistinito o korištenju niskopodnog voza

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta istakao je da je Vlada ovog kantona blizu dogovora sa Željeznicama Federacije BiH o saobraćanju brzog voza od Hadžića do Željezničke stanice u sarajevskom naselju Marijin Dvor.

Adnan Šteta/Facebook

Bit će to supermoderan, novi niskopodni voz, koji Željeznice već imaju, a nisu ga koristile, koji ima klimu, internet, toalet, TV…

Adnan Šteta, 24. 6. 2021.

Također, na sjednici Vlade KS-a od 24. juna 2021. godine, na prijedlog Ministarstva saobraćaja, Vlada ovog kantona donijela je odluku o uspostavljanju željezničkog putničkog saobraćaja na relaciji Željeznička stanica – Hadžići.

Treba podsjetiti da je u mandatu Vlade KS-a, u koaliciji koju su činili Naša stranka, SDPBiH, Nezavisna bosanskohercegovačka lista, SBB, Narod i pravda i Demokratska fronta, a u kojoj je Šteta također bio ministar saobraćaja, jedno od obećanja iz koalicionog sporazuma bilo kreiranje ugovora sa Željeznicama FBiH za prigradski željeznički saobraćaj i rasterećenje saobraćaja, kao i usklađivanje rada Željeznica s javnim gradskim prevozom, koje je Istinomjer ocijenio kao neispunjeno. Osim navedenog, još jedno od obećanja iz istog sporazuma odnosilo se na integrisanje željeznice u javni gradski prevoz, odnosno ono o izradi studije izvodljivosti uvođenja brzog voza na relaciji Sarajevo – Ilijaš i Sarajevo – Hadžići s ciljem iznalaženja rješenja za učinkovitije modele javnog prevoza dijela putnika unutar ovog kantona, a koje je također ostalo neispunjeno.

Istinomjer je kontaktirao Željeznice FBiH s ciljem dobivanja detaljnih informacija o projektu brzog voza Sarajevo – Hadžići, ali odgovor do zaključenja ovog teksta nismo dobili.

Prema planovima koje je javnosti prezentirao načelnik sarajevske Općine Novi Grad Semir Efendić, voz bi trebao prolaziti i kroz ovu općinu, koja u svom sastavu ima željezničku stanicu Alipašin Most, dok bi se naknadno izgradila stanica u Buča Potoku, ali i na području Ilidže.

Ono što znam da Željeznice posjeduju jedan moderni voz vrijedan 15-ak miliona maraka, koji bi odmah mogli staviti u funkciju. To po meni još nije dovoljno, ali ako ovaj projekat zaživi, u narednom periodu bi vjerovatno trebalo kupiti još dva, još jedan dodati na ovoj glavnoj relaciji Sarajevo – Hadžići i još jedan za relaciju Sarajevo – Ilijaš.

Semir Efendić, 22. 6. 2021.

Niskopodni elektromotorni voz (NEMV) kompanije Končar, koji bi, prema najavama, trebao saobraćati od Hadžića ka Sarajevu, već je više od decenije u žiži interesovanja. Sve je počelo u junu 2008. godine, kada su ugovor o nabavci voza, čija je vrijednosti oko 5,3 miliona eura, u Zagrebu potpisali tadašnji direktori Željeznica FBiH i hrvatskog Končara Narcis Džumhur i Darinko Bago.

Potom je početkom maja 2010. godine kompanija Končar-Električna vozila (KEV) predstavila prototip niskopodnog elektromotornog voza napravljenog za Željeznice FBiH.

Ovaj voz je u saobraćaj pušten dvije godine kasnije, u julu 2012. godine, kada je saobraćao kao poslovni voz na relaciji Zenica – Mostar – Sarajevo, što je tada saopćeno iz Željeznica FBiH.

Nakon nekoliko mjeseci, u zimskom redoslijedu vožnji za 2012/2013. godinu, navedeni voz saobraćao je na relaciji Sarajevo – Čapljina – Sarajevo.

Također, od 2012. godine govorilo se o neisplaćenim finansijskim obavezama Željeznica FBiH prema Končaru, pa je u junu 2017. godine donesena presuda Arbitražnog suda pri Gospodarskoj komori Hrvatske da Željeznice FBiH moraju platiti oko devet miliona maraka za voz.

Krajem 2020. godine, Željeznice FBiH informisale su javnost da Končar počinje saobraćati na relaciji Sarajevo – Maglaj, stupanjem na snagu novog reda vožnje Željeznica FBiH za 2020/2021. godinu.

Budući da je niskopodni elektromotorni voz kompanije Končar KEV u upotrebi od 2012. godine do danas na različitim relacijama i u različitim periodima, da trenutno saobraća na relaciji Sarajevo – Maglaj – Sarajevo, te da, s obzirom na datum proizvodnje, nije nov, Istinomjer će tvrdnju ministra saobraćaja KS-a Adnana Štete, da je predmetni voz nov i da nije korišten, ocijeniti neistinitom.

 

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!