Analize

Prva transferzala: Novi – stari ministar i nova obećanja

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta obišao je u ponedjeljak 18. januara nekoliko gradilišta cestovne infrastrukture, a među njima i gradilište na dionici Prve transverzale u naselju Šip.

U saopštenju koje je objavljeno na Ministarstvu saobraćaja KS tom prilikom, navedeno je sljedeće:

Kada je u pitanju Prva transverzala, u završnoj fazi su radovi na dionici od naselja Šip do početka budućeg tunela Kobilja Glava.

Ministarstvo saobraćaja KS, 18. 1. 2021.

Istu tvrdnju ponovio je i ministar Šteta dva dana kasnije u intervjuu za portal Radiosarajevo.

Trenutno su aktuelna dva gradilišta i to dio od Šipa do budućeg tunela Kobilja glava, na dužini od 1.200 metara, i taj dio je u završnoj fazi.

Adnan Šteta, 20. 1. 2021.

Istinomjer je u više navrata pisao o realizaciji ovog, ali i drugih cestovnih projekata u Sarajevu, a obećanje Adnana Štete koji je obavljao istu funkciju i u Vladi KS predvođenoj “šestorkom”, da će ova dionica biti gotova do kraja 2019. godine ocijenili smo neispunjenim. Inače gradnja ove dionice započela je u januaru 2019. godine, a rok završetka radova bio je junu 2020. godine.

Međutim o tome da radovi na ovoj dionici Prve transverzale nisu u završnoj fazi svjedoče i fotografije koje su priložene u objavljenoj informaciji na zvaničnoj web stranici Ministarstva saobraćaja KS.

Istinomjer je 21. januara također posjetio ovu lokaciju, te smo se i na licu mjesta uvjerili da su oni daleko od “završnih”.

Nekoliko dana prije obilaska gradilišta ove dionice Prve transverzale, Šteta je u intervjuu za portal Klix objasnio detaljnije u kojoj su fazi radovi na njenoj izgradnji.

Na prvom dijelu od Šipa do budućeg tunela, u dužini od 1.200 metara, osnovni radovi su završeni, ostalo je da se odrade završni nasip i odvodnja, a asfaltiranje će se raditi tek kada tunel bude gotov, jer nema svrhe do tada. Također, dok se bude radio tunel, moramo riješiti dio do Vogošće, gdje čak ni trasa nije do kraja definisana.

Adnan Šteta, 12. 1. 2021.

Osim radova na ovom dijelu sarajevske Prve transverzale, radovi se izvode i na spoju od ulice Kranjčevićeva do ulice Braće Begića u dužini od 850 metara, međutim iz izjave ministra Štete jasno je da se i na ovoj dionici još uvijek čeka rješenje imovinsko pravnih odnosa.

Trenutno tu imamo otvorene radove na cca 140 metara koje ćemo produžiti kako budu pristizale građevinske dozvole i za daljne etape. Na Prvoj transverzali se nalazi treće gradilište, čije otvaranje očekujemo ovog ljeta, a radi se o tunelu Kobilja glava dužine 650 metara sa dvije cijevi.

Adnan Šteta, 20. 1. 2021.

Javni poziv za odabir izvođača radova na tunelu Kobilja glava prema riječima Adnana Štete očekuje se do kraja januara ove godine.

Tu smo u završnoj fazi, glavni tender će biti raspisan krajem ovog mjeseca i očekujemo da ćemo imati izvođača početkom ljeta, a radovi bi trebali trajati dvije godine.

Adnan Šteta, 12. 1. 2021.

Prva transverzala je gradska saobraćajnica koja treba da poveže petlju u Vogošći sa Željezničkom stanicom i naseljem Grbavica. Pripreme za realizaciju ovog projekta trajale su više godina, da bi Općina Centar Sarajevo 27. 9. 2018. godine izdala građevinsku dozvolu za izgradnju prve faze I transverzale. Ipak, radovi su započeli tek u januaru 2019. godine, nakon što je formirana nova Vlada KS, a kako je sredinom marta saopšteno iz Ministarstva saobraćaja KS, oni su tek intenzivirani sa početkom građevinske sezone.

S obzirom na činjenicu da su brojni rokovi dati od strane nadležnih više puta prekršeni, biće zanimljivo pratiti na koji način će teći realizacija ovog projekta u drugom mandatu ministra Štete na ovoj poziciji.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!