Nakon nekoliko promašenih rokova, vezano za izgradnju sarajevske IX transverzale, iz Ministarstva saobraćaja KS stigla je optimistična najava, prema kojoj bi radovi na dijelu ove transverzale, koji se nalaze u blizini željezničke pruge, trebali uskoro biti okončani.
Naime, projektom izgradnje IX transverzale predviđena je, između ostalog, i rekonstrukcija postojećih raskrsnica u ulici Džemala Bijedića i Safeta Zajke “te rekonstrukcija postojeće raskrsnice u ulici Safeta Zajke i njeno pretvaranje u kružni tok, uključujući pothodnike za pješake”.
Podsjećamo, ranije najavljeni rok za završetak ovog dijela IX transverzale, trase i vijadukta koji se nalaze u blizini željezničke pruge, bio je april 2019. godine. Prilikom posjete gradilištu početkom januara ove godine ministar saobraćaja KS, Adnan Šteta rekao je da se završetak radova na objektu nadvožnjaka očekuje krajem aprila 2019. godine.
Ovo je jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata, kako za Kanton Sarajevo, tako i za Općinu Novi Grad, jer spaja dva dijela ove općine, tačnije ulice Džemala Bijedića i Safeta Zajke. Planirano je da nadvožnjak bude završen u aprilu ove godine, nakon čega se nastavljaju radovi na kružnom toku i spajanju krakova, tako da će Općina Novi Grad u toku naredne godine biti povezana u jednu cjelinu.
Adnan Šteta, 09.01.2019.
U Informaciji o toku i intenzitetu gradnje IX transverzale u februaru ove godine iz Ministarstva saobraćaja KS saopćeno je, između ostalog, i sljedeće:
“Trenutno se izvode radovi na temeljnoj konstrukciji objekta nadvožnjaka preko željezničke pruge (bušenje šipova, izgradnja stubnih mjesta i prednapregnutih nosača), izmještanje separatnog kanalizacionog sistema, izgradnja zidova i izmještanje elektro i telekomunikacionih instalacija. Početkom građevinske sezone bit će intenzivirana gradnja ove gradske saobraćajnice te će se pokrenuti aktivnosti na uspostavljanju ostalih preduslova za puštanje u promet ove, za grad Sarajevo, mnogo važne saobraćajnice.”
Međutim, početkom marta ove godine rok je prolongiran, te je rečeno da planirani kraj radova na konstrukciji vijadukta i trase na IX transverzali u Sarajevu mora biti “pomjeren za ljeto zbog nepredviđenih situacija na gradilištu”. Međutim, ni ovaj rok nije ispoštovan.
Problemi su izmještanje zatečenih instalacija na terenu, izgradnja platoa za izradu AB nosača i sklapanje sporazuma s JP Željeznice Federacije BiH o ulasku u neophodni pojas željezničke pruge. Trenutno se čeka saglasnost JP Željeznice FBiH na metodologiju nanošenja nosača na posljednjem rasponu objekta preko željezničke pruge od koje direktno zavisi i sklapanje sporazuma s ovim preduzećem kojim se regulišu prava i obaveze svih učesnika u građenju. (…) U slučaju da se predmetna saglasnost JP Željeznice FBiH ishoduje u skorije vrijeme, a za što smo dobili uvjeravanja, izvođač radova je spreman da radove na objektu završi do kraja godine.
Ministarstvo saobraćaja KS, 05.10.2019.
Inače, IX transverzala je trenutno izgrađena “od dijela Sarajevskog naselja Mojmilo, preko Alipašinog Polja ulicom Ive Andrića do raskrsnice s ulicom Džemala Bijedića”.
Obzirom da raniji rokovi za izgradnju dijela IX transverzale, nadvožnjaka i kružnog toka u sarajevskoj Općini Novi Grad nisu ispoštovani, ministar saobraćaja KS Adnan Šteta za svoje obećanje, iz januara ove godine, od Istinomjera dobija ocjenu neispunjeno.
Istinomjer će pratiti da li će do kraja godine biti izgrađen gore pomenuti dio IX transverzale.
(Istiinomjer.ba)