Aneks 10 Dejtonskog mirovnog sporazuma ne propisuje kako se imenuje visoki predstavnik, ne zahtijeva suglasnost strana potpisnica i Vijeća sigurnosti na imenovanje i određuje mandat visokog predstavnika, koji je daleko širi od same koordinacije.

Delegat SNSD-a u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH Radovan Kovačević gostovao je u programu RTRS-a 8. marta 2025. godine, gdje je iznio više neistina o Aneksu 10 Dejtonskog mirovnog sporazuma.
Kovačević je na početku gostovanja ustvrdio kako se strane potpisnice Aneksa 10 Dejtonskog mirovnog sporazuma moraju suglasiti da žele i koga žele kao visokog predstavnika te da visokog predstavnika, prema Aneksu 10, mora potvrditi Vijeće sigurnosti Ujedinjenih nacija.
Zato što Aneks 10 kaže da se strane potpisnice Aneksa 10 moraju saglasiti da žele i koga žele kao visokog predstavnika. Onda dalje kažemo niko ga nije imenovao, jer poslije toga u Aneksu 10 piše da mora biti poslije tog sporazuma strana potvrđen od Savjeta bezbjednosti Ujedinjenih nacija.
Radovan Kovačević, 8.3.2025.
U Aneksu 10 Dejtonskog mirovnog sporazuma navedeno je kako strane potpisnice zahtijevaju imenovanje visokog predstavnika, koji treba biti imenovan u skladu s relevantnim rezolucijama Vijeća sigurnosti Ujedinjenih nacija. Nijedan član Aneksa 10 ne bavi se procedurama imenovanja visokog predstavnika. Ne navodi se kako strane potpisnice moraju dati saglasnost na imenovanje niti da visokog predstavnika mora potvrditi Vijeće sigurnosti, o čemu je Istinomjer pisao više puta (1, 2, 3)
Uzimajući u obzir složenost izazova s kojima se suočavaju, strane traže imenovanje Visokog predstavnika, koji će biti imenovan u skladu s relevantnim rezolucijama Vijeća sigurnosti Ujedinjenih nacija, kako bi olakšao napore samih strana i mobilizirao te, prema potrebi, koordinirao aktivnosti organizacija i agencija uključenih u civilne aspekte mirovnog sporazuma, izvršavajući zadatke navedene u nastavku, u skladu s mandatom dodijeljenim rezolucijom Vijeća sigurnosti UN-a.
Aneks 10 Dejtonskog mirovnog sporazuma
Objašnjavajući mandat visokog predstavnika, Kovačević je ustvrdio kako se on zasniva samo na koordinaciji između strana.
Znate šta je njegov mandat? Da bude moderator u komunikaciji između Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine i između komunikacije Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine sa zajedničkim organima koje imenuju Republika Srpska i Federacija Bosne i Hercegovine. To je to. To je kraj. To je kraj. To je tačka.
Radovan Kovačević, 8.3.2025.
Članak 2. Aneksa 10 nosi naslov “Mandat i metode koordinacije i veze” te propisuje nadležnosti visokog predstavnika koje su daleko šire od koordinacije. Tako je navedeno da visoki predstavnik nadzire provođenje mirovnog sporazuma, podstiče strane na njegovo poštovanje, koordinira aktivnosti civilnih organizacija i agencija u Bosni i Hercegovini u cilju sprovođenja mira, rješava poteškoće vezane za provođenje mira, učestvuje na donatorskim konferencijama, izvještava UN i sarađuje s predstavnicima međunarodnih aktera i vojnih snaga u BiH. Također, u članku 5. navedeno je kako je visoki predstavnik konačni autoritet u tumačenju i civilnoj provedbi Dejtonskog mirovnog sporazuma.
Zbog činjenice kako se ne podudaraju sa stvarnim sadržajem Aneksa 10 Dejtonskog mirovnog sporazuma tvrdnje Radovana Kovačevića ocjenjujemo kao neistinite.
(Istinomjer.ba)