Analize

Izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje čeka na eksproprijaciju zemljišta

Brza cesta Lašva – Nević Polje je projekat koji se najavljuje već više od deceniju. Vlada Federacije BiH je još 2007. godine proglasila javni interes za izgradnju ove saobraćajnice. Naime, prema zvaničnim i posljednjim dostupnim podacima Javnog preduzeća Ceste FBiH iz 2018. godine, koji su objavljeni 2020. godine, prosječni godišnji dnevni saobraćaj (PGDS) na dionici od Lašve do Nević Polja na dva brojačka mjesta, i to Nević Polje – Kaonik i Kaonik – Lašva, iznosio je 18.611 vozila, što je ovu dionicu svrstalo među pet najfrekventnijih saobraćajnica u FBiH. Gradnja brze ceste na ovom lokalitetu za sada je još samo jedno u nizu višegodišnjih neispunjenih obećanja.

Foto: Dnevnik.ba

Brza cesta Lašva – Nević Polje duga je 24,5 km i podijeljena je na tri poddionice: Lašva – Kaonik, Kaonik – Vitez i Vitez – Nević Polje. Imat će sve karakteristike brze ceste, propisane Zakonom o cestama FBiH, osim dijela koji prolazi kroz poslovnu zonu Vitez, koji će predstavljati magistralni put, te će se njemu pristupati preko novoformiranih kružnih tokova na ulazu i izlazu iz poslovne zone. Navedeni magistralni put u nadležnosti je Cesta FBiH, koje su krajem februara 2020. godine raspisale tender za izvođenje radova. Krajem novembra 2020. godine, kao najbolji ponuđači izabrani su konzorciji Hering iz Širokog Brijega i Trgošped iz Kaknja, da bi sredinom februara 2021. godine iz JP Ceste FBiH bilo saopćeno da je u toku žalbeni postupak na izabrane izvođače radova.

JP Autoceste FBiH je krajem maja 2021. godine raspisalo tender za izgradnju brze ceste, odnosno poddionice od Viteza do Nević Polja. Kako je navedeno iz Autocesta FBiH, procijenjena ukupna vrijednost ugovora iznosi 53 miliona KM bez PDV-a.

Vlada FBiH je krajem oktobra 2020. godine, u okviru brze ceste Lašva – Nević Polje, dala saglasnost za potpisivanje ugovora za izgradnju dionice kroz Vitez magistralnog djela koji je u nadležnosti JP Ceste FBiH. Tada je direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić uvjeravao da će eksproprijacija zemljišta biti okončana ubrzo.

Izvođenje radova na ovoj poddionici nije moguće dok Općina Vitez ne završi proces eksproprijacije. Kako su nam kazali u općinskoj administraciji, to bi trebalo biti okončano najdalje u naredna dva-tri mjeseca.

Ljubo Pravdić, 22. 10. 2020.

Kako su za portal Faktor sredinom februara 2021. godine pojasnili iz JP Ceste FBiH, eksproprijacija još nije okončana, te građevinski radovi zbog toga još uvijek ne mogu početi.

Na Odluku o dodjeli ugovora za radove je uložena žalba, tako da će se ugovor moći zaključiti po okončanju žalbenog postupka. Početak radova ovisi o okončanju postupka eksproprijacije, koji vodi Općina Vitez, i pribavljanju građevinske dozvole.

JP Ceste FBiH, 11. 2. 2021.


U proces rješavanja eksproprijacije na području općine Vitez aktivno se uključio i predsjednik FBiH Marinko Čavara. Čavara je samo nekoliko dana nakon odluke Vlade FBiH iz oktobra 2020. godine o izboru izvođača radova na dionici kroz Vitez održao sastanak s ciljem ubrzanja rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, kako bi pripremni građevinski radovi mogli započeti.

Međutim, s obzirom na to da eksproprijacija nije okončana, Čavara je i sredinom januara 2021. godine organizovao još jedan sastanak sa istom tematikom. Predsjednik FBiH je od preuzimanja svog mandata održao brojne sastanke na temu ubrzanja gradnje brze ceste Lašva – Nević Polje, prilikom kojih su davane i brojne najave skorog početka gradnje, a o svemu je javnost obavještavao putem svoje zvanične web stranice.

Prva faza izgradnje brze ceste kroz Vitez, u nadležnosti Javnog preduzeća Autoceste FBiH, došla je do faze raspisivanja tendera za izbor izvođača radova, koji je objavljen krajem maja 2020. godine. Ovaj tenderski postupak vrijedan je 53 miliona KM bez PDV-a.

Istinomjer je ranije detaljno pisao o izgradnji brze ceste Lašva – Nević Polje. Godinama su se usvajale odluke o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju brze ceste Lašva – Vitez – Donji Vakuf. Početkom 2017. godine, tadašnji član Predsjedništva BiH i lider SDA Bakir Izetbegović je prilikom posjete Travniku dao i konkretne rokove za početak izgradnje brze ceste Lašva – Nević Polje.

Posebno se ovdje u Travniku insistiralo na onome što je najfrekventnija cesta i najveći čep u BiH, a to je cesta kroz Vitez. Valja uraditi brzu cestu kroz Nević Polje od Lašve ka Travniku i zato imaju osigurana sredstva za početak toga i mislim da nije problem, sa projektima i dozvolama treba krenuti ove godine.

Bakir Izetbegović, 27. 1. 2017.

Također 2017. godine, iz Vlade FBiH su počele stizati informacije da će se ova brza cesta graditi od sredstava iz klirinškog duga Ruske Federacije. U jednom od razgovora za medije, u martu 2017. godine, direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić izjavio je da će gradnja ceste početi “na ljeto”.

Čekamo samo da nam Vlada FBiH odobri na raspolaganje obećanih 120 miliona od sukcesije. Tako bi početkom ljeta počeli graditi i tu brzu cestu.

Adnan Terzić, 21. 2. 2017.

I početkom iste godine, iz preduzeća JP Autoceste FBiH je saopšteno kako se završetak gradnje prve dionice očekivao tokom 2019. godine, kada je trebala početi gradnja druge dionice prema Jajcu.

Glavni projekt dionice brze ceste Lašva – Nević Polje je završen te je izrada idejnog projekta za nastavak brze ceste do Jajca prirodan nastavak aktivnosti na izradi i stvaranju preduvjeta za izgradnju navedene saobraćajnice. Jedan od projektnih zadataka na koje treba odgovoriti odabrani projektant već u prvim fazama projekta jeste tačno definiranje vrijednosti izgradnje dionice. Ukoliko tenderska procedura bude okončana u predviđenom roku, dostava prvog dijela projektne dokumentacije (studija ekonomske opravdanosti) očekuje se sredinom 2017. godine. Drugi dio projektne dokumentacije očekujemo do kraja 2017. godine. Gradnja ove dionice je uvjetovana gradnjom prethodne dionice brze ceste Lašva – Nević Polje koja bi trebala biti završena do 2019. godine

JP Autoceste FBiH, 4. 1. 2017.

No, umjesto da se novac iz klirinškog duga Ruske Federacije usmjeri na izgradnju infrastrukturnih projekata, pa i brze ceste Lašva – Nević Polje, kako je to početkom juna 2017. godine najavljivao premijer FBiH Fadil Novalić, novac je otišao na krpljenje budžetskih rupa, o čemu je Istinomjer također pisao. U toku ljeta 2017. godine, premijer Novalić i ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić najavili su da će se početak gradnje brze ceste Lašva – Nević Polje desiti u 2018. godini, što su bila obećanja koja je Istinomjer već ocijenio kao neispunjena. Umjesto početka radova, krajem novembra 2018. godine o izgradnji brze ceste Lašva – Nević Polje razgovarali su predsjednik HDZ-a BiH Dragan Čović i tadašnji načelnik Viteza Tomislav Bošnjak-Matić, te najavili početak gradnje za 2019. godinu.

Međutim, i nakon više godina čekanja, konkretni građevinski radovi na izgradnji brze ceste Lašva – Travnik – Jajce još nisu počeli, iako su ranije dati rokovi, koje smo prezentirali u ovom tekstu, ukazivali na to da je ona do sada uveliko trebala biti u procesu izgradnje. Prepreka tome i dalje je nedovršeni proces eksproprijacije zemljišta na trasi, čiji je skori završetak najavljivan više puta tokom proteklih godina.

 

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!