Neispunjeno

Dugoočekivana sanacija tramvajske pruge u Sarajevu započela uz saobraćajni kolaps

Iako je Vlada Kantona Sarajevo u avgustu ove godine saopćila da će javnost biti “blagovremeno i kontinuirano informisana” o načinu odvijanja tramvajskog i motornog saobraćaja tokom izvođenja radova na sanaciji tramvajske pruge već prvog dana izvođenja radova došlo je do saobraćajnog kolapsa.

Krajem juna 2020. godine ministar saobraćaja KS, Adi Kalem govorio je o projektima koji imaju za cilj unapređenje javnog gradskog prevoza u Kantonu Sarajevo, te istakao da su “sredstva za realizaciju projekta obnove pruge obezbijeđena putem zajma kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), po čijim pravilima se vrši procedura izbora izvođača radova”, kao i da je “raspisan još jedan javni poziv koji se finansira iz sredstava Vlade KS-a, a radi se o rekonstrukciji pruge Marindvor – S krivina u vrijednosti od 500.000 KM”.

Očekujemo da se pojave veliki igrači i brzo rješavanje ovog posla. Bitno je naglasiti da je posao podijeljen u više LOT-ova kako bi nesmetano funkcionisao javni gradski prevoz. Nadamo se da ćemo do kraja godine krenuti sa rekonstrukcijom pruge.

Adi Kalem, 28. juni 2020.

Radovi na sanaciji “S” krivine trebali su započeti još tokom 2019. godine, dok je na vlasti bila tzv. “Šestorka”, no isti su odgođeni do daljnjeg u julu 2019. godine o čemu je Istinomjer pisao. Prilikom formiranja nove Vlade KS, i premijer Mario Nenadić je u svom Ekspozeu kao jednu od mjera naveo i “Pokretanje rekonstrukcije pruge Marin Dvor – Ilidža” što Istinomjer prati u okviru istoimenog obećanja.

Nakon provedenog otvorenog postupka javne nabavke radova, Kalem je 10. avgusta 2020. godine potpisao Ugovor za sanaciju tramvajske pruge na dionici “S” krivina – tramvajsko stajalište “Marijin Dvor” sa predstavnikom izvođača radova Konzorcija “OK BAU” d.o.o. Gradačac i “Željo” d.o.o. Konjic Jasminom Beširevićem. Tom prilikom su iz Vlade KS istakli da je “riječ o prvoj obnovi ovog dijela pruge nakon 42 godine, za što je Kanton Sarajevo putem Ministarstva saobraćaja izdvojio 583.951,44 KM”.

Javnost će biti blagovremeno i kontinuirano informisana o načinu odvijanja tramvajskog i motornog saobraćaja tokom izvođenja radova.

Saopćenje, Vlada KS, 10. avgust 2020.

Da će sanacija “S” krivine tramvajske pruge započeti javnost je saznala samo dan ranije, 1. oktobra, kada je KJKP GRAS obavijestio “korisnike da će zbog izvođenja radova na sanaciji tramvajske pruge na dionici “S“ krivina – tramvajsko stajalište Marijin Dvor, u periodu od 2. 10. do 1. 11. 2020. godine doći do izmjena u odvijanju javnog gradskog prijevoza putnika u Sarajevu”. Pomenuta informacija nije objavljena na web stranici Vlade KS, Ministarstva saobraćaja KS ili KJKP GRAS-a, niti na njihovim oficijelnim Facebook stranicama već ju je prenijelo nekoliko portala u popodnevnim satima 1. oktobra 2020. godine, što govori u prilog činjenici da su građani o sanaciji pruge i načinu odvijanja saobraćaja mogli i trebali biti ranije obaviješteni.

U pomenutom obavještenju navodi se da će “tramvajski saobraćaj biti preusmjeren i obavljat će se na relaciji Ilidža – Željeznička stanica”, dok će “na relaciji Muzeji-Baščaršija–Muzeji umjesto tramvaja saobraćat autobusi, a vozna karta će važiti prilikom presjedanja iz jednog vida prevoza u drugi”.

Radovi na sanaciji “S” krivine započeli su 2. oktobra 2020. godine u “ranim jutarnjim satima” što je dovelo do saobraćajnog kolapsa na potezu Ilidža – Baščaršija gdje velike gužve nisu rijetkost i bez izvođenja radova.

Naime, “S” krivine postavljene su barikade, te se vozila iz tri trake preusmjeravaju u ulice Franje Račkog – Vilsonovo šetalište – Kotromanića, gdje je nastala velika gužva.

Jutrošnji kolaps je, osim velike gužve, izazvao i brojna kašnjenja i probleme građanima Sarajeva, a korisnici društvenih mreža u komentarima navode niz kritika od činjenice da nisu blagovremeno obaviješteni o početku radova, da su pomenuti radovi trebali da se izvode u noćnom terminu, kao i da su radovi mogli biti obavljeni “tokom proljeća, kada smo svi bili u karantinu, te tramvaji nisu radili”.

Podsjećamo, nedugo nakon proglašenja pandemije novog koronavirusa i uvođenja policijskog sata na području Kantona Sarajevo kojim je kretanje građanima bilo zabranjeno u određenom periodu, u aprilu je uveden noćni rad zbog izgradnje kružnog toka na Pofalićima kod zgrade Energoinvesta, što je tada potvrdio i ministar saobraćaja KS, Adi Kalem te dodao da je to “nova praksa u doba pandemije”, kao i da će “ubrzo ovakva organizacija u noćnim satima biti uvedena i na drugim gradilištima”.

Iako je rekonstrukcija tramvajske pruge konačno započela nakon dugogodišnjih najava, činjenica je da su već prvog dana izvođenja radova nastupile velike saobraćajne gužve i zadale mnoge probleme vozačima i korisnicima javnog gradskog prevoza. Očigledno je da će ovaj projekat izazvati dugotrajne gužve i zaostaje u saobraćaju u Sarajevu u narednih mjesec dana, te javnost s pravom postavlja pitanje da li je sve moglo biti drugačije i bolje organizovano.

S obzriom na to da informacija o početku radova nije objavljena na web stranici Vlade KS, Ministarstva saobraćaja KS ili KJKP GRAS-a, niti na njihovim oficijelnim Facebook stranicama već ju je prenijelo nekoliko portala u popodnevnim satima 1. oktobra 2020. godine, Istinomjer obećanju Vlade KS da će javnost biti blagovremeno o tome obaviještena daje ocjenu neispunjeno.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!