U progresu

Unaprijeđenje efikasnosti i transparentnosti lokalne uprave

Opštine: Ilidža

Unaprijediti efikasnost i transparentnost lokalne uprave čineći sistem jednakim za sve.

Obrazloženje

Tokom prve dvije godine mandata zabilježene su značajne aktivnosti na realizaciji datog obećanja.

Izvor: NAŠ PLAN ZA ILIDŽU 2020–2024: Ilidža, dom dobrih ljudi

Općina Ilidža je 26. marta 2021. godine predstavila Standarde integriteta i transparentnosti u postupcima zapošljavanja, dodjele novčanih sredstava pojedincima, neprofitnim organizacijama i privredi putem javnog poziva, javnih nabavki, izdavanja dozvola i saglasnosti te inspekcijskih poslova u kojim postupa Općinska uprava. Standardi su izrađeni u saradnji sa projektom „Pilotiranje mehanizama transparentnosti i integriteta organa vlasti na kantonalnom i lokalnom nivou u BiH”, a kojeg finansira Vlada Ujedinjenog Kraljevstva putem sredstava UK Aid-a i provode TAF Western Balkans i Lucid Linx Sarajevo.

Općinski načelnik Nermin Muzur i šef Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom Kantona Sarajevo Erduan Kafedžić, u prisustvu savjetnika za borbu protiv korupcije Erika Larsona, predsjedavajućeg Općinskog vijeća Tarika Stambolića i dopredsjedavajućih Samira Avdića i Redže Lemezana, potpisali su 22. aprila 2021. godine Sporazum o saradnji u aktivnostima na prevenciji i borbi protiv korupcije u ovoj lokalnoj zajednici.

Kako je Muzur naveo, potpisivanjem ovog sporazuma Općina Ilidža postala je dio antikoruptivnog sistema u Kantonu Sarajevo i pristupiti će implementaciji Odluke o Registru zaposlenih u javnom sektoru na području KS-a, Odluke o Registru imenovanih lica u KS-u i Odluke o Registru podataka o javnim nabavkama, čime će ovi registri biti uspostavljeni u ovoj općini i ustanovama kojima je ona osnivač, a sve u cilju povećanja transparentnosti rada.

Tokom 2021. godine aktivirani su Facebook, Twitter i Instagram nalozi Općine Ilidža, a putem YouTube kanala prenošen je dio sjednica Općinskog vijeća.

Iz Općine Ilidža su za Istinomjer 12. decembra 2021. godine naveli da je u cilju unapređenja rada formirana Stručna služba za usklađenost, integritet i kontrolu kvaliteta, a “kada su u pitanju transferi neprofitnim organizacijama izmijenjene su postojeće odluke i donesene nove kako bi se osiguralo da se finansiranje neprofitnih organizacija vrši putem javnog poziva, primjenjujući identične kriterije za sve aplikante u okviru jednog tekućeg transfera”. Također, “u toku je proces uspostave sistema finansijskog upravljanja i kontrole kao i pilot projekat uspostave sistema efikasnog sistema upravljanja javnim finansijama u saradnji sa USAID-om i Institutom za javne finansije te u saradnji sa stručnim konsultantima radi se na realizaciji ove aktivnosti”.

Prema istraživanju Lokalnog indeksa otvorenosti, projekta koji mjeri otvorenost svih jedinica lokalne samouprave u Bosni i Hercegovini kroz oko 80 indikatora, Općina Ilidža je u 2021. godini zadovoljila 48,40% indikatora otvorenosti, da bi u 2022. godini popravila rezultat na 58,40%.

U decembru 2023. godine iz Općine su izvijestili da je izvršen proces nadogradnje Sistema za upravljanje dokumentima (DMS) za koji je podršku pružio Razvojni program Ujedinjenih nacija u Bosni i Hercegovini (UNDP) kroz Projekat unapređenja efikasnosti lokalnih usluga u BiH (TAF-PIPLS). Kako su naveli iz općinske uprave tom prilikom, Ilidža je “prva općina u Bosni i Hercegovini koja je spremna na potpunu digitalizaciju”. 

Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.


    Pitajte Istinomjer!