Djelimično ispunjeno

Unapređenje i standardizovanje oblasti odgoja

Partije: Vlada Kantona Sarajevo (NS, NiP, SDP) | Oblasti: Obrazovanje

Unapređenje i standardizovanje oblasti odgoja te razvoj posebnih odgojnih programa u školstvu.

Izvor: Ekspoze premijera Kantona Sarajevo Edina Forte

Sredinom aprila 2021. godine, održana je prezentacija nacrta dvadeset i dva nova predmetna kurikuluma u Kantonu Sarajevo, a ovi prijedlozi novih kurikuluma izrađeni su na jedinstvenoj metodologiji koja nudi novi pristup podučavanju i učenju.

Ministrica za odgoj i obrazovanje KS-a Naida Hota-Muminović istakla je da će “ovi kurikulumi činiti centralni dio reforme nastavnog plana i programa, koja se planira implementirati od septembra 2022. godine”. Kompletan sadržaj kurikuluma dostupan je na ovo LINKU.

Javna rasprava trajat će do 17. maja, a svi zainteresovani mogu ostaviti svoje komentare i pitanja putem online obrasca. Naglašavajući da je rad na kurikulumima počeo još 2016. godine, ministrica Hota-Muminović istakla je zadovoljstvo što će ovi dokumenti, nakon javne rasprave, recenzija i dorada, zaživjeti u učionicama među učenicima i nastavnicima. Na današnjoj press konferenciji naglašeno je i da šira kurikularna reforma podrazumijeva i sistematične programe podrške nastavnicima, programe profesionalnog razvoja direktora, dodjeljivanje markica školama koje su lideri u inovacijama te školama gdje učenici rado idu. Također, definisani su i instrumenti za evaluaciju ukupne školske infrastrukture kao i uspostavljanje veza sa svim drugim servisima i oblastima društva koji će obrazovnom sistemu dati svrsishodnost za postizanje ugodnog i funkcionalnog ambijenta za rast i razvoj.

Saopćenje Vlade KS-a, 14.4.2021.

Ministrica Hota-Muminović istakla je zadovoljstvo što će ovi dokumenti, nakon javne rasprave, recenzija i dorada, zaživjeti u učionicama među učenicima i nastavnicima.

Nastojimo da gledamo cjelovitost procesa reforme obrazovanja i da upravo tako vodimo proces obrazovne reforme. Sve što se podučava i uči u učionici mora imati svoju podršku u svim drugim vannastavnim, školskim, a također i društvenim prilikama, procesima, poduhvatima i aktivnostima. To su odgojni koncepti koje treba oživjeti, sinhronizirati i prilagoditi djeci i učenicima i njihovim potrebama“, kazala je Hota-Muminović i dodala da je pred Ministarstvom još mnogo posla na provođenju cjelovite reforme obrazovanja, te da rade ubrzano.

Naida Hota-Muminović, 14.4.2021.

U Trećoj gimnaziji 29.11.2021. godine realiziran je ogledni STEAM čas i upriličena svečana ceremonija dodjele certifikata za 32 mentora/trenera u okviru provođenja aktivnosti kurikularne reforme i projekta TABLA.

Ovoj aktivnosti prisustvovala je i ministrica za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo Naida Hota-Muminović, koja je istakla da su ovo prvi koraci ka implementaciji kurikularne reforme koja će početi u septembru 2022. godine, s početkom nove školske godine.

Ovaj čas koji je danas održan pokazuje jedan od najidealnijih modela kojima stremimo, pokazuje da je naša obrazovna zajednica itekako spremna i da su naši učenici spremni za nove načine podučavanja i učenja. Naša obrazovna zajednica će ući u ovaj proces spremna, relaksirana, jer u ovom procesu trebamo da mijenjamo i sami sebe, a to nije uvijek jednostavan proces. Želimo bez pritiska i uz svijest da je ova reforma krajnje potrebna našem društvu, mladim ljudima, našim učenicima pružiti najbolje uvjete. Reforma nije proces u koji se samo uključimo i isključimo. To je proces koji ide kroz pričanje priče, to je životni stil. Reforma podrazumijeva da razvijamo funkcionalnu pismenost i potrebne vještine kod naših učenika. Zato je ova reforma izuzetno važna, kako za Kanton Sarajevo, tako i za cijelu Bosnu i Hercegovinu.

Naida Hota-Muminović, 29.11.2021.

U okviru projekta „Regionalni projekt za smanjenje posljedica pandemije Covid-19 na živote djece i porodica Zapadnog Balkana i Turske – Komponenta obrazovanja za BiH, Kanton Sarajevo“, u aprilu 2022. godine predstavljena je Studija o kvaliteti i efikasnosti digitalnog okruženja za učenje i korištenje digitalnih alata sa preporukama za unapređenje u Kantonu Sarajevo.

U martu 2022. godine saopćeno je da su formirani stručni timovi za izradu 28 novih predmetnih kurikuluma te je održana druga u nizu predviđenih edukacija za nove i ranije uključene članove stručnih timova za izradu predmetnih kurikuluma Kantona Sarajevo, za izborna područja gimnazije i općeoobrazovnih predmeta tehničkih i stručnih škola.

U junu je saopćeno da je ministrica Hota-Muminović prisustvovala STEAM časovima u cilju preprema za kurikularnu reformu, a kao “rezultat tih priprema, po riječima ministrice, 32 trener-mentora uspješno su educirala oko 730 nastavnika implementatora u Kantonu Sarajevo”.

Saopoćeno je i da u narednom periodu Ministarstvo za odgoj i obrazovanje, zajedno sa Institutom za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja, priprema niz edukacija za nastavnike i nastavnice koji će od naredne školske godine implementirati nastavu u svojim učionicama upravo po ishodima učenja.

Krajem juna, Hota-Muminović je na svom Facebook profilu naglasila da je u toku stručno usavršavanje nastavnika/ca u organizaciji Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja povodom kurikularne reforme sa temom „Kurikularna reforma – podučavanje prema ishodima učenja“.

Nastavnici Matematike, Engleskog jezika, Informatike, Geografije, Hemije, Historije, Filozofske grupe predmeta i pedagozi osnovnih i srednjih škola bili su u prilici razmjenjivati ideje, upoznati se sa kurikularnim dokumentima, diskutovati o primjeni ishoda u nastavi i vidjeti primjere dobre prakse u nastavi. Ovo je prvi u nizu seminara u organizaciji Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja uz punu podršku Ministarstva za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo. U narednom periodu planirano je da ovim obukama do kraja augusta bude obuhvaćeno više od 3000 odgajatelja, nastavnika i stručnih saradnika u Kantonu Sarajevo.
Naida Hota-Muminović, 28.6.2022.

Na press konferenciji organizovanoj 13. jula 2022. godine, prezentovani su rezultati istraživanja o psihofizičkom zdravlju djece/učenika i nastavnika u školskoj 2021/2022. godini.

Ministarstvo za odgoj i obrazovanje drugu godinu provodi istraživanje o psiho-fizičkom zdravlju djece, učenika i nastavnika. Novina u odnosu na istraživanje od prošle školske godine je Upitnik za roditelje, te povećan broj ispitanika iz vrtićke populacije koji je za prošlu godinu iznosio 1,96 posto obuhvaćenih ispitanika, dok je u ovoj školskoj godini taj procent 16,6 posto. Istraživanje psihofizičkog zdravlja djece predškolske dobi, učenika do četvrtog razreda osnovne škole, učenika predmetne nastave osnovne škole i srednje škole, prosvjetnih radnika, te roditelja obuhvatilo je uzorak od 14.156 ispitanika, i to 1.083 prosvjetna radnika, 3.400 učenika predmetne nastave osnovne i srednje škole, 3.693 vrtićke djece i djece nižih razreda osnovne škole i 5.980 roditelja.

Naida Hota-Muminović, 13.07.2022.

Kako je ministrica navela, ovim istraživanjem Kanton Sarajevo se približava trendu zaštite fizičkog i mentalnog zdravlja djece i mladih, što ima dodatni značaj zbog činjenice da se još nalazimo u pandemiji COVID-19.

U avgustu je ministrica za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo Naida Hota-Muminović najavila da će od septembra školske 2022/2023. godine početi primjena predmentih kurikuluma u učionicama i to u prvom i petom razredu osnovne škole,  prvom razredu srednje škole za sve općeobrazovne predmete, te predmetima koji se izučavaju po prvi put u osnovnoj školi u predmetnoj nastavi, kao što je naprimjer Fizika u 7. razredu i Hemija u 8. razredu. Ministrica je navela i da se “paralelno s navedenim aktivnostima radilo na uspostavi Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja koji je već nakon mjesec dana rada, tačnije u junu, organizirao prvi dio stručnog usavšavanja za 680 nastavnika i nastavnica”.

Uradili smo mnogo posla u pripremama za implementaciju reforme  obrazovanja. Usvojili smo prve predmetne kurikulume, predstavili ih javnosti, diskutovali sa obrazovnom zajednicom o njima, recenzirali ih i dodatno poboljšali, te izradili dodatne nedostajuće predmetne kurikulume. Također smo integrisali projekt TABLA sa kurikilarnom reformom, obučili 32  master trener- mentora, koji su potom obučili 750 nastavnika i nastavnica, a nastavnici su potom realizirali oko  350 STEAM oglednih  časova u 22 osnovne škole i 10 gimnazija,  te sabrali oko 1500 priprema za čas.

Naida Hota- Muminović, 17.8.2022.

saopćenju Vlade KS navodi se i da “Ministarstvo trenutno završava pravni okvir i izrađuje odluke i druge prateće akte za početak primjene kurikularne reforme u Kantonu Sarajevo” i da “Institut trenutno priprema nastavak stručnog usavršavanja sa temom “Kurikularna reforma  – podučavanje po ishodima učenja” koje će se organizirati tokom ovog mjeseca, formira grupu za podršku koja će stalno biti na raspolaganju svim nastavnicima koji implementiraju predmetne kurikulume, te priprema nastavne materijale za implementaciju reforme”.

Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.


    Pitajte Istinomjer!