Ispunjeno manjim dijelom

Prva faza osnivanja sarajevskog holdinga

Partije: Vlada Kantona Sarajevo (NS, NiP, SDP) | Oblasti: Ekonomija

Prva faza osnivanja sarajevskog holdinga kroz restrukturiranje komunalne privrede i objedinjavanje srodnih komunalnih preduzeća;

Obrazloženje

U toku mandata Vlada KS zabilježene su određene aktivnosti u cilju realizacije ovog obećanja.

Izvor: Principi i mjere djelovanja Vlade Kantona Sarajevo 2021-2022.

Skupština Kantona Sarajevo prihvatila je 28.9.2021. godine Studiju društveno-ekonomske opravdanosti za uspostavu holdinga javnih komunalnih preduzeća na području Kantona Sarajevo.

Prihvatanjem ove studije, ministar komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša KS Enver Hadžiahmetović dobio je zaduženje da pokrene aktivnosti na uspostavi holdinga.

Studiju su izradili eksperti sa Ekonomskog instituta, Ekonomskog fakulteta, te iz konsultantske firme ENOVA d.o.o. Oni su ponudili dva modela uspostave holdinga: model A – decentralizirani ili ugovorni i model B – centralizirani ili statusno povezani.

Njihov prijedlog je da prvo treba krenuti sa decentraliziranim modelom, tj. ugovornim povezivanjem preduzeća.

U prihvaćenoj studiji naveden je i okvirni plan aktivnosti za model A, podijeljen u četiri faze.

U planu implementacije su navedene sve najznačajnije aktivnosti potrebne za uspostavu Holdinga, koje su grupisane u ukupno 4 faze: a) Nulta faza pod nazivom Stvaranje zakonskih preduslova, koje predstavljaju aktivnosti na donošenju i izmjenama odgovarajućih zakona (Zakon o lokalnoj samoupravi Kantona Sarajevo, Zakon o nadležnostima ministarstva Kantona Sarajevo) što je potrebno realizirati prije početka procesa uspostave Holdinga; b) Prva faza koja se odnosi na Prethodne aktivnosti za implementaciju odabranog modela Holdinga – usvajanje elaborata, odluka o osnivanju holdinga sa sjedištem, odluka o strukturi vlasništva holdinga, itd. c) Druga faza koja se odnosi na proces Osnivanja Holdinga, kada će praktično biti pokrenut proces operativne uspostave Holdinga – sudska registracija, formiranje tijela za operativnu implementaciju holdinga, donošenje odgovarajućih odluka na skupštinama KJKP, dizajniranje organizacione strukture holdinga, izrada elaborata o uspostavi jedinstvenog i funkcionalnog IT sistema, inicijalno preuzimanje zaposlenika iz KJKP, itd., te d) Treća faza koja se odnosi na dalje Razvijanje kapaciteta Holdinga i njegovo kadrovsko popunjavanje kako bi od članica preuzeo obavljanje svih aktivnosti koje se prenose na holding.

Studija društveno-ekonomske opravdanosti za uspostavu holdinga javnih komunalnih preduzeća na području Kantona Sarajevo

Klikni za uvećanje

Prema ovom modelu, prvi korak ka uspostavi holdinga jeste stvaranje zakonskih preduslova, odnosno donošenje zakona o lokalnoj samoupravi KS i zakona o nadležnostima ministarstva KS.

Kako su naveli iz Vlade KS, “autori ove studije najavili su i da bi se implementacija organiziranja holdinga od osam komunalnih kantonalnih preduzeća mogla očekivati tek na kraju mandata članova Vlade i Skupštine KS iz narednog izbornog ciklusa”.

Polovinom januara 2022. godine, na za portal Faktor.ba, na pitanje dokle se stiglo sa projektom spajanja komunalnih sarajevskih preduzeća u holding, ministar komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša KS Enver Hadžiahmetović kazao je kako problem za formiranje Holdinga pravi Zakon o lokalnoj samoupravi i da se on mora prvo izmijeniti.

Formiran je tim na čelu sa Ekonomskim institutom i komisija od sedam ili devet članova koja će napraviti hodogram koje oblasti se trebaju pripremiti i da taj holding može zaživjeti kao preduzeće. To je sada jedna procedura, ali radimo na tome.

 Enver Hadžiahmetović, 17.1.2022. 

Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.


    Pitajte Istinomjer!