Ispunjeno većim dijelom

Lokalne saobraćajnice

Opštine: Banja Luka

Najkrupnija komunalna pitanja – Rekonstrukcija i izgradnja lokalnih saobraćajnica

Izvor: Program "Banja Luka 2025”

Tokom 2016. godine za rekonstrukciju lokalnih i nekategorisanih puteva Gradska uprava Banja Luke uložila je 738.363 KM.

Radovi su obavljeni na putnim pravcima Nevesinjska, Žitomislićka, Jovići-Kremenovići-Jošikova voda, Saračica-Dragojevići, Bronzani Majdan-Stojanovići, Zlatiborska, put OŠ-Bosančići, put za Mitroviće (Saračica), Stanivukovići (Bistrica), Telići-Stjepanovići, dio Piskavica-Kostići, Makivići-Đuričići, put prema Bosančićima, Krčmarski put, Udovičići-Moconjska škola, Mišići-Jankovići, put za Milakoviće, Bijeli put-Popovići-Trubajići, Piskavica-Centar, Mali Račići-Grbići, Pijesak-Trubajići.Takođe, i nastavak za Šukale, zaselak Vučići, Jekića put, Vrhovci-Verića polje, put prema groblju u Ramićima, put za Josipoviće, trotoar centar – Potkozarje, Racune-Devići-Gradina-Pejići, nastavak puta Stražbenica, Ilijaši-Ušići, put za Miloševiće, Suturlija-Ninkovići i put za Iliće.

Saopćenje, Grad Banja Luka, 1. novembar 2016.

Prema rebalansu budžeta iz juna 2017. godine, gradska vlast je za održavanje saobraćajnica i mostova planirala je izdvojiti 1,3 miliona KM, a prva na redu bila je ulica Patre u naselju Obilićevo, dok su sredinom iste godine započeli i radovi na proširenju sabirne saobraćajnice uz Zapadni tranzit na dijelu od Njegoševe ulice do Ulice Davida Štrbca. U septembru 2017. godine započela je sanacija puta za Priječane, a iz Gradske uprave tada su istakli da je u toku sanacija asfaltnih saobraćajnica u užem centru grada, nakon čega će se mašine preseliti na Saračicu, Čokorska Polja i Borkoviće, presvučen i dio asfaltnog sloja u ulici Srpskih rudara u naselju Lauš.

U 2018. godini iz Gradske uprave istakli su da će za redovno održavanje, modernizaciju, rekonstrukciju i investiciono održavanje gradskih saobraćajnica izdvojiti ukupno 3.480.000 KM, a kako su tada naveli iz Odjeljenja za saobraćaj i puteve, od ovog iznosa – za održavanje gradskih asfaltnih i makadamskih saobraćajnica planirano je 1.430.000 KM.

U okviru investicionog održavanja gradskih asfaltnih saobraćajnica, za šta je izdvojeno 700.000 KM, biće obnovljen asfaltni kolovoz na sljedećim gradskim saobraćajnicama: Kralja Petra I Karađorđevića-dio, Trive Amelice-dio, Mlađe Ćusića-proširenje, Blagoja Parovića, Milana Brankovića-dio, Ilije Garašanina (ambulanta), Srpskih rudara-dio, Karađorđeva (trotoar), Carice Milice (trotoar), Krfska, Davida Štrpca, Franca Šuberta-crkva Pobrđe, Stevana Bulajića, Grčka, Ivana Franje Jukića i druge. Modernizacija gradskih makadamskih saobraćajnica, za šta je izdvojeno 250.000 KM, obuhvatiće gradske saobraćajnice u sljedećim ulicama: Vuka Jelovca, Novaka Pivaševića, Jovana Bijelića, Veseli Brijeg, Arčibalda Rajsa kod broja 13, Ponirska, Vida Nježića- spoj sa Tuzlanskom, Manjačka, III Kuljanska, Stojana Bijelića, Zdravka Dejanovića, Koste Jarića ogranak, te Mala ulica.

Saopćenje, 30. januar 2018.

Pored gore navedenih radova za 2018. godinu planirana je i  izgradnja tri nove kružne raskrsnice u gradu – na spoju ulica Vase Pelagića, Vladike Platona i Aleje Svetog Save, na spoju Gundulićeve ulice i Aleje Svetog Save, kao i kružna raskrsnica na spoju Ulice Isaije Mitrovića i Solunske ulice. Izgradnja prvog od dva planirana kružna toka u Aleji Svetog Save završena je u avgustu 2018. godine, dok je kružna raskrsnica na spoju ulica Kozarske, Solunske i Isaije Mitrovica u promet puštena tek u oktobru 2019. godine.

U okviru investicionog ciklusa “Banja Luka se gradi” u martu 2019. godine započeli su radovi na izgradnji saobraćajnice kroz naselje Šargovac čija je u vrijednosti od oko milion KM, a koji su uspješno okončani početkom oktobra iste godine, o čemu je Istinomjer pisao.

Uporedo sa nastavkom izgradnje puta prema Motikama, 30. oktobra 2019. godine počela je sanacija Banijske ulice na Petrićevcu, nakon što je pretrpjela značajna oštećenja zbog preusmjeravanja saobraćaja na ovaj pravac, a krajem 2019. godine i Kupreška ulica na Petrićevcu je dobila novi izgled nakon što je izvršena rekonstrukcija koja je uključila i izgradnju novog vodovoda i kanalizacije.

Radovi na izgradnji 1,2 kilometra saobraćajnice otvoreni su krajem marta 2019. godine, u okviru investicionog ciklusa “Banja Luka se gradi”. Gradi se moderna saobraćajnica širine šest metara, sa obostranim trotoarima, fekalnom i oborinskom kanalizacijom, novim vodovodom i javnom rasvjetom.

Grad Banja Luka, Saopćenje, 30. oktobar 2019.

Sredinom decembra 2019. godine javnost je obaviještena da su “radovi na izgradnji nove saobraćajnice na Petrićevcu, na pravcu prema Motikama, ušli su u završnu fazu”, te da je “na prvih 900 metara izgrađena kompletna infrastruktura i postavljen završni sloj asfalta, dok se na preostalih 300 metara radi na izgradnji novog vodovoda”.

januaru 2020. godine novoizgrađena dionica u Ulici kralja Aleksandra i Karađorđevića u dužini od 900 metara puštena je u promet, a tom prilikom je najavljeno da će preostalih 200 metara saobraćajnice biti asfaltirano “čim vremenske prilike dozvole”.

Praktično možemo govoriti o novoj saobraćajnici, jer je urađen vodovod, oborinske i fekalne kanalizacije, izmještanje javne rasvjete, obostrani trotoari, te dva autobuska stajališta. Završena je većina dionice i odlučili smo da je pustimo u saobraćaj, a ostalo ćemo završiti čim vremenski uslovi to dozvole.

Igor Radojičić, 14. januar 2020.

S tim u vezi, početkom marta asfaltirana je i posljednja preostala dionica nove saobraćajnice na Petrićevcu, u pravcu Motika.

Radi se o posljednjoj dionici od 200 metara, a zajedno sa ranije urađenom trasom, izgrađeno je ukupno 1,1 kilometar puta za Motike, u vrijednosti od oko dva miliona KM. Juče u toku dana je obilježena horizontalna signalizaija, pješački prelazi i autobuska stajališta, tako da je uz sve probleme koji su pratili realizaciju ovog projekta, konačno završena gradnja ove dionice puta prema Motikama.

Načelnik Odjeljenja za saobraćaj i puteve, Slaviša Sandić, 09. mart 2020.

Krajem marta 2020. godine uspješno je okončana sanacija Ljevčanske ulice na Petrićevcu koja je “zbog preusmjeravanja saobraćaja tokom izvođenja radova na izgradnji puta u pravcu Motika, pretprpjela značajhna oštećenja”.

Nakon završetka radova na izgradnji Ulice Kralja Aleksandra I Karađorđevića izvršena je sanacija Ljevčanske ulice, koja je za vrijeme izvođenja radova služila kao obilaznica,  te je usljed velikog saobraćajnog opterećenja u značajnoj mjeri oštećena. Izvršena je zamjena slabonosivog tla i ugradnja tampona, nakon čega je urađeno asfaltiranje saobraćajnice u punom putnom profilu, u ukupnoj dužini oko 600 metara. Radovi su izvedeni u okviru redovnog održavanja gradskih asfaltnih saobraćajnica, a vrijednost investicije iznosi oko 100.000 KM. Poslije sanacije Ljevčanske ulice, u ovom dijelu Petrićevca, ostalo nam je da saniramo Banijsku ulicu i to poslije izgradnje kanalizacije, kako smo to ranije dogovorili sa mještanima.

Saopćenje, Grad Banja Luka, 26. mart 2020.

Javnost je krajem maja obaviještena da je “poslije niza sastanaka sa mještanima Banijske ulice u vezi sa rekonstrukcijom ove ulice, Odjeljenje za komunalne poslove pripremilo tehničku dokumentaciju i krenulo sa pripremama za raspisivanje tendera za izgradnju kanalizacije”.

Kada je u pitanju “saobraćajnica koja će preko nekadašnjeg “Voćnjaka” povezati Lauš i Paprikovac”, krajem avgusta 2019. godine iz Gradske uprave Banja Luka saopćeno je da je izabran izvođač radova.

Nakon provedenog tendera, za izvođača ovog projekta izabrano je laktaško preduzeće “Niskogradnja”. U toku je žalbeni rok i ukoliko ne bude žalbi na izbor izvođača, gradnja nove saobraćajnice trebalo bi da započne već u septembru. Izgradnjom ove saobraćajnice očekuje se značajno rasterećenje Karađorđeve ulice, ali će biti mnogo bolja veza između Lauša, Parikovca i Petrićevca koji su do sada bili povezani samo preko Sanske ulice, koja je uska i strma.

Odjeljenja za saobraćaj i puteve Grada Banja Luka, 18. avgust 2019.

Kako su tada istakli iz Odjeljenja za saobraćaj i puteve, u pitanju je “jedan od najvećih, a zbog konfiguracije terena i najzahtjevnih, infrastrukturnih projekata u gradu koji bi trebalo da bude gotov do septembra 2020. godine”.

Iz Gradske uprave su naveli i da će se izgradnjom ove saobraćajnice značajno rasteretiti Karađorđeve ulica, te će biti “mnogo bolja veza između Lauša, Parikovca i Petrićevca koji su do sada bili povezani samo preko Sanske ulice, koja je uska i strma”, a kao još jedan od benifita koji će se dobiti realizacijom ovog projekta, navedena je mogućnost “pretvaranja sadašnjeg, zapuštenog voćnjaka u moderno naselje”.

S tim u vezi, krajem februara 2020. godine javnost je obaviještena da je betoniranje prvih nosača budućeg vijadukta na trasi novog puta između Lauša i Paprikovca, preko tzv. Voćnjaka počelo.

Kako je planirano, u narednih 12 dana trebali bi biti betonirani svi stubovi budućeg vijadukta, u dužini od oko 80 metara. Ovaj vijadukt gradi se zbog zahtjevne konfiguracije terena. U isto vrijeme, na drugoj strani gradilišta, iz pravca Lauša, radi se na polaganju pripadajuće kanalizacija od Crkvene ulice u pravcu buduće saobraćajnice. Do sada je izgrađeno oko 180 metara, a građevincima je preostalo da ugrade još 80.

Saopćenje, Grad Banja Luka, 25. februar 2020.

Sredinom juna 2020. godine iz Odjeljenja za saobraćaj i puteve saopćili su da “izgradnja nove poveznice Lauša i Paprikovca, vrijedna 2,7 miliona KM, napreduje odličnom dinamikom i u skladu je sa utvrđenim rokovima”.

Ovih dana, u okviru radova na izgradnji nove saobraćajnice preko nekadašnjeg „Voćnjaka“, završeno je postavljanje „tampona“ i počelo postavljanje ivičnjaka budućeg puta, dugog oko 800 metara. U okviru izgradnje ove saobraćajnice, izgrađen je i vodovod od crkve na Laušu pa sve do budućeg vijadukta, dok je od Sanske ulice, prema vijaduktu, urađena i kanalizacija. Istovremeno, na vijadukutu je završena ploča i sada se rade rubni vijenci. Nova, komunalna infrastruktura neophodna je jer se, izgradnjom ove saobraćajnice, otvara  mogućnost pretvaranja sadašnjeg zapuštenog voćnjaka u moderno naselje sa svim potrebnim sadržajima. Osim kanalizacije biće izgrađena i vodovodna mreža i rasvjeta.

Saopćenje, Grad Banja Luka, 15. juni 2020.

U drugoj polovini juna radovi su se izvodili i u naselju Ljubačevo gdje je puštena u funkciju nova savremena saobraćajnica, a asfaltirani su i seoski i prigradski putni pravci: Mišin Han – Lipovci, Šadrvan – Stijakovići, Blaževac – Patrijarha Maksima, put za Karaliće i tri ogranka u Karađorđevoj ulici. Pored sanacija puta u Piskavici, ulice Majke Jugovića i Zemunska u naselju Lazarevo dobile su novi asfalt.

U naselju Šargovac, u martu 2020. godine započela je druga faza izgradnje centralne saobraćajnice, od raskrsnice sa Potkozarskom ulicom, u dužini od oko kilometar, a početkom jula 2020. godine, prilikom obilaska gradilišta Radojičić je precizirao da “druga faza izgradnje Šargovačke ulice napreduje planiranom dinamikom”, te da bi ova saobraćajnica trebala biti završena do jeseni ove godine.

U ove protekle četiri godine orjentisali smo se ka gradnji glavnih saobraćajnica kroz naselja. Tako je urađena Ulica Petra Velikog u Česmi, zatim Kralja Aleksandra na Petrićevcu, na pravcu prema Motikama, put kroz Priječane i sada radimo drugu fazu glavne saobraćajnice kroz Šargovac.

Igor Radojičić, 1. juli 2020.

Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.


    Pitajte Istinomjer!