Djelimično ispunjeno

Kontrola zakonitosti korištenja prava iz oblasti boračko-invalidske zaštite

Partije: SDA | Oblasti: Socijalna politika

Naš cilj u oblasti boračko-invalidske zaštite je osigurati dostignuti obim prava i pravičan status boračkih populacija u skladu sa njihovim potrebama i realnim mogućnostima društva. Insistirajući na pravičnoj kategorizaciji i materijalnom obezbjeđenju ratnih vojnih invalida i porodica poginulih boraca podržat ćemo: • kontinuitet provođenja Zakona o kontroli zakonitosti korištenja prava iz oblasti boračko-invalidske zaštite i podzakonskih akata,

Na 9. sjednici Vlade FBiH, 04.06.2015. je donijela Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti braniteljsko-invalidske zaštite. Među novopredloženim rješenjima je brisanje iz teksta Zakona odredaba koje definiraju tri uredbe po kojima je ranije ostvarivano pravo iz oblasti braniteljsko-invalidske zaštite, a umjesto njih je dodan Zakon o prijevremenom povoljnijem umirovljenju branitelja domovinskog rata. Jedna od novina je i ta što je iz članka 9. Zakona, koji se odnosi na uvjerenja koja se stavljaju izvan snage, brisan dio koji govori o uvjerenjima koja su “izdata u upravnom postupku samo na temelju izjava svjedoka, potvrde boračkog udruge ili na temelju medicinske dokumentacije, a u suprotnosti su sa evidencijama o neisplaćenim vojničkim plaćama”. Na 76. sjednici Vlade FBiH, 04.11.2016. Federalna vlada prihvatila je izjašnjenje o amandmanu Kluba zastupnika hrvatskog naroda u Domu naroda Parlamenta FBiH na Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti branilačko-invalidske zaštite. Prihvaćen je amandman na članak 7. koji glasi da se “protiv rješenja Federalnog ministarstva donesenih u postupku revizije ne može izjaviti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor kod kantonalnog suda nadležnog prema mjestu donošenja rješenja kojim je priznato pravo koje je bilo predmet kontrole po odredbama ovog zakona”. U obrazloženju amandmana je navedeno da je, prema informacijama iz Vrhovnog suda Federacije BiH, pokrenuto oko 6.000 upravnih sporova u svezi Zakona o provođenju kontrole. Zbog ograničenih ljudskih i materijalnih kapaciteta, postupak pred ovim sudom traje jako dugo i korisnici prava nisu u mogućnosti ostvariti svoje pravo pristupa sudu i po nekoliko godina, što je znatno van standarda za donošenje odluke u razumnom roku, koje je pravna država prema evuopskim standardima dužna osigurati svojim građanima. Problem se dodatno usložnjava informacijama da će u narednom razdoblju biti još nekoliko tisuća ovakvih predmeta. Na ovaj način, sukladno odredbama članka 41. Zakona o upravnim sporovima, stranka može Vrhovnom sudu FBiH podnijeti zahtjev za izvanredno preispitivanje sudske odluke protiv odluke kantonalnog suda donesene u upravnom sporu, čime bi korisnicima bio osiguran pravni lijek i dvostupnost u odlučivanju u sudskom postupku. Ovaj zakon je usvojen u različitim tekstovima u Predstavničkom domu (mart 2016.) i Domu naroda (decembar 2016.), te se trenutno čeka na usaglašavanje tekstova. Na 19. sjednici Vlade FBiH, 27.08.2015.Vlada FBiH prihvatila je Informaciju o primjeni Zakona o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti branilačko-invalidske zaštite za period 1. januar – 30. juni 2015. godine. U Informaciji je navedeno da je u dosadašnjem periodu provođenja Zakona o reviziji, od jula 2010. do 30.6.2015. godine, pregledano ukupno 119.160 predmeta, a od čega je 97.557 potpuno završenih. Za 91.833 predmeta izdat je nalog za obrazac FMB1, za 4.274 predmeta nalog za obrazac FMB2, za 674 predmeta utvrđeno je da su mirnodopski vojni invalidi, za 776 je utvrđen prestanak prava usljed smrti i drugih razloga. Dodatno je za 9.884 predmeta zatražena provjera u Arhivu ARBiH i HVO-a. U prvom i drugom kvartalu 2015. godine pregledana su ukupno 8.864 predmeta, od čega je 7.435 potpuno završeno, za 7.180 izdat nalog za obrazac FMB1, a za 49 nalog za obrazac FMB2. Za 76 predmeta utvrđeno je da su mirnodopski vojni invalidi, a za 130 je utvrđen prestanak prava usljed smrti i drugih razloga. Dodatno je za 274 predmeta zatražena provjera u Arhivu ARBiH i HVO-a. Na 53. sjednici Vlade FBiH, 13.05.2016. Vlada Federacije BiH je, na prijedlog Federalnog ministarstva za pitanja boraca i invalida odbrambeno-oslobodilačkog rata, dala saglasnost za izmjenu Pravilnika o formiranju i radu revizorskih timova za kontrolu i Revizorskog tima za koordinaciju. Izmjenom je, u cilju efikasnijeg i bržeg obavljanja poslova kontrole zakonitosti na terenu, za koji su zaduženi revizorski timovi, omogućeno da u slučaju potrebe broj revizorskih timova za kontrolu, sa sadašnjih sedam, bude povećan do deset. Na 54. sjednici Vlade FBiH, 20.05.2016. Vlada Federacije BiH je prihvatila informaciju o implementaciji Zakona o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti branilačko-invalidske zaštite za tromjesečni period od 1. januara do 31. marta 2016. godine. Na 45. hitnoj sjednici Vlade FBiH, 22.06.2016. Vlada Federacije BiH je, utvrdila Mišljenje i nije prihvatila amandman koji je na Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti branilačko-invalidske zaštite podnio Klub delegata hrvatskog naroda u Domu naroda Parlamenta FBiH. Amandmanom je predložena izmjena člana 7. stav (9) na način da protiv rješenja Federalnog ministarstva, donesenih u postupku revizije, ne može biti izjavljena žalba, ali može biti pokrenut upravni spor kod kantonalnog suda nadležnog prema mjestu donošenja rješenja kojim je priznato pravo koje je bilo predmet kontrole po odredbama ovog zakona. Federalna vlada ostala jer pri tekstu Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti branilačko invalidske zaštite, koji je u parlamentarnoj proceduri. Na 67. sjednici Vlade FBiH, 01.09.2016. Vlada FBiH je donijela Odluku o utvrđivanju kadrovskih i materijalnih pretpostavki za provođenje Zakona o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti branilačko-invalidske zaštite. Na osnovu ove odluke, kadrovske i materijalne pretpostavke za rad revizorskih timova za kontrolu i za koordinaciju bit će obezbijeđene u okviru sredstava budžeta Federalnog ministarstva za pitanja boraca i invalida odbrambena-oslobodilačkog rata. U cilju osiguranja kadrovskih pretpostavki za provođenje Zakona, resorni federalni ministar može angažovati spoljne saradnike, po osnovu ugovora o djelu. Na 76. sjednici Vlade FBiH, 04.11.2016. Federalna vlada prihvatila je danas izjašnjenje o amandmanu Kluba zastupnika hrvatskog naroda u Domu naroda Parlamenta FBiH na Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti branilačko-invalidske zaštite. Prihvaćen je amandman na članak 7. koji glasi da se “protiv rješenja Federalnog ministarstva donesenih u postupku revizije ne može izjaviti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor kod kantonalnog suda nadležnog prema mjestu donošenja rješenja kojim je priznato pravo koje je bilo predmet kontrole po odredbama ovog zakona”. U obrazloženju amandmana je navedeno da je, prema informacijama iz Vrhovnog suda Federacije BiH, pokrenuto oko 6.000 upravnih sporova u svezi Zakona o provođenju kontrole. Zbog ograničenih ljudskih i materijalnih kapaciteta, postupak pred ovim sudom traje jako dugo i korisnici prava nisu u mogućnosti ostvariti svoje pravo pristupa sudu i po nekoliko godina, što je znatno van standarda za donošenje odluke u razumnom roku, koje je pravna država prema evuopskim standardima dužna osigurati svojim građanima. Problem se dodatno usložnjava informacijama da će u narednom razdoblju biti još nekoliko tisuća ovakvih predmeta. Na ovaj način, sukladno odredbama članka 41. Zakona o upravnim sporovima, stranka može Vrhovnom sudu FBiH podnijeti zahtjev za izvanredno preispitivanje sudske odluke protiv odluke kantonalnog suda donesene u upravnom sporu, čime bi korisnicima bio osiguran pravni lijek i dvostupnost u odlučivanju u sudskom postupku. Na 91. sjednici Vlade Federacije BiH, 16.02.2017. Federalna vlada prihvatila je informaciju o provedbi Zakona o provođenju kontrole zakonitosti korištenja prava iz oblasti branilačko-invalidske zaštite za period 1. oktobar – 31. decembar 2016. godine, koja će biti dostavljena predsjedniku i potpredsjednicima Federacije BiH, uredima MMF-a i Svjetske banke u Sarajevu i objavljena na web stranici nadležnog federalnog ministarstva. Revizorski timovi su u četvrtom kvartalu 2016. godine postupak kontrole okončali u ukupno 8.282 predmeta, od čega je 1.256 korisnika prava na ličnu invalidninu, 5.001 korisnika prava na porodičnu invalidninu, 289 korisnika koji su ostvarili pravo na penziju pod povoljnijim uslovima, te 1.736 korisnika prava na mjesečni novčani dodatak po osnovu dodijeljenog najvišeg ratnog priznanja ili odlikovanja. Kad je riječ o strukturi naloga kojima su postupci kontrole okončavani, u svih 1.256 predmeta korisnika prava na ličnu invalidninu postupak kontrole završen je nalogom za izdavanje uvjerenja na obrascu FMB 1, u 4.999 predmeta korisnika prava na porodičnu invalidninu postupak je okončan nalogom za izdavanje uvjerenja na obrascu FMB 1, a u dva predmeta korisnika prava na porodičnu invalidninu postupak kontrole okončan je nalogom za izdavanje uvjerenja na obrascu FMB 2. U 288 predmeta korisnika koji su ostvarili pravo na penziju pod povoljnijim uslovima postupak kontrole okončan je nalogom za izdavanje uvjerenja na obrascu FMB 1, a u jednom predmetu nalogom za izdavanje uvjerenja na obrascu FMB 2. U 1.734 predmeta korisnika prava na mjesečni novčani dodatak postupak kontrole okončan je nalogom za izdavanje uvjerenja na obrascu FMB 1, a u dva predmeta na obrascu FMB 2. Prema podacima resornog ministarstva, od 1.1. do 31.12.2016. godine po osnovu lične i porodične invalidnine isplaćeno je ukupno 288.657.878,33 KM. U januaru 2016. godine bilo je 90.963 korisnika prava na ličnu i porodičnu invalidninu, a zaključno s decembrom 89.543, što je 1.420 korisnika manje.

Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.


    Pitajte Istinomjer!