Neistina

Nije samo Nikšić otvarao tunele i mostove

Suprotno tvrdnji Nermina Nikšića, u mandatu Fadila Novalića otvoreni su, među ostalim, tunel Ivan i most Svilaj.

Izvor: Vlada FBiH

U intervjuu za portal Capital 11. septembra 2024. godine, premijer FBiH Nermin Nikšić pohvalio se rezultatima ostvarenim u cestovnom saobraćaju, a okrivio SDA za nerad u ovom sektoru.

U mandatima kada sam ja premijer Federacije otvorili smo tunel „1. mart“, tunel „25. novembar“, probili tunel „Golubinja“ i otvorili most „Hercegovina“. Vlade u kojim su bili premijeri iz SDA nisu dali ime nijednom tunelu ili mostu. Možete li pogoditi zašto? Zato što se u tim mandatima nijedan tunel nije završio, kao ni izgradio niti jedan most.

Nermin Nikšić, 11.9.2024.

Ugovor o izgradnji poddionice Počitelj – Zvirovići na koridoru Vc potpisan je 20.6.2019. godine. Radovi su podijeljeni na dva LOT-a. LOT 1 obuhvatao je trasu autoceste od početne stacionaže do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do Petlje Zvirovići, a LOT 2 obuhvatao je izgradnju mosta Počitelj, s rokom izgradnje od 30 mjeseci. Most je spojen u junu 2023. godine, ali dva mjeseca kasnije dio konstrukcije je napukao. Most nazvan “Hercegovina” konačno je otvoren u septembru 2024. godine.

Nikšić je premijersku funkciju obavljao od 2011. do 2015. godine, te ponovo u aktuelnom mandatu, koji je počeo 2023. godine. U međuvremenu, od 2015. do 2023. godine, federalnu Vladu predvodio je Fadil Novalić iz SDA.

Izvještaje o napretku projekta izgradnje autoceste na Koridoru Vc, odnosno o brzim cestama i autocestama izvan ovog koridora, redovno objavljuje JP Autoceste FBiH. Suprotno tvrdnji Nermina Nikšića, tokom osam godina vlade na čelu sa SDA otvoreno je nekoliko tunela i mostova u FBiH.

Krajem 2016. godine otvorena je i puštena u saobraćaj dionica magistralne ceste M18 Kladanj – tunel Karaula – Podpaklenik na prijevoju Karaula, uključujući tunel dužine 902 metra.

Tunel Ričice probijen je 2017, a tunel Pečuj 2018. godine. Oba tunela nalaze se na poddionici Klopče – Donja Gračanica u okviru Zeničke zaobilaznice (Zenica sjever – Zenica jug), otvorene 2021. godine. Na istoj dionici, u sklopu poddionice Donja Gračanica – Tunel Zenica, 2020. godine izgrađen je i tunel Hum.

Sredinom 2022. godine puštena je u promet magistralna cesta M17.3 Neum – Stolac, u čijem su sastavu izgrađeni tuneli Oštrovac i Žaba. Izgradnja tunela Oštrovac okončana je 2019. godine na poddionici Oštrovac – Broćanac, a godinu kasnije, na poddionici Prapratnica – Hutovo okončani su i radovi na tunelu Žaba.

Krajem 2022. godine službeno je otvorena dionica Tarčin – Ivan, zajedno s tunelom Ivan, dužine 1.760 metara.

Osim tunela, u periodu između dva Nikšićeva mandata, građeni su i mostovi, pa je tako u sklopu Zeničke zaobilaznice izgrađen most Drivuša, kao i vijadukti Perin Han, Babina rijeka, Pehare i Donja Gračanica.

Granični prijelaz i most Svilaj, kojim je povezan autoput na Koridoru Vc s bosanskohercegovačke i hrvatske strane rijeke Save, svečano je otvoren u septembru 2022. godine.

U sklopu dionice Tarčin – Ivan, otvorene 2022. godine, izgrađena su i dva mosta, Raštelica 1 (518 metara) i Raštelica 2 (610 metara).

S obzirom na navedeno, tvrdnju Nermina Nikšića da se u federalnim vladama predvođenim SDA nije izgradio nijedan tunel i most Istinomjer ocjenjuje neistinitom.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!