Nakon što je postao ministar saobraćaja i komunikacija, Ismir Jusko je zbog svojih postupaka, poput odbijanja putovanja biznis klasom, i izjava da želi biti “od koristi državi“, i odnositi se domaćinski prema dodijeljenom budžetu, veoma brzo postao miljenik javnosti.
Trebamo se odnosti domaćinski prema dodijeljenom budžetu i da se ne razbacujemo novcem naših sugrađana, već da ga koristimo onoliko koliko je neophodno da se pokriju neki naši troškovi.
(Ismir Jusko, 31.10.2016.)
Međutim, kako to obično biva sa političarima, Jusko je veoma brzo počeo mijenjati stavove.
Tako su u javnost dospjeli podaci da ministar Jusko ipak putuje biznis klasom, u kojoj su karte višestruko skuplje nego u ekonomskoj klasi, a za što je ministar dao pojašnjenje.
Jusko se svojevremeno izjasnio i o korištenju službenog automobila, kao jednog od benefita ministarske funkcije:
Od početka svog mandata, ja nemam službenog vozača niti službeno vozilo koje smo prodali jer je prešlo oko pola milona kilometara i bilo totalno neispravano. Svojim autom dolazim na posao i sve to smatram sasvim normalnim postupkom. Vjerujem da me ti i tvoje kolege nećete pogresno protumačiti, ali ja po ovom pitanju ne želim mnogo pričati jer će moj pristup u radu i u budućnosti biti ovakav. Uvjeren sam da bi moja izjava bila pogrešno protumačena, kao da želim kupiti neke jeftine političke poene, a istina je sasvim suprotna od toga. Ja samo želim da budem od koristi svojoj državi i svom narodu, a ne da koristim poziciju za ostvarivanje nekih drugih ciljeva, kazao je Jusko u razgovoru za N1.
(Ismir Jusko, 31.10.2016.)
Ministrove izjave nismo tumačili, već smo sagledali njegove postupke. Potpuno je legitimno da i ministar Jusko, kao i svi ostali ministri koristi službeno vozilo, vozača, kao i ostale ministarske beneficije. No, postavlja se pitanje kolika je to prihvatljiva cijena službenog automobila, i da li su izjave o uštedama samo populizam i prikupljanje političkih poena, dok istovremeno javne nabavke i kriterij pri odabiru službenog vozila pričaju sasvim drugu priču.
Naime, proteklih dana ministarstvo prometa i komunikacija BiH raspisalo je tedner za nabavku novog putničkog automobila, a po provedenom postupku ugovor za nabavku putničkog automobila vrijednog 80, 992,34 KM (sa PDV-om) dodjeljen je firmi Porsche BiH.
Nabavka službenog automobila, za jednog od ministara BiH, ne bi bila iznenađujuća da javnost nije upoznata sa prikupljenim podacima o hiljadama službenih “limuzina”, koje predstavljaju nevjerovatan budžetski trošak, pogotovo za državu kao što je BiH.
Zbog svega navedenog ministar Jusko, za svoje izjave i postupke, od Istinomjera dobija ocjenu nedosljedno.
(Istinomjer.ba)