Hoće li biti ikad išta od “velikog gradilišta”?

Nakon zvaničnog otvaranja Godišnje skupštine Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) koja se održava u Sarajevu, predsjedavajući Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH i lider Stranke demokratske akcije (SDA), Bakir Izetbegović je ponovo govorio o početku masovne gradnje u BiH.

Mislim da će to dati snažan doprinos da se konačno naša zemlja pretvori u veliko gradilište. EBRD je do sada mnogo investirao u Bosnu i Hercegovinu, veoma značajne projekte infrastrukture, ali smatram da je tek sada u stvari pravi početak rada, kreće masovna izgradnja zahvaljujući, između ostalog, EBRD-u.”

Bakir Izetbegović, 08.05.2019.

To ne bi bilo sporno da slične izjave Izetbegović nije više puta ponovio tokom prethodnog mandata od 2014. do 2018. godine, kada je obnašao funkciju člana Predsjedništva BiH.

Jednu od takvih najava dao je i prilikom otvaraja sada već bivšeg gradilišta HE Vranduk čija gradnja je obustavljena, a gradilište vraćeno u prvobitno stanje.

Krećemo danas s velikom investicijom HE ‘Vranduk’, sljedeće godine s velikim termoblokovima, s izgradnjom dionica autoputa, brzih cesta. Mislim da će se BiH iduće godine pretvoriti u jedno veliko gradište.”

Bakir Izetbegović, 08.09.2016.

Tvrdnju da će se FBiH pretvoriti u veliko gradilište Izetbegović je ponovio i nakon lokalnih izbora 2016. godine, poslije održanog sastanka koalicionih partnera na kojem se govorilo o ubrzanju izgradnje cesta i autoputeva u FBiH.

Mislim da ćemo tome u 2017. i 2018. godini svjedočiti.”

Bakir Izetbegović, 12.10.2016.

I tokom svog tradicionalnog novogodišnjeg obraćanja održanog 28. decembra 2017. godine, nakon što masovna gradnja nije započela ni u toj godini, Izetbegović je osim što je iznio opravdanja za dotadašnji neuspjeh,  najavio pretvaranje BiH u najveće gradilište na Balkanu.

Svi zakoni, strategije, planovi i odluke koje su Bosnu i Hercegovinu mogle pretvoriti u veliko gradilište su tokom 2017. godine nailazili na opstrukcije opozicije, ali i dijela stranaka iz koalicije. (…) Oni kojima su usta puna brige za omladinu koja napušta ovu zemlju su nam ukrali dvije godine napretka i razvoja, jer su sve bitne odluke, uključujući i uvođenje putarina, mogle biti donesene ranije. I masovna cestogradnja, kao i izgradnja Bloka 7. u Tuzli je mogla krenuti u 2016. godini, a ne u 2018. godini. (…) Iduće godine možemo pokrenuti investicione radove u vrijednosti od blizu milijardu KM, a do 2020. godine BiH ima šansu da se pretvori u najveće gradilište na Balkanu. Bitnih poskupljenja roba široke potrošnje neće biti, kretaće se u okviru pretpostavljene inflacije za 2018. godinu  od 2%.”

Bakir Izetbegović, 28.12.2017.

Ni novogodišnje obraćanje lidera SDA, tačno godinu dana kasnije, nije prošlo bez najave otvaranja “velikog gradilišta”.

Ja sam političar koji se ne boji dati obećanje i stajati iza njega. Učinit ću to i danas – dakle, unatoč svemu pobrojanom, obećavam građanima Bosne i Hercegovine stabilizaciju prilika u zemlji i napredak u svim bitnim segmentima kakav nismo imali od vremena potpisivanja Dejtonskog mirovnog sporazuma do danas: napredak u integracijskim i reformskim procesima, napredak privrede koji će omogućiti masovno otvaranje novih radnih mjesta, napredak u izgradnji saobraćajne i energetske infrastrukture koji će BiH pretvoriti u veliko gradilište.

Bakir Izetbegović, 27.12.2018.

Ne treba mnogo da se zaključi kako gotovo niti jedno od navedenih obećanja nije sprovedeno u djelo u proteklom periodu, masovna cestogradnja je izostala, o gradnji pojedinih energetskih objekata tek se govori, a obustavljena je i ranije započeta gradnja HE Vranduk. Građani i građanke naše zemlje vlastitim očima mogu se uvjeriti da „veliko gradilište“ još uvijek ne postoji oko njih, a svakako će biti interesantno pratiti da li će se obistiniti posljednje obećanje Bakira Izetbegovića kako „masovna izgradnja kreće uz pomoć EBRD-a.“

(Istinomjer.ba)

Stranačke deklaracije – Od Republike BiH do mirnog razdruživanja

Programska deklaracija Stranke demokratske akcije (SDA) koja je usvojena na 7. kongresu ove stranke održanom u subotu...

Iskusni vozač nastavlja vožnju Balkanom

Najmanje tri puta u posljednja četiri mjeseca, bilo u funkciji opisa načina vođenja svoje politike ili brzine kretanja BiH ka Evropskoj uniji, lider SDA, Bakir Izetbegović je u svojim javnim istupima...



Ne nazire se rješenje problema JKP “Zenicatrans- prevoz putnika”

Nakon što je Gradsko vijeće Zenica zadužilo gradonačelnika Fuada Kasumovića da dodijeli preko 500.000 KM subvencioniranih sredstava JKP "Zenicatrans – prevoz putnika”, uslijedila je Kasumovićeva...