Analize

Analiza gostovanja ministra Štete: Najave, istine i neistine

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta gostovao je u programu N1 televizije 4. jula 2024. godine, kada je najavio nekoliko infrastrukturnih projekata te iznio istinite, ali i neistinite tvrdnje u pogledu stanja infrastrukture i besplatnog prijevoza za učenike/ce i studente/ice.

Izvor: Facebook/Adnan Šteta

Govoreći o rekonstrukciji glavne sarajevske saobraćajnice, Šteta je najavio završetak radova na cesti, pruzi i trotoarima od Skenderije preko Vijećnice do Vječne vatre do kraja 2025. godine.

Pričali smo u početku; sigurnost, ona je nesigurna, i mi krećemo, evo, kako stvari stoje, 15. jula, to je ponedjeljak, krećemo u taj projekat. Prva faza je od Skenderije do mosta Ćumurija, druga faza je od mosta Ćumurija do Vijećnice i treća faza je od Vijećnice do Vječne vatre. (…) Tako da u ponedjeljak, 15, krećemo, i to je još jedan veliki cestovni projekat koji radimo u Sarajevu. (…) Okvirni sporazum potpisan je na tri godine. Međutim, naš plan je da u ovoj i u idućoj godini kroz ove tri etape koje sam Vam rekao to završimo.

Adnan Šteta, 4.7.2024.

Ministar Šteta najavio je kako će se raditi trotoari s obje strane ulice, kako će tramvajska stajališta biti prilagođena novim niskopodnim tramvajima i na taj način omogućiti ravan ulazak u tramvaj osobama s invaliditetom, a uz to je najavio i novi asfalt i zaštitu tramvajske pruge gumama protiv buke. Što se tiče dinamike izvođenja radova, Šteta je najavio kako će se odvijati i po danu i po noći, sa zaustavljanjem radova zbog važnijih datuma, poput Sarajevo Film Festivala.

Javna nabavka za ove radove raspisana je u martu 2024. godine te je potpisan okvirni sporazum između Direkcije za puteve Kantona Sarajevo i kompanije Strabag kao izvođača radova prema kome će radovi na ovoj dionici, dugoj oko 2,8 km, koštati 6,4 miliona KM. Ministar Šteta tvrdi kako je sporazum potpisan na tri godine. Međutim, kako je u sporazumu navedeno, on je potpisan na dvije godine. U sporazumu je navedeno i da će rok za izvršenje radova biti definisan pojedinačnim ugovorima. Radovi su započeli 15. jula 2024. godine.

Probijanje tunela prema Vogošći

Šteta je najavio i probijanje obje cijevi tunela Kobilja Glava do kraja jeseni 2024. godine.

Do kraja ljeta ćemo probiti jednu cijev. Do kraja, na jesen, planiramo probiti drugu cijev, znači, i jednu i drugu cijelu ćemo probiti, i onda idu radovi unutar, a uporedo ćemo krenuti raditi sa saobraćajnicom od izlaznog portala Kobilja Glava tunela, spuštanja do Hotonja.

Adnan Šteta, 4.7.2024.

Kao što je Istinomjer već pisao, početak izgradnje ovog tunela, koji treba Prvom transverzalom povezati Sarajevo i Vogošću, već je nekoliko puta kasnio. Prema riječima ministra Štete, nakon probijanja tunela, uslijedit će unutrašnji radovi i izgradnja priključnih saobraćajnica.

Istine i neistine

Kada je riječ o cestovnoj infrastrukturi u Sarajevu, ministar Šteta tvrdi da je ona na razini od prije 40 godina.

Ako imamo faktički 170.000 vozila registrovanih u Sarajevu, imamo na sarajevskim saobraćajnicama plus sva vozila iz drugih kantona i drugih dijelova BiH koji prolaze kroz Sarajevo. To je ogroman broj na cestovnu infrastrukturu koja je slična prije 40 godina i danas.

Adnan Šteta, 4.7.2024.

Iako je broj automobila znatno porastao, prometna infrastruktura Sarajeva nije značajno unaprijeđena posljednjih 40 godina. Ceste Federacije BiH ocijenile su zagušenje saobraćaja u gradu kao potpuno u 2021. godini, što često rezultira svakodnevnim gužvama i intervencijama policije na glavnim raskrsnicama radi ubrzanja saobraćaja. Izgradnja gradskih saobraćajnica planiranih još 1980-ih zaustavljena je ratom, a problemi poput neizgrađenih transverzala i povezanosti aerodroma s centrom grada ostali su neriješeni. Unatoč izgradnji dijela zaobilaznice 2017. godine i A transverzale od aerodroma do Mojmila, veći infrastrukturni projekti u samom gradu nisu završeni. Trenutno su u tijeku radovi na IX transverzali i tunelu Kobilja Glava, dok su nedavno obustavljeni radovi na tunelu Hranjen kao dijelu brze ceste prema Goraždu.

Iako je ministar Šteta u pravu kada govori o cestovnoj infrastrukturi u Sarajevu, njegova tvrdnja da Sarajevo jedino u ovom dijelu Europe osigurava besplatan prijevoz učenicima/ama i studentima/cama tijekom cijele godine nakon provjere ispostavila se neistinitom.

Tako smo, znači, u saradnji s našim prevoznicima, Grasom i Centrotransom, dogovorili da đaci juli i august, a studenti i septembar, isto tako imaju besplatan javni prevoz, neovisno što su raspusti. Moram reći da smo jedini grad u ovom dijelu Evrope koji je dao besplatan javni prevoz đacima i studentima čitavu godinu i ponosimo se time.

Adnan Šteta, 4.7.2024.

Na sastanku s direktorima Grasa i Centrotransa 31. maja 2024. godine Šteta je dogovorio produžetak važenja učeničkih i studentskih kupona za besplatan javni prijevoz, koji su uvedeni za sve učenike/ce i studente/ice u maju 2023. godine i tokom ljetnog raspusta. Međutim, Sarajevo nije jedini grad u ovom dijelu Europe koji sprovodi ovakvu ili sličnu mjeru.

Zagreb osigurava besplatan prijevoz tokom cijele godine socijalno ugroženim učenicima/ama i studentima/cama, dok je Beograd od juna 2023. godine izmjenama i dopunama Odluke o javnom prevozu proširio pogodnost besplatnog javnog prijevoza učenika osnovnih škola na sve učenike/ce i studente/ice tokom cijele kalendarske godine. Ovaj podatak je u razgovoru za Istinomjer potvrdila i Natalija Stojmenović, koja je obnašala dužnost odbornice u Skupštini Grada Beograda u prethodnom mandatu, kada je odluka donesena.

Entuzijastične najave kantonalnog ministra saobraćaja Adnana Štete nisu rijetkost. Kao i do sada, Istinomjer će pratiti da li će dati rokovi biti ispoštovani.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!