Analize

Šta će kantonalne vlasti uraditi za sigurnost građana/ki u saobraćaju?

Nakon posljednje saobraćajne nesreće u centru Sarajeva 26.5.2023. godine, u kojoj je smrtno stradala Azra Spahić, izabrani i imenovani dužnosnici zakonodavne i izvršne vlasti Kantona Sarajevo najavili su brojne mjere za poboljšanje sigurnosti saobraćaja u ovom kantonu.

Ilustracija: Istinomjer
Ilustracija: Istinomjer

Kako je saopćeno iz MUP-a KS, u noćnim satima u petak 26. maja na području općine Centar Sarajevo dogodila se saobraćajna nesreća u kojoj je život izgubila Azra Spahić, a teške tjelesne povrede opasne po život tom prilikom zadobile su još dvije djevojke. Vozilom je, bez vozačke dozvole i pod dejstvom alkohola, upravljao vozač Armin Berberović iz Sarajeva, koji je nakon nesreće lišen slobode, a Kantonalni sud u Sarajevu odredio mu je mjeru jednomjesečnog pritvora.

Nove kamere i dodatni policajci na ulici

Prvi se, u subotu 27.5.2023. godine, oglasio premijer Kantona Sarajevo Nihad Uk. On je putem svoje Facebook stranice izrazio saučešće porodici i prijateljima tragično nastradale Azre Spahić te poručio da će insistirati na postavljanju novih kamera, nabavci novih vozila za MUP KS te rigoroznijim sankcijama.

Činimo i činit ćemo sve da divlja vožnja po ulicama Sarajeva bude prošlost. Trenutno u KS imamo 51 kameru, a lično ću insistirati da se novim kamerama pokriju nove lokacije u gradu, posebno mjesta nesreća poput sinošnje. MUP Kantona Sarajevo dobit će i nova vozila, a uskoro počinje s radom na desetine novih policajaca. Sankcije povratnicima kad su saobraćajni prekršaji u pitanju bit će najrigoroznije koje zakon dopušta.

Nihad Uk, 27.5.2023.

Premijer Uk je tom prilikom informisao i da je u stalnom kontaktu s kantonalnim ministrom unutrašnjih poslova Admirom Katicom, ministrom saobraćaja Adnanom Štetom i policijskim komesarom te da se dogovaraju mjere koje će se poduzeti. Na službenoj stranici Vlade KS najavljeno je i održavanje vanredne sjednice Vlade za 28.5.2023. godine.

Kako je i najavljeno, Vlada KS održala je vanrednu sjednicu taj dan, nakon koje su saopštene mjere u cilju osiguranja što veće sigurnosti u saobraćaju.

Vlada je odlučna za sistemsku borbu s nasilnicima u saobraćaju, a najavljene su i pojačane preventivne i represivne mjere na terenu, za čije je provođenje zaduženo Ministarstvo unutrašnjih poslova i Uprava policije KS. Na ulicama Sarajeva povećava se broj policijskih službenika, uz angažman i 195 novouposlenih, pojačava se rad jedinice interventne policije i jedinice za bezbjednost saobraćaja na terenu, povećava se broj mobilnih radara, rad “presretača” će biti pojačan. Broj policijskih patrola na najfrekventnijim raskrsnicama u gradu bit će povećan u periodu od 19:00 do 07:00 sati. Jedna od najavljenih mjera i trajno oduzimanje vozila kršiteljima pravila u saobraćaju, potom povećanje kazni za prekršaje, te smanjenje brzine u naseljenim mjestima.

Vlada KS, 28.5.2023.

Govoreći o hitnim mjerama, ministar finansija i dopremijer KS Emir Dedović rekao je da je policija već počela vršiti određene preventivne mjere iz svoje nadležnosti.

Prva mjera koju smo donijeli jeste da je pojačan policijski nadzor na svim frekventnim raskrsnicama u Kantonu Sarajevo od 19:00 do 7:00 sati. Tu će biti angažovane policijske snage koje su sada na raspolaganju, a od 1. juna završavamo proceduru za upošljavanje 195 novih policijskih službenika koji će moći dati podršku postojećim jedinicama da taj posao izvrše na najkvalitetniji mogući način. Odlučni smo u namjeri i insistirat ćemo da se otklone prepreke koje su prisutne, a to je da trajno oduzmemo vozilo kršiocima pravila u saobraćaju, što je posebno važno. Konstatovali i detektovali smo gdje su prepreke u sistemu, dali smo i dat ćemo kratke rokove da to što prije završimo, da oni koji koriste automobil kao sredstvo izvršenja kaznenog djela nemaju više nikad mogućnost da imaju vozilo na raspolaganju.

Emir Dedović, 28.5.2023.

Smanjenje ograničenja brzine

Pored toga, Dedović je istakao da će po zakonskim procedurama ići u smanjenje brzine u naseljenim dijelovima kantona, kao i da je Vlada KS dala podršku za projekt videonadzora.

Intencija je da se, opet u što kraćem roku, brzina vožnje u naseljenim mjestima smanji sa 40 na 30 i sa 60 na 50 km/h, a vjerovatno kroz javnu diskusiju sa strukom ćemo dobiti i neke nove prijedloge, koje ćemo sigurno uvažiti“, izjavio je ministar Dedović. (…) To ćemo napraviti što je moguće prije, iz nekoliko segmenata, i onoga koji je vezan za sigurnost saobraćaja, i onoga vezanog za opću sigurnost. Taj projekt je započet u KS, Vlada je dala da se maksimalno ubrzaju sve procedure i svi poslovi koji su neophodni kako bi se projekt u dogledno vrijeme i završio.

Emir Dedović, 28.5.2023.

Na kraju, Dedović je naglasio da su neke mjere već prisutne na terenu, da će ostale, koje traže izmjenu zakonskih rješenja, biti završene u najkraćem mogućem roku, da će se uputiti urgencija Ministarstvu prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine za donošenje zakona o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja i pratećih podzakonskih akata i da će Vlada KS osigurati sve potrebne resurse za javnu medijsku kampanju za sprečavanje neodgovornog i nasilnog ponašanja.

Ministar unutrašnjih poslova KS Admir Katica, govoreći o problemu prakse oduzimanja vozila, rekao je da je kao ministar uputio dopis prema entitetskom i državnom nivou za promjenu Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini.

U 2022. godini, 178, ako se ne varam, zahtjeva prema Prekršajnom odjeljenju Općinskog suda je bilo da se oduzmu vozila; nisu naišla na pozitivne reakcije. Mi mislimo da je to problem. Pored toga, mi smo inicirali u našim dopisima i prema federalnom nivou, ali posebno prema nivou države Bosne i Hercegovine, ja sam jučer imao i razgovor sa ministrom prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine, gospodinom Fortom, koji mi je rekao da su u toku izmjene Zakona o osnovama i sigurnosti saobraćaja na cestama.

Admir Katica, 28.5.2023.

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta najavio je da će, nakon okončanja zakonom predviđenih procedura, biti uspostavljen i sistem adaptivnog upravljanja saobraćajem, koji podrazumijeva uspostavu videonadzora na saobraćajnicama u Kantonu Sarajevo, a među mjerama je i nastavak primjene smjernica o poboljšanju sigurnosti u saobraćaju.

Mi ćemo već u ovoj sedmici, znači, krenuti sa izmjenama i dopunama zakona i cilj jeste da i na glavnoj saobraćajnici smanjimo brzinu sa 60 na 50, ali isto tako i da u naseljenim mjestima idemo sa 40 na 30 i u strogom centru grada, znači, u užoj gradskoj jezgri, isto tako da smanjimo brzinu na 30. To su, da kažemo, prvi koraci. Uporedno s tim završavamo studiju opasnih mjesta u Kantonu Sarajevo i detektovali smo 16 raskrsnica u Kantonu Sarajevo koje su u protekle tri godine imale više saobraćajnih nesreća, tj. više od šest osoba je minimalno bilo povrijeđeno. Tih će 16 lokacija imati poseban tretman u smislu i kamera i potencijalno saradnje s MUP-om oko radara. Uporedno radimo, i nadam se da ćemo brzo završiti to i krenuti u implementaciju, ATMS sistem, gdje ćemo na 163 raskrsnice u KS imati kamere, imati videonadzor, imati senzor.

Adnan Šteta, 28.5.2023.

Najavljenu mjeru Vlade KS o smanjenju dopuštene brzine kritikovao je zastupnik u Skupštini Kantona Sarajevo i delegat u Domu naroda FBiH Aljoša Čampara (Narod i pravda) prilikom gostovanja u emisiji “Jutro za sve” 29.5.2023. godine.

Voditelj: Traži se da se vožnja na frekventnim prometnicama smanji, odnosno da na dijelovima gdje se sada vozilo 60 km/h, smanji na 50, gdje je bilo 40, na 30.

Čampara: Mislim da su to fulili, da to nije rješenje. Dakle, nisu krivi ljudi koji voze 50 ili 60 km/h, krivi su manijaci koji voze navečer 120, 130, 150 u alkoholiziranom ili nealkoholiziranom stanju. Ti su krivi, ti proizvode saobraćajne nesreće.

Aljoša Čampara, 29.5.2023.

Istinomjer će pratiti da li će se najavljene mjere, koje su izabrani dužnosnici izvršne i zakonodavne vlasti najavljivali u prethodnim danima, realizovati. Pored toga, u narednom periodu podrobnije ćemo se baviti temom saobraćajne sigurnosti u Kantonu Sarajevo te ćemo istražiti da li su i kakve inicijative najavljivane nakon prethodnih saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodima.

(Istinomjer.ba)

Pitajte Istinomjer!