Analize

Spora realizacija projekata izgradnje saobraćajne infrastrukture u KS-u

U Kantonu Sarajevo u toku je realizacija nekoliko saobraćajnih projekata koje realiziraju kantonalne i općinske vlasti, ali i federalna javna preduzeća. Međutim, građani glavnog grada BiH svakodnevno svjedoče kašnjenju završetka radova, ali i činjenici da neki započeti projekti za sada nemaju preveliku upotrebnu vrijednost.

Foto: Istinomjer

Sredinom septembra 2020. godine, Javno preduzeće Ceste FBiH potpisalo je ugovor o izvođenju radova na prvoj fazi realizacije projekta izgradnje kružnog toka u sarajevskom naselju Šip.

Prilikom potpisivanja ugovora za realizaciju ovog projekta saopćeno je:

Vrijednost ugovora je 668.782,98 KM (sa PDV-om), a rok izvođenja radova je 90 kalendarskih dana. Ugovor će se finansirati iz vlastitih sredstava JP Ceste FBiH.

Ceste FBiH, 15. 9. 2020.

Ekipa Istinomjera 24. marta 2021. godine posjetila je gradilište u sarajevskom naselju Šip, a fotografije koje smo zabilježili možete pogledati u galeriji ispod.

Kako su za Istinomjer pojasnili iz JP Ceste FBiH, navedeni radovi u okviru prve faze su okončani, a izgrađena saobraćajnica ne može biti u upotrebi bez završetka druge dvije faze radova, čija će realizacija početi tek kada budu riješeni imovinsko-pravni odnosi.

Radovi koji su realizovani u I fazi po Ugovoru od 15.09.2020. godine ne omogućavaju da dio izgrađene saobraćajnice bude u upotrebi, sve dok se projekat ne realizuje u cjelini. U drugoj fazi je predviđena realizacija projekta u dužini od 310 m od kružnog toka ‘’Bare’’ u pravcu prema gradu, dok je u trećoj fazi planirano spajanje sa cestom M18, odnosno ulicom Alipašina prema gradu, izgradnja kružnog toka ‘’Šip’’ i spajanje sa cestom M18, odnosno ulicom Alipašina prema Vogošći.

JP Ceste FBiH, 31. 3. 2021.

U neposrednoj blizini ovog gradilišta nalazi se i gradilište Prve transverzale, dionice od Šipa do ulaza u budući tunel Kobilja Glava. Istinomjer je ranije pisao da je Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS-a, krajem januara 2021. godine govorio da su radovi na toj dionici Prve transverzale u završnoj fazi, što demantuju fotografije sa terena. Također, navedena dionica je neupotrebljiva dok se ne izgradi tunel Kobilja Glava. Prethodna Vlada KS-a, na čelu sa Marijom Nenadićem, krajem decembra 2020. godine najavljivala je da bi izvođači radova na izgradnji tunela Kobilja Glava mogli početi sa građenjem već u martu ove godine. U međuvremenu, početkom januara 2021. godine došlo je do promjene vlasti u ovom kantonu, a novi ministar saobraćaja Adnan Šteta dao je novi rok za početak radova, a to je ljeto ove godine. Također, osim ove dionice Prve transverzale, trenutno se izvode radovi na dionici Kranjčevićeva — Braće Begića, ali samo u jednom dijelu, jer nisu riješeni svi imovinsko-pravni odnosi.

Trenutno tu imamo otvorene radove na cca 140 metara, koje ćemo produžiti kako budu pristizale građevinske dozvole i za daljne etape. Na Prvoj transverzali se nalazi treće gradilište, čije otvaranje očekujemo ovog ljeta, a radi se o tunelu Kobilja Glava dužine 650 metara sa dvije cijevi.

Adnan Šteta, 20. 1. 2021.

Još jedno gradilište čiji kraj radova se ne nazire je proširenje Ulice Džemala Bijedića u sarajevskoj općini Novi Grad. Istinomjer je ranije pisao da je ugovor potpisan krajem maja 2018. godine. Tada je Semir Efendić, načelnik Novog Grada Sarajevo, kazao da će prvih 900 metara ceste biti izgrađno za šest mjeseci u okviru radova koji su predviđeni prvom fazom i to od 9. transverzale, odnosno od firme Energoinvest TDS d.d. do raskrsnice kod firme GRAS.

Saobraćajnica ima dvije kolovozne trake, planirano je da se ona proširi na četiri kolovozne trake, tako da se njen kapacitet uvećava za sto posto. Sa ovim ugovorom stiču se preduslovi da se započne rekonstrukcija.

Semir Efendić, 23. 10. 2019.

Rokovi su probijeni, u što se uvjerila ekipa Istinomjera, koja je 2. aprila obišla gradilište, što možete pogledati u priloženoj fotogaleriji.

Navedena saobraćajnica ide do 9. transverzale koja se nadvožnjakom spaja na Ulicu Safeta Zajke i sarajevsku zaobilaznicu koja vodi na Koridor Vc. Izgradnja navedene transverzale traje već više od četiri godine, o čemu je Istinomjer također pisao. Nedavno su načelnik Efendić i ministar Šteta obišli gradilište kružnog toka na spoju sa Ulicom Safeta Zajke, te je i tu konstatovano da nisu riješeni svi imovinsko-pravni odnosi.

U toku je rušenje objekta nekadašnje ambulante, izmještene su instalacije i stvoreni preduslovi da se otprilike oko 60 posto objekta budućeg kružnog vijadukta može završiti. Ostalo je još da se riješi pitanje privremenih objekata, Vlada KS donijela je Odluku i proslijedila je Skupštini na usvajanje, kako bi se riješilo pitanje uklanjanja privremenih objekata i osigurala naknada za korisnike objekata koji nisu knjižno vlasništvo. Takva praksa primijenjena je ranije na XII transverzali i Južnoj longitudinali. Nakon što se to riješi, steći će se uslovi da u ovoj godini cijeli objekat kružnog vijadukta bude završen.

Semir Efendić 12. 3. 2021.

U nastavku vam donosimo fotografije sa gradilišta kružnog toka sa zvanične stranice Općine Novi Grad Sarajevo.

Treba podsjetiti da su, nakon što je nekoliko puta ponovljen tender, sredinom januara 2021. godine počeli građevinski radovi na dionici sarajevske zaobilaznice od Vlakova do Mostarskog raskršća. Također, još se čeka rušenje zgrade u sarajevskom naselju Grbavica kako bi bilo nastavljeno proširenje Južne longitudinale, a Istinomjer je i ranije pisao o prijašnjim obećanim i nikada implementiranim rokovima o rušenju zgrade.

S obzirom na sve veći broj automobila i saobraćajnih gužvi koje su svakodnevnica u glavnom gradu, građanima Sarajeva već godinama je potrebna znatno bolja saobraćajna infrastruktura od postojeće. Međutim, probijanje rokova i neispunjena obećanja, kao i izgradnja dionica bez upotrebne vrijednosti, ostavljaju utisak da će se još neko vrijeme čekati na kvalitetnije i sigurnije saobraćajnice u KS-u.

 

(Istinomjer.ba)

 

Pitajte Istinomjer!