Suprotno tvrdnjama Stranke demokratske akcije Tuzla, ovaj grad nije jedini grad na Balkanu veći od 100.000 stanovnika/ca koji nema gradski prijevoz. Gradski prijevoz u Tuzli obavlja privatno preduzeće, a isto vrijedi i za mnoge druge gradove, poput Bijeljine, Banjaluke ili Zenice.
U saopćenju koje je objavljeno 18. septembra 2024. godine na Facebook stranici Gradskog odbora SDA Tuzla iznesena je tvrdnja da je Tuzla jedini grad na Balkanu veći od 100.000 stanovnika koji nema gradski prijevoz.
Poštovani građani Tuzle, kako je kandidat SDA za gradonačelnika Tuzle Zoran Blagojević već istakao, mi nemamo više sporta, jedini smo grad na Balkanu koji ima više od 100 hiljada stanovnika, a nema gradski prijevoz.
SDA Tuzla, 18.9.2024.
Prema posljednjem popisu stanovništva u BiH, u užem gradskom području Tuzle živi 74.457 stanovnika/ca, dok na području koje administrativno obuhvaća Grad Tuzla živi 110.979 stanovnika/ca. Prijevoz putnika/ca u Tuzli obavlja preduzeće Gradski i prigradski saobraćaj (GiPS), koje je osnovano 1957. godine kao državno preduzeće, ali ga je u poslijeratnom periodu privatizirala Kantonalna agencija za privatizaciju te se danas nalazi u većinskom vlasništvu kompanije “Junuzović Kopex”.
Gradska uprava Tuzla trenutno provodi izradu Studije analize javnog gradskog prevoza sa prijedlogom modela koji bi trebao odrediti način obavljanja gradskog prijevoza u budućnosti. Razmatraju se modeli osnivanja javnog preduzeća za prijevoz putnika/ca, proširivanje djelatnosti postojećih preduzeća na prijevoz putnika/ca ili uvođenje konkurencije u gradski prijevoz.
Međutim, Tuzla nije jedini grad na Balkanu iznad 100.000 stanovnika/ca u kome gradski prijevoz obavljaju privatna preduzeća. Bijeljina, koja, prema popisu stanovništva iz 2013. godine, ima 107.715 stanovnika/ca, također nema gradski prijevoz u vlasništvu Grada. Gradski prijevoz u Banjaluci sa 185.042 stanovnika/ce također obavljaju privatna preduzeća. U Zenici, sa 110.663 stanovnika/ce, gradski prijevoz također obavlja privatno preduzeće.
Gradski prijevoz privatna preduzeća obavljaju i u Šapcu, sa 122.320 stanovnika/ca; Leskovcu, sa 126.571 stanovnikom/com, ili Kruševcu, sa 117.118 stanovnika/ca.
Na upit koji smo poslali GO SDA Tuzla odgovorio je kandidat za gradonačelnika iz ove stranke Zoran Blagojević, koji je istakao da privatna firma koja vrši prijevoz u Tuzli, prema njegovom mišljenju, nema jasno definirane odnose s Gradom. Odgovor gospodina Blagojevića možete pročitati ovdje. Međutim, to ne mijenja činjenicu da Tuzla ima gradski prijevoz kao što i drugi gradovi veći od 100.000 stanovnika/ca imaju gradski prijevoz koji obavljaju privatna preduzeća.
Budući da u Tuzli postoji gradski prijevoz u privatnom vlasništvu te da Tuzla nije jedini grad na Balkanu u kome gradski prijevoz obavljaju privatna preduzeća, tvrdnju iz saopćenja SDA ocjenjujemo kao neistinitu.
(Istinomjer.ba)