Djelimično ispunjeno

Uvođenje jeftine i kvalitetne javne usluge i dobra koji su značajni za unapređenje poslovanja.

Partije: SNSD | Oblasti: Ekonomija

Uspostavljanje efikasnih i jeftinih institucija s ciljem povećanja doprinosa institucija rješavanju socijalno-ekonomskih problema i smanjenja javnih troškova kojima su opterećeni privreda i stanovništvo. Ovo se odnosi i na institucije BiH, gdje će se predstavnici Republike u zajedničkim organima zalagati za racionalnije, transparentnije, efikasnije, funkcionalnije i jeftinije zajedničke institucije, a njihovu potrošnju vezivati za doprinos koji su dale ukupnom razvoju i razvoju RS. / Takođe, kroz reformu institucija ponuditi jeftine i kvalitetne javne usluge i dobra koji su značajni za unapređenje poslovanja./Vezivanje postojanja i razvoja institucija za njihov doprinos povećanju konkurentnosti domaćih resursa (doprinos slobodnom pristupu resursima, doprinos razvoju inovativnosti, doprinos konkurentnosti obrazovanja i stvaranju konkurentne radne snage…). Ovaj princip se odnosi na sve institucije Republike, ali i institucije BiH.

Obrazloženje

U radu Vlade RS, tokom mandata 2014-2018. zabilježene su intenzivne aktivnosti na ispunjavanju ovog obećanja.

Vlada Republike Srpske utvrdila je na sjednici 20.11.2015. godine Nacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o registraciji poslovnih subjekata u Republici Srpskoj. Predloženim Nacrtom zakona vrše se tehničke ispravke važećeg Zakona, a radi efikasnije primjene i komunikacije između institucija koje su nadležne za primjenu ovog zakona, zatim efikasniji i jeftiniji postupak likvidacije poslovnih subjekata po službenoj dužnosti koji nisu uskladili svoju pravnu formu sa zakonom o privrednim društvima na način da se rješenje o pokretanju ovog postupka ne objavljuje u “Službenom glasniku Republike Srpske” već samo na oglasnoj tabli i internet stranici APIF-a, a na taj način izbjegavaju troškovi objave.Predloženim izmjenama i dopunama Zakona vrši se usklađivanje ovog zakona sa Zakonom o elektronskom postpisu Republike Srpske i Zakonom o elektronskom dokumentu Republike Srpske, na način da se alternativno propisuje i upotreba elektronskog potpisa pored naziva i pečata nadležnog registarskog suda, prilikom donošenja rješenja o upisu u registar.Vlada Republike Srpske prihvatila je na 28. sjednici održanoj 02.07.2015. godine Informaciju o realizaciji aktivnosti reforme registracije poslovanja u Republici Srpskoj.Na sjednici su zaduženi direktni učesnici jedinstvenog informacionog sistema za registraciju poslovnih subjekata (APIF, nadležni registracioni sudovi i Poreska uprava Republike Srpske) za finalizaciju aktivnosti u vezi njegovog nesmetanog funkcionisanja u praksi.Zadužen je APIF, da u saradnji sa Ministarstvom finansija, izvrši svoje finalno reorganizovanje u cilju prilagođavanja potrebama jednošalterskog sistema registracije poslovnih subjekata, uzimajući u obzir dostupne preporuke i iskustva iz prakse. Zaduženo je i Ministarstvo pravde da u saradnji sa nadležnim registracionim sudovima dogovori plan aktivnosti vezanih za elektronsku digitalizaciju sudske registracione arhive.Inače firma se u RS može registrovati na jednom šalteru, a prosjećno vrijeme registracije je 37 dana.

Vlada Republike Srpske usvojila je 02.11.2017. godine Informaciju o digitalizaciji sudske arhive kao sastavnog dijela projekta registracije poslovnih subjekata u Republici Srpskoj elektronskim putem (on-line).Sredstva za implementaciju ovog projekta su gotovo u potpunosti osigurana iz donatorskih izvora. Međutim, stav Tima za izradu akcionog plana za realizaciju projekta jeste da je od značaja da se u najvećoj mogućnoj mjeri osigura tačnost podataka tokom procesa digitalizacije, za što je potrebna unutrašnja kontrola kadrova iz Okružnih privrednih sudova. Ministarstvo pravde Republike Srpske, u saradnji sa Okružnim privrednim sudovima utvrdilo je da će proces trajati 6 mjeseci i da je potrebno angažovati 6 radnika u 5 privrednih sudova, što iznosi 40,000 KM za ove potrebe.Vlada Republike Srpske zadužuje Ministarstvo finansija da u saradnji sa Ministarstvom pravde, radi osiguranja sredstva u iznosu od 40.000 KM, za angažovanje kontrolora procesa digitalizacije sudske arhive pri Okružnim privrednim sudovima u Republici Srpskoj, izvrši preraspodjelu sredstava između pravosudnih institucija u resornoj nadležnosti Ministarstva pravde Republike Srpske.

Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.


    Pitajte Istinomjer!