Ubrzati implementaciju odobrenih kredita i započeti izgradnju krupne putne i druge infrastrukture.
Ubrzati implementaciju odobrenih kredita i započeti izgradnju krupne putne infrastrukture
Partije: NiP | Oblasti: Ekonomija
Obrazloženje
Tokom prve godine mandata 2022-2026, Vlada FBiH provodila je određene aktivnosti na realizaciji datog obećanja.
Izvor: Izborni program Narod i pravda
Vlada Federacije BiH na prijedlog Federalnog ministarstva finansija donijela je 22.1.2024. godine Program javnih investicija Federacije BiH 2024-2026. godina.
Ukupna vrijednost 134 projekta uključena u ovaj program javnih investicija iznosi 19.073,52 miliona KM. Od toga se 9.190,21 miliona KM odnosi na 72 kandidirana projekta, zatim 6.640,76 miliona KM na 55 projekata čija je implementacija u toku, te 3.242,54 miliona KM na sedam projekata sa statusom odobreni.
U februaru 2024. godine iz Vlade FBiH saopšteno je da će podržati projekte saobraćajne infrastrukture u Kantonu Sarajevo među kojima je izgradnja kružnog toka na XII transverzali, te projektovanje nastavka gradnje I transverzale, od tunela Kobilja Glava do Jošaničke petlje.
Na prijedlog Federalnog ministarstva finansija, Vlada Federacije BiH utvrdila je 27.2.2024. godine Odluku o davanju saglasnosti za prihvatanje granta u iznosu od 12.000.000 eura od Evropske banke za obnovu i razvoj (Investicijski grant iz Programa Evropski zajednički fond za Zapadni Balkan) za projekt Koridor Vc, obilaznica Doboj, poddionica Putnikovo Brdo – Medakovo.
Istog dana usvojen je i Prijedlog odluke za davanje saglasnosti o prihvatanju dodatnog zaduženja po sporazumu o zajmu između BiH i OPEC Fonda za međunarodni razvoj, a za realizaciju projekta na Koridoru Vc, dionica Nemila – Donja Gračanica (Zenica Sjever), poddionica Vranduk – Ponirak, te je uputila Parlamentu FBišH na usvajanje.
Riječ je o iznosu do 25.000.000 eura za finansiranje tri komponente izgradnje ove poddionice. To su građevinski radovi na izgradnji dionice ceste Nemila – Donja Gračanica, ukupne dužine 17,6 kilometara, te projektirane brzine 120 km/h, zatim finansiranje preostalog iznosa radova i dodatnih troškova vezanih uz dodatna geotehnička istraživanja i geotehničke radove, kao i izgradnja petlje „Zenica sjever“ s naplatnim kućicama.
U okviru izgradnje Južne obilaznice kod Mostara gradi se i tunel Novi. Izgradnja ovog tunela finansira se kreditnim sredstvima EBRD-a, a prema najavama iz februara 2024. godine radovi bi trebali biti završeni do kraja ljeta 2024.
Kada je riječ o izgradnji Južne obilaznice kod Mostara, planiran je iznos od 6,1 milion KM za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor. Krajem februara 2024. godine na web stranici JP Autoceste FBiH saopšteno da je tender za izgradnju dionice Mostar Jug – Tunel Kvanj pri kraju, te da se “očekuje da bi se ugovor za izgradnju trebao potpisati na proljeće”. Ukoliko radovi budu tekli u skladu sa predviđenom dinamikom, izgradnja ove dionice koja je ključna za povezivanje cjelokupnog prostora Hercegovine bit će okončana do kraja 2028. godine.
U oktobru 2024. godine saopšteno je da je potpisan Ugovor o izgradnji poddionice Tunel Kvanj – Buna. Osim ove poddionice, najavjeno je da će u “idućih mjesec dana” biti potpisan i ugovor o izgradnji poddionice Mostar jug – tunel Kvanj.
Iz Vlade FBiH saopšteno je 13.3.2024. godine da su usvojeni programi za kapitalne transfere te da je budžetom za 2024. godinu predviđeno 143 miliona KM za putnu infrastrukturu i izgradnju cesta.
Usvojen je program namijenjen za izgradnju putne infrastrukturu u iznosu od 59 miliona KM, kojim će se finansirati dva projekta izgradnje brzih cesta u Federaciji BiH: Lašva – Nević Polje u iznosu od 29.790.000 KM i Prača – Goražde (Tunel Hranjen i trasa BC- eksproprijacija) u iznosu od 29.210.000 KM.
Usvojena je i odluka koja se odnosi na Transfer za izgradnju autocesta, brzih cesta, magistralnih i drugih cesta, u iznosu od 84 miliona KM, te obuhvata 17 projekata u iznosu od 84.000.000 KM, a kompletna lista dostupna je na ovom linku.
Sredinom aprila 2024. godine iz JP Autoceste FBiH za Istinomjer je saopćeno da je trenutno aktivno osam gradilišta gdje se gradi novih 61 kilometar autoceste na Koridoru Vc na dionicama Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo – Ozimice, Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak i Tunel Zenica.
Dalje se u odgovori navodi da će do početka ove ljetne sezone u promet biti puštena dionica Počitelj – Zvirovići, što uključuje i most Počitelj dug skoro jedan kilometar, te će BiH dobiti novih 11 km autoceste. Od proljeća 2024.godine pa do kraja godine ugovaraju se novih pet dionica za građenje ukupno 52 km dužine autoceste. Radi se o posljednjoj dionici na sjeveru Ozimice – Poprikuše, te četiri u Hercegovini: Mostar jug – tunel Kvanj, tunel Kvanj – Buna, te dvije kompleksne dionice tunel Prenj i Mostar sjever – Mostar jug.
U 2024. godini planirano je da se završe dionice: Počitelj – Zvirovići, LOT 1 i LOT 2, Poprikuše – Nemila, te Ponirak – Vraca tunel „Zenica“,a pored toga, u 2024. godini planiran je i početak izgradnje dionica Ozimica – Poprikuše, Mostar jug – Kvanj, Tunel Kvanj – Buna, Tunel Prenj (4. kvartal 2024.) i Mostar sjever – Mostar jug.
Na portalu javnih nabavki EBRD-a, tokom aprila 2024. godine, objavljeni su pozivi o nabavci za radove i konsultantske usluge za dionicu Koridora 5C Ovčari – tunel Prenj – Mostar Sjever, kao i za dionicu Mostar Sjever – Mostar Jug.
Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.