Nastaviti i proširiti politiku progresivnog subvencionisanja gradskog i prigradskog prevoza
Subvencije troškova gradskog prevoza
Opštine: Banja Luka
Obrazloženje
U toku mandata gradonačelnika Igora Radojičića dato obećanje je djelimično ispunjeno.
Izvor: Program "Banja Luka 2025”
Sa ciljem prevazileženja negativnih posljedica izazvanih epidemijom korona virusa, Skupština Grada Banja Luka 6. oktobra ove godine usvojila je odluku o subvencionisanju javnih prevoznika.
Od vraćanja gradskog prevoza u normalan režim, broj putnika je značajno smanjen, pogotovo kada je riječ o mjesečnim kartama. Prema podacima prevoznika, broj izdatih mjeečnih karata je smanjen za čak 40 odsto u odnosu na prošlu godinu, tako da su prevoznici u ozbiljnim finansijskim teškoćama kako organizovati prevoz. Odlučili smo da prevoz dalje ne redukujemo kako ne bismo oštetili nijednog građanina i zbog toga je Skupština grada danas odobrila subvenciju za gradske prevoznike u iznosu od 450.000 KM do kraja ove godine.
Igor Radojičić, 6. oktobar 2020.
Trenutne cijene mjesečnih karata za gradski prevoz:
Na grupi linija gradskog prevoza cijena mjesečne karte za radnike je 44 KM, studente i đake 30 KM, a penzionere 14 KM, za djecu poginulih boraca koja pohađaju srednju školu ili fakultet, te supruge poginulih boraca i invalide I i II kategorije 13 KM.
Cijena penzionerske karte u javnom prevozu je smanjena i za grupu linija iznosi 13 KM.
Jedinstvena mjesečna karta za radnike je 60,5 KM, studente i đake 40 KM, a penzionere 21,5 KM.
U prigradskom prevozu cijene mjesečnih karata variraju od broja kilometara, te su tako do 10 kilometara od centra grada karte za radnike, studente, đake i penzionere iste kao na grupi linija gradskog prevoza.
Najskuplje su one od 40 do 50 kilometara od centra grada i one iznose za radnike 135 KM, studente i đake 87,5 KM, a penzionere 58,5 KM.
Dejan Mijić, direktor “Autoprevoza”, rekao je za “Nezavisne novine” da je prodaja mjesečnih karata veoma loša i da je u odnosu na isti period prošle godine prihod svega 20 odsto.
Karte jesu preskupe, mi to razumijemo, ali nemamo način da snizimo cijene jer svakako nemamo prihode. Zatražili smo sastanak sa Gradskom upravom i jedini način da se ova situacija prevaziđe i snize cijene karata jesu subvencije od grada.
Dejan Mijić, direktor “Autoprevoza”, 5. juni 2020.
Prilikom korekcije cijene karata u martu 2018. godine vođeno je računa o ovoj kategoriji stanovništva, te je cijena povećana minimalno, samo za 1 KM.
Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.