U progresu

Stvoriti uslove za razvijanje privatnog poduzetništva

Opštine: Banovići

U cilju bržeg privrednog razvoja stvoriti uslove za razvijanje privatnog poduzetništva kroz namjenske programe u budžetu Opštine. Na taj način osigurati i privlačenje domaćih i stranih investitora razvijajući poslovne zone što bliže potrebnoj infrastrukturi.

Izvor: Izborni Program – Lokalni Izbori 2020 OO SDA Banovići

Općina Banovići je tokom tri godine mandata načelnika Bege Gutića podržavala razvoj privatnog poduzetništva kroz različite projekte, uključujući sufinansiranje registracije novih poslovnih djelatnosti, podsticaje poljoprivredi, projekte ekonomske inkluzije marginaliziranih grupa, te podršku zapošljavanju kroz različite programe i fondove, s ciljem stimuliranja poduzetništva i unapređenja lokalne ekonomske situacije.

Izvor: Freepik
Izvor: Freepik

Početkom marta 2021. godine, Općina Banovići objavila je Javni poziv za sufinansiranje dijela troškova registracije djelatnosti pravnih i fizičkih lica na području općine Banovići u 2021. godini. Kako je 11.5.2021. godine potvrđeno, u prva četiri mjeseca na području općine Banovići registrovano je trinaest novih djelatnosti, od čega je dvanaest djelatnosti iz oblasti obrta, ugostiteljstva i trgovine te jedna djelatnosti u obliku društva ograničene odgovornosti. U odnosu na isti period 2020. godine, kada je registrovano devet novih djelatnosti, ovo predstavlja rast. Sredstva za podsticaj kao vid finansijske podrške za svih trinaest novoregistrovanih djelatnosti poduzetnicima isplatio je načelnik Banovića Bego Gutić, te je po 500 KM dodjeljeno fizičkim licima koji su registrovali obrtničku, ugostiteljsku ili trgovinsku djelatnost, a 1.500 KM dodjeljeno je poduzetniku koji je osnovao preduzeće u obliku društva ograničene odgovornosti.

Općina Banovići dijelila je i podsticaje poljoprivrednoj proizvodnji. Tako je potpisana Odluka o isplati novčanih podsticaja za 28 proizvođača svježeg mlijeka, koji su podsticaj ostvarili u skladu sa Javnim pozivom za obračunski period januar-mart 2021. godine. Krajem aprila 2021. godine, javnost je obaviještena da će iz sredstava budžeta Oćine Banovići planiranih u 2021. godini za podsticaj poljoprivrednoj proizvodnji biti podržana i proljetna sjetva merkantilnog kukuruza i krastavca kornišona. 

Pored navedenog, 25.10.2021. godine, potpisivanjem ugovora o dodijeli plastenika sa dodatnom opremom za 20 korisnika zvanično je počela realizacija Projekta “Ekonomsko osnaživanje socijalno i materijalno ugroženih osoba i mladih osoba kroz proizvodnju povrća u plastenicima“, u općini Banovići. 

Iz Općine Banovići je 29.3.2022. saopćeno da će Općina Banovići i Međunarodni fond za poljoprivredni razvoj (IFAD) i 2022. godine obezbijedit start-up pakete proizvođačima zainteresiranim za organiziranu proizvodnju krastavca kornišona. 

Početkom aprila 2022. godine potpisan je ugovor o saradnji između Općine Banovići i Udruženja građana „Nešto Više“ iz Sarajeva čime je ozvaničen početak implementacije projekta „Partnerstvom do posla“ vrijednog 351.640,00 KM. Cilj projekta je zapošljavanje u lokalnim kompanijama ili samozapošljavanje kroz pokretanje sopstvenog biznisa. 

U aprilu 2022. godine, saopćemo je da su Banovići jedna od 10 lokalnih zajednica na području Tuzlanskog kantona koje su ove godine uključene u program podrške poduzetništvu kroz IMPAKT inkubator poslovnih ideja za mlade. U avgustu 2023. godine javnosti saopćeno da će Općina Banovići i Investicijska fondacija IMPAKT finansijski podržati pokretanje tri nova biznisa u Banovićima. Pored finansijske podrške, oni će u naredne dvije godine dobiti dodatnu stručnu, mentorsku i promotivnu podršku. U septembru je saopćeno da će u okviru novog ciklusa ovog projekta podržati pet novih biznisa, a dva mjeseca kasnije saopćeno je da će podršku dobiti još četiri biznisa.

Pored toga, Općina je 2022. u aprilu godine obavijestila javnost da su Banovići jedna od 20 jedinica lokalne samouprave koje su dobile certifikat o dodjeli grant sredstava za projekat „Podrška Evropske unije lokalnim partnerstvima za zapošljavanje – Faza II“ (LEP II). Polovinom juna 2022. godine u Banovićima je počela s radom kancelarija Lokalnog partnerstva za zapošljavanje. Kako se navodi u saopćenju Općine, kancelarija će svakodnevno pružati podršku građanima i privrednicima, odnosno sve potrebne informacije vezane za privredu. Kancelarija je otvorena u okviru projekta „Lokalno partnerstvo za zapošljavanje – faza II“ koji općina Banovići realizira u suradnji sa Europskom unijom.

Općina Banovići i Američka agencija za razvoj (UNDP) potpisali su u julu 2022. godine ugovor o realizaciji projekta „Podrška marginaliziranim grupama žena u razvoju biznisa“. Krajem januara 2023. godine potpisani su ugovori o dodijeli grant sredstava namijenjenih za pokretanje i razvoj biznisa marginaliziranih grupa žena. Iz općinske uprave naveli su da će šest korisnica dobiti po 10.000,00 KM za registraciju djelatnosti. U julu je saopćeno da je u okviru ovog projekta šest korisnica dobilo po 10 hiljada KM za pokretanje biznisa. “Dva biznisa pokrenuta su u gradskom području (proizvodna i uslužna djelatnost), a četiri u ruralnom (plastenička proizvodnja, proizvodnja konzumnih jaja i uzgoj ovaca). Svi biznisi su trenutno aktivni, zaposleno je ukupno 7 osoba te postoje indicije da bi se broj zaposlenih u idućem periodu mogao i povećati”, saopćeno je iz općinske uprave Banovići.

Polovinom novembra 2022. godine, iz Općine Banovići je saopćeno da je upriličena podjela certifikata osobama koje su prošle obuku za pokretanje sopstvenog biznisa u okviru projekta „Lokalno partnerstvo za zapošljavanje – faza II“. Certifikate su dobile tri osobe čije poslovne ideje su ocijenjene najboljim i biće podržane sa po 7.000,00 KM. Iz Općine su dodali da će se početkom 2023. godine ponovo raspisati Javni poziv za obuku zainteresiranih građana, a za još pet odabranih projekata osigurat će se finansijska sredstva. 

Sredinom februara 2023. godine saopćeno je da Općina Banovići i u ovoj godini nastavlja sa praksom sufinansiranja dijela troškova za novoregistrovane djelatnosti. Visina novčanog sufinansiranja dijela troškova registracije obrtničkih, trgovačkih i ugostiteljskih djelatnosti je 500,00 KM po jednom aplikantu, a visina novčanog sufinansiranja dijela troškova registracije preduzeća (d.o.o., d.d. i sl.) je 1.500,00 KM po jednom aplikantu.

Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.


    Pitajte Istinomjer!