Ispunjeno manjim dijelom

Putna infrastruktura

Partije: Ujedinjena Srpska | Oblasti: Ekonomija

“Bilo je ulaganja, ali mi na ovom terenu imamo toliko resursa da se ta ulaganja moraju povećati. Poseban akcenat moramo dati razvoju turizma, jer imamo tolike resurse da nam određeni dijelovi Evrope zavide na tome. Sve to mora da prati putna infrastrukturai to bi bio bi fokus mog djelovanja u Narodnoj skupštini Srpske”

Izvor: Radio Foča

Kada je u pitanju putna infrastruktura, od početka mandata najveći pomak napravljen je utvrđivanjem trase autoputa Sarajevo – Beograd. Trasu su usaglasili predsjedavajući Predsjedništva BiH Milorad Dodik, ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić i ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić 26. februara. Usaglašena trasa je Rača – Bijeljina – Brčko – Lončari – Tuzla – Sarajevo  – Pale – Rogatica – Višegrad – Goražde. Autoput će dakle, kako se ranije zahtijevalo u FBiH, ići preko Tuzle, ali će se istovremeno spuštati sve do Višegrada. Ovu odluku još uvijek treba da potvrdi Predsjedništvo BiH.

Na prvoj sjednici 27. decembra 2018. godine Vlada je usvojila Program javnih investicija RS-a. Prema Programu, u 2019. godini za javne investicije će biti izdvojeno 368.567.901 KM, u 2020. godini 247.730.930 KM, a u 2021. godini 59.090.965 KM, od čega u saobraćaj i veze 9,49%.

Također, Vlada je na 10. sjednici 27. februara 2019. prihvatila Informacu o projektu „Izgradnja autoputa na koridoru Vc, kroz Republiku Srpsku, od petlje Rudanka (Kostajnica) do Karuša/entitetske granice na jugu“. Tender za prvu dionicu od petlje Johovac do petlje Rudanka (Kostajnica) je završen i početak radova bio je planiran tokom 2019. godine.

Federalna televizija je 26.11.2021. godine saopćila da je u Kostajnici kod Doboja ozvaničen početak radova na drugoj dionici autoputa na panevropskom koridoru 5c. Na ovoj dionici od Kostajnice kod Doboja do Putnikovog brda, u dužini od šest kilometara, a na entitetskoj liniji u općini Usora, gradit će se most preko rijeke Bosne u dužini od 330 metara, vijadukt te dva tunela u dužini od dva kilometra. Dionica se finansira sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj i gradient sredstvima Evropske komisije, u vrijednosti od 190 miliona eura.  

I Vijeće ministara BiH je 26.11.2021. godine saopćilo da se prva faza odnosi na dionicu od petlje „Tovira“ do petlje „Kostajnica“ u dužini od 5,5 kilometara. Kako su sitakli, “izgradnja spomenute dionice počela je u ljeto 2019. godine, a završetak je planiran na proljeće 2022. godine, dok je druga dionica upravo ova na kojoj su otvoreni radovi, a treća dionica projekta odnosi se na pravac ka sjeveru, odnosno od denivelirane petlje „Tovire“ od Vukosavlja, ukupne dužine oko 36 kilometara”.

Direktor “Autoputeva RS” Dušan Topić izjavio je za RTRS 2.1.2022. godine da bi se na proljeće 2022. godine trebali završiti radovi na dionici od petlje “Tovira” do petlje “Kostajnica”

To je dionica duga 5,5 kilometara, koja uključuje i veliku petlju Tovira, koja je slična Mahovljanskoj. Zadovoljni smo dinamikom i kvalitetom radova, asfalt je položen na cijeloj dužini trase, ostao je samo završni treći, takozvani habajući sloj, koji ćemo raditi na proljeće.

Dušan Topić, 2.1.2022.

Početak izgradnje autoputa od petlje “Tovira” do Vukosavlja, to jeste do entitetske granice, najavljena je na proljeće 2022. godine, a Topić je istakao da je za 35 kilometara dugu dionicu završena projektna dokumentacija. Nadalje, planirana je izgradnja i odvajanja autoputa ka Srbiji u Vukosavlju gdje bi se takođe povezivala i dionica sa Brčko Distriktom. 

Govoreći o dionici auto-puta od Rače do Bijeljine, Topić je tada istakao da je raspisan javni poziv za izgradnju dionice duge 20 kilometara, koja bi dijelom trebalo da se finansira sredstvima Vlade Srbije od 100 miliona evra. Tada je najavljeno da će radovi na ovoj dionici započeti početkom građevinske sezone.

Čekali smo da vidimo na koji način će Srbija doznačiti sredstva. Odlučeno je da će sredstva biti doznačena Vladi Republike Srpske i mi ćemo ih koristiti kao sredstva budžeta. Vlada se obavezala da tri godine od potpisivanja ugovora, godišnje obezbjeđuje po 60 miliona evra za taj projekat, a ako bude potrebno dodatnih sredstava obezbijediće ih naše preduzeće.

Dušan Topić

Topić je dodao da u povezivanju sa Srbijom ostaje još dionica Brčko-Bijeljina, 17 kilometara kroz Republiku Srpsku i 30 kilometara kroz Brčko distrikt, gdje još nema nikakvog dogovora.

Predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković 17.5.2022. godine u Doboju je najavio početak radova na dionici Koridora VC kroz Republiku Srpsku prema Vukosavlju i Modriči u dužini od 36 kilometara, predračunske vrijednosti od 240 miliona eura.

Trenutno se vode pregovarački postupci i trijaža. Mi očekujemo da do kraja 2022. godine budu izabrani izvođači, potpisani ugovori i da možemo krenuti u izgradnju te dionice”, izjavio je premijer Višković, koji je posjetio gradilište na prvoj dionici Koridora VC kroz Republiku Srpsku, na pravcu od petlje “Tovira” do petlje “Kostajnica”. Premijer Višković je rekao očekuje da će prva faza dionice Koridora VC kroz Republiku Srpsku, na pravcu od petlje “Tovira” do petlje “Kostajnica”, koja je ozvaničena u junu 2019. godine, biti završena u junu.

Radovan Višković, 17.5.2022.

Naveo tada takođe da je zadovoljan dinamikom izvođenja radova koji bi se mogli završiti i prije roka 2024. godine.

Direktor “Autoputeva Republike Srpske” Dušan Topić izjavio je da je toku tender za izbor izvođača radova za sjeverni dio Koridora VC čime se zaokružuje priča oko jezgra auto-puteva u Srpskoj, navodeći da je riječ o autoputevima Banjaluka-Gradiška, sjever-jug Koridora VC i pravac istok-zapad autoput “9. januar” te tada najavio da će u toku ljeta početi izgradnja dionice Rača-Bijeljina koja je već ugovorena i predstavlja vezu sa mostom u Rači koji Srbija privodi kraju.

U augustu 2022. godine radovi na izgradnji dionica “Rača – Bijeljina” još uvijek nisu započeli, a dionica od petlje “Tovira” do petlje “Kostajnica” nije završena u navedenom roku, tj. junu 2022. godine.

Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.


    Pitajte Istinomjer!