Bolji uslovi za razvoj i zapošljavanje – Promocija kapaciteta i potencijala Grada
Promocija kapaciteta i potencijala Grada
Opštine: Banja Luka
Obrazloženje
U toku mandata gradonačelnika Igora Radojičića ciljevi datog obećanja su djelimično ostvareni.
Izvor: Program "Banja Luka 2025”
Investicioni profil grada Banja Luka – nalazi se na web stranici Grada i u okviru istog se nalaze sve potrebne informacije olokacijama za investiranje, poslovnom okruženju, ljudskim resursima, broj i struktura, prirodnim resursima Grada, investicionim podsticajima, uslugama za investiture, cijenama komunalnih usluga.
- promotivne aktivnosti podrazumijevaju: promovisanje poboljšanja koja su postigle jedinice lokalnih samouprava u toku procesa uspostave povoljnog poslovnog okruženja, razmjena znanja i informacija (studijske posjete gradovima iz okruženja i EU koji su uspješni u privlačenju investitora), angažovanje medija za promociju BFC-a i promociju uopšte.
- Investicioni profil grada Banja Luka – nalazi se na web stranici Grada (na srpskom i engleskom jeziku) i u okviru istog se nalaze sve potrebne informacije o greenfield i brownfield lokacijama za investiranje, poslovnom okruženju, ljudskim resursima, broj i struktura, prirodnim resursima Grada, investicionim podsticajima, uslugama za investiture, cijenama komunalnih usluga.
Kako je rečeno za Istinomjer, tokom 2018. godine provedene su aktivnosti na eksternoj evaluaciji Gradske uprave a u sklopu procesa resertifikacija za BFC sertifikat za povoljno poslovno okruženje.
U 2019. godini – grad uspješno resertifikovan – BFC sertifikat za period 2019 – 2022. godine
Organizuju se skupovi sa ciljem promocije mogućnosti investicija u gradu Banjaluka i povezivanja domaćih i stranih privrednika poput skupova u saradnji sa Američkom privrednom komorom, Ambasadom Italije u Bosni i Hercegovini, Austrijskom privrednom komorom i sl.
Odjeljenje za kulturu, turizam i socijalnu politiku organizovalo je u maju 2018. godine prvu Međunarodnu konferenciju o investicijama u turizmu.
Odjeljenje za kulturu, turizam i socijalnu politiku u saradnji sa Turističkom organizacijom Grada Banja Luka organizovalo je u aprilu 2019. godine drugu Međunarodnu konferenciju turizma „Banja Luka 2019“ na kojoj je učestvovalo 180 učesnika i održano preko 100 sastanaka.
Ostvareni efekti konferencije: prepoznatljivost Konferencije o turizmu u regionu-medijsko praćenje i emitovanje četiri priloga i dvije reportaže; 180 učesnika Konferencije; predstavljanje uspješnih iskustava i praksi iz regiona; podignuta svijest o značaju turizma za zajednicu; realizovana kompletna kampanja na elektronskim medijima (fejsbuk, instagram i gugl), koja je trajala je od 22. marta do 19. aprila 2019. godine; umreženi ključni akteri u turizmu sa interesnim stranama iz oblasti turizma u Banjaluci.
Promocija se realizuje i prilikom službenih bilateralnih posjeta gradonačelnika i delegacija grada gradovima regiona, ali i svijeta (Zagreb, Hrvatska; Beograd, Novi Sad, Srbija; Ljubljana, Slovenija; Beč, Austrija; Bursa, Turska; Tijenđin, Kina; Moskava, Sankt Petersburg – Rusija;)
Predstavnici grada učestvuju i na skupovima koji se održavaju u regionu (Jahorina ekonomski forum, Biznis forum Kopaonik, Privredni forum u Poljskoj).
U svrhu promocije kapaciteta i potencijala Grada, kako je rečeno za Istinomjer, urađeno je sljedeće:
- U maju 2018. godine donesen je Plan promotivnih aktivnosti grada Banja Luka u sklopu kojeg se nalazi i Plan rada, tj. promocije Odjeljenja za 2018. godinu;
- Program postinvesticione podrške (Aftercare) – pokrenut je u januaru 2017. godine u okviru implementacije Projekta poboljšanja lokalnog okruženja za investiranje (LIFE) grad Banja Luka.
Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.