Imajući u vidu da građani općine Travnik imaju pravo da raspolažu informacijama o dešavanjima u njihovoj općini, poboljšat ćemo kanale komunikacije s građanima u vidu redovnog izvještavanja građana putem videoporuka njihovog načelnika, omogućavanja e-mail ili telefonskih prijava određenih pojava ili problema na koje je potrebno reagirati, a koje se odnose na nadležnost općinske administracije te uvođenje termina za razgovor sa građanima koji nisu mogli ostvariti svoja prava redovnim putem.
Poboljšanje komunikacije sa građanima
Opštine: Travnik
Obrazloženje
Ciljevi obećanja tokom mandata ostvareni su u značajnoj mjeri.
Izvor: Izborna platforma za prijevremene izbore za načelnika Općine Travnik
Načelnik Općine Travnik sa građanima redovno komunicira putem platforme Javna rasprava. Od 183 pitanja postavljenog do 31.7.2024. godine, načelnik je odgovorio na njih 183, a sve odgovore možete pročitati na ovom linku.
Osim što je načelnik Dautović dao odgovore na postavljena pitanja, također je implementirao ili razmatrao niz inicijativa i pitanja koje su mu građani/ke uputili/e putem platforme.
Jedan od primjera pozitivne prakse bila je i izrada Strategije za kulturu, što je bila i tema pitanja jednog građanina Travnika. Putem alata “Postavite direktno pitanje” građanin je općinskom načelniku predložio izradu ove strategije. Ova komunikacija rezultirala je sastankom dvije stranke te naposljetku stvaranjem “Travničkog kulturnog foruma”. Ovaj građanin je također postao savjetnik-volonter za kulturu.
Načelnik svakodnevno komunicira sa građanima i putem svog zvaničnog profila na društvenoj mreži Facebook.
Kako je navedeno na zvaničnoj internet-stranici Općine Travnik 1. 7. 2021. godine, građani sve zahtjeve mogu podnositi putem elektronske pošte. Svi detalji koji se odnose na način slanja, zaprimanja i procesuiranja zahtjeva mogu se naći na linku: E-zahtjevi (online zahtjevi).
U 2021. godini su realizovane usluge: Vršenje revizije personalnih dosjea svih radnika kao i kontinuirana revizija elektronskih dosjea, Unos podataka iz preostalih matičnih knjiga u elektronsku bazu podataka, U popis akata evidentirano i kroz DocuNovu elektronski provedeno: 245 akata.
JKP Bašbunar je omogućilo svojim korisnicima prijem računa putem e-pošte: [email protected]
Općina Travnik na svojoj internet-stranici objavila je dvogodišnji Akcioni plan prevencije korupcije za 2022. i 2023. godinu, a formirano je i radno tijelo kao pomoćno tijelo načelnika Općine koje ima zadatak da prima prijave i mišljenja o koruptivnim pojavama u Općini Travnik koje mu upute pravne i fizičke osobe. Koruptivne radnje moguće je prijaviti anonimno putem internet stranice Općine.
U maloj sali Općine Travnik, 3.8.2021. godine medijima je predstavljena mobilna aplikacija „Integritet Travnika“. Navedena aplikacija za cilj ima da spriječi korupciju općinske administracije. Aplikacija Integritet Travnika, također, omogućava slanje dokumenata i dokaza koji upućuju na koruptivnu radnju. Na aplikaciji se mogu naći i sve kontakt informacije drugih institucija kojima je borba protiv korupcije u opisu posla.
Aplikacija je besplatna i može se preuzeti sa Android uređaja. Pored prijave korupcije putem navedene aplikacije, korupciju u Općini Travnik se može prijaviti i putem pošte na adresu:
„Tim za prevenciju i sprečavanje korupcije Općine Travnik“, ulica Konatur bb, 72270 Travnik; putem e-maila: [email protected] ili u kutiji koja stoji na ulazu u Centar za pružanje usluga građanima. (Šalter sala).
Od 15. novembra 2023. godine u Travniku je počela primjena koncepta “Digital Tax Free City” koji predstavlja sveobuhvatan plan za modernizaciju i pojednostavljenje procesa osnivanja obrta na području ove općine. U ovoj lokalnoj zajednici i ranije su provođene aktivnosti na pojednostavljivanju administrativnih procedura.
Kako su predstavnici Općine Travnik saopćili na pres-konferenciji početkom novembra, putem prilagođene online platforme za podnošenje zahtjeva za registraciju obrta teži se ka smanjenju administrativnih barijera i omogućavanju jednostavnije i efikasnije registracije obrta. Prethodno je Općinsko vijeće Travnik donijelo odluku o ukidanju taksi na osnivanje obrta.
Aplikacija za registraciju obrta dostupna je na LINKU.
Načelnik Općine Travnik Kenan Dautović objavio je informaciju na svojoj Facebook stranici da se Općina pridružila Partnerstvu za otvorenu vlast (OGP).
Riječ je o globalnoj mreži od preko 140 lokalnih zajednica i organizacija civilnog društva čiji je cilj jačanje transparentnosti, učešće građana i građanki u donošenju odluka i postizanje odgovornosti na lokalnom nivou.
Općina Travnik je uspostavila i Servis “48 sati”, kao jedan od alata za unapređenje komunalnih usluga putem direktne komunikacije sa građanima (pitanje postavljeno putem e-mail-a i odgovor u roku 48 sati).
Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.