Ispunjeno većim dijelom

Otvoreni program

Opštine: Banja Luka

Politika otvorenih vrata i saradnje – Program otvoren za druge ideje i projekte

Obrazloženje

U toku mandata gradonačelnika Igora Radojičića obećanje je ispunjeno u mjeri koja je značajna za njegove ciljeve.

Izvor: Program "Banja Luka 2025”

U oblasti učešća građana i protoka njihovih ideja i prijedloga prema Gradu, u toku mandata Igora Radojičića preduzete su sljedeće aktivnosti:

– uvedena je budžetska linija za male projekte savjeta mjesnih zajednica kroz koje građani kandiduju svoje projekte a Grad obezbjđuje grantove u iznosu do 2.500 KM po projektu,

– uspostavljena je Kancelarija za građane kao organizacioni oblik koji direktno komunicira sa građanima i povezuje ih sa drugim jedinicama Gradske uprave.

U okviru Odsjeka za saradnju sa građanima-Kancelarije za građane, tokom 2019. godine nastavljen je rad i postupanje po pojedinačnim zahtjevima kojima su se građani obraćali gradonačelniku ili direktno Kancelariji za građane, te svakodnevna komunikacija sa građanima putem različitih kanala komunikacije. Od početka 2019. godine primljeno je i obrađeno ukupno 1017 predmeta u vidu različitih podnesaka građana (analiza predstavki i pritužbi građana,  informisanje građana o njihovim pravima i načinima njihovog ostvarivanja, te priprema pismenih odgovora na sve upite građana), neposredno je primljeno na razgovor 1648 građana, te je razgovor kroz druge vidove komunikacije obavljen sa 893 građana.

Pored navedenog, Odsjek za saradnju sa građanima-Kancelarija za građane je u funkciji prijema i početne obrade svih zahtjeva koji se upućuju putem aplikacije ,,Građanska patrola’’ kao informatičke aplikacije namijenjene za prijavu svih komunalnih nepravilnosti i prekršaja koji su u nadležnosti Gradske uprave Grada Banja Luka. Aplikacija ,,Građanska patrola’’ predstavlja još jedan od svakodnevnih kanala komunikacije sa građanima na način da se u Kancelariji primaju sve prijave upućene putem aplikacije, iste se analiziraju i zatim prosljeđuju prema nadležnim odjeljenjima, a  tokom 2019. godine, u Kancelariji za građane primljeno je i proslijeđeno na dalje postupanje 3428 prijava građana. U narednom periodu Odsjek za saradnju sa građanima-Kancelarija za građane nastaviće sa aktivnostima konstantnog unapređenja  komunikacije sa građanima, sa osnovnim ciljem obezbjeđivanja brzih i kvalitetnih informacija građanima koje će doprinijeti ostvarivanju prava i na zakonu zasnovanih interesa građana.

Grad Banja Luka, 31. oktobar 2019.

Od svih organizacionih jedinica Gradske uprave se traži da budu otovrene za ideje građana i da sarađuju na projektima koji se nude od strane građana ili udruženja građana, a uspješni primjeri su:

  • izgradnja mola sa mobilijarom na rijeci Vrbas (projekat Istraživačkog centra za prostor),
  • izgradnja platoa sa durbinom na vidikovcu na Banj brdu (inicijativa Rotary kluba),
  • izgradnja trim staza na području grada (izgradnja zajednice trkača i rekreativaca),
  • projekat „Proslava punoljetstva“ – za naše mlade sugrađane koji u tekućoj godini postaju punoljetni;
  • projekat uspostave gradskih bašti (inicijativa građana i udruženja),
  • dječije igralište u Budžaku,
  • fondacija „Mozaik prijateljstva“
  •  javna kuhinja,

 

Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.


    Pitajte Istinomjer!