Djelimično ispunjeno

Kućna njega

Opštine: Banja Luka

Stara lica – Razmotriti proširenje kapaciteta socijalne zaštite za kućnu njegu koja bi davala servis starim osobama kod njihovih kuća/stanova.

Obrazloženje

U toku mandata gradonačelnika Igora Radojičića ciljevi datog obećanja su djelimično ostvareni.

Izvor: Program "Banja Luka 2025”

Pravo na pomoć u kući je pravo iz socijalne zaštite, koje se u Gradu Banja Luka ostvaruje putem JU ,,Centar za socijalni rad”.

Tokom proteklih mjeseci, zbog pandemije COVID-19 realizovani su posebni programi pomoći za 500 najugroženijih lica preko 65 godina.

Organizovana je i akcija pomoći ugroženim starijim sugrađanima kroz nabavku i dostavu namirnica

Kako je rečeno za Istinomjer, programom je u 2019. godini obuhvaćeno 73. starih lica od kojih većina ima svakodnevne posjete njegovatelja/ica koji pružaju usluge iz oblasti obavljanja kućnih poslova, održavanja lične higijene, nabavku hrane, za 16 korisnika se hrana vozi iz Crvenog krsta njima kući jer su nepokretni i zadovoljavanje drugih svakodnevnih potreba korisnika. Za 2020 godinu planirano je povecanje sredstava za navedenu uslugu.

Razvoj usluge Pomoć u kući prepoznat kao bitan element zaštite starih lica  u okviru Strategije razvoja Grada kroz mjeru M 4.2.2.1. „Unaprijeđena kvaliteta pružanja usluge pomoć u kući i povećanje broja korisnika“.

Usluge socijalne zaštite stanovnicima Banje Luke pruža Javna ustanova „Centar za socijalni rad“, kojoj je osnivač Skupština Grada i na koju je Grad prenio javno ovlašćenje za obavljanje ovih usluga.

Od 2000. godine Grad Banja Luka je kao jedna od četiri opštine u BiH, zajedno sa Centrom za socijalni rad, uključen u realizaciju Projekta „Reformisanje sistema i struktura režima centralne i lokalne socijalne politike“. U skladu sa iskustvima iz navedenog projekta, stručni radnici Centra i Gradske uprave su, u saradnji sa drugim partnerima, izradili – a Skupština Grada usvojila – sljedeće strateške dokumente:

  • Plan razvoja socijalne zaštite u Gradu Banja Luka 2003-2005.godine
  • Plan razvoja socijalne zaštite u gradu Banja Luka 2005-2008.godine
  • Program razvoja socijalne zaštite u gradu Banjoj Luci za period 2013-2015. godine
  • Program razvoja socijalne zaštite za period 2018-2020. godine.

U skladu sa ciljevima, definisanim ovim dokumentom, uvedeni su novi modeli rada, izvršena je potpuna reforma u načinu pružanja usluga Centra za socijalni rad.

Reforma modela rada, prije svega, odnosi se na promjenu pristupa u radu sa korisnicima, gdje se koristi pristup orijentisan na korisnika, kod kojeg su korisnik i njegove potrebe u fokusu rada stručnih radnika. Ovaj pristup sa sobom je donio i promjenu u organizaciji rada gdje se sa polivalentnog, odnosno rada po mjesnim zajednicama, prešlo na specijalistički pristup, koji – prije svega – podrazumijeva specijalističke poslove koji su fokusirani na potrebe korisnika:

  • poslove za rad sa djecom bez adekvatnog roditeljskog staranja,
  • poslove za rad sa djecom sa posebnim potrebama,
  • poslove rada sa nasiljem u porodici,
  • rad sa licima sa problemima u mentalnom zdravlju,
  • rad sa licima sa invaliditetom,
  • rad sa licima zavisnim o alkoholu i psihoaktivnim supstancama,
  • rad u zajednici,
  • porodično savjetovalište i drugi poslovi.

Razvojem specijalističkog pristupa otvorila se mogućnost bliže saradnje sa nevladinim organizacijama, korisničkim udruženjima i privatnim sektorom, što je rezultovalo otvaranjem niza proširenih usluga u lokalnoj zajednici i razvojem velikog broja servisa vaninstitucionalne brige o korisnicima. Neke od proširenih usluga su: dnevni centri za stara lica, dnevni centar za lica sa problemima u mentalnom zdravlju, dnevni centar za lica u stanju mentalne retardacije, usluge personalne asistencije za lica sa invaliditetom, smještaj žrtava nasilja u Sigurnu kuću, prihvatna stanica za djecu zatečenu u skitnji, prihvatna stanica za odrasla lica zatečena u skitnji i mnoge druge proširene usluge, fokusirane na specifične potrebe stanovništva naše lokalne zajednice.

Sve proširene usluge se realizuju u partnerskoj saradnji sa nevladinim organizacijama i korisničkim udruženjima. S obzirom da JU „Centar za socijalni rad“ Banja Luka od 2007. godine ima uveden sistem upravljanja kvalitetom u skladu sa standardom ISO 9001:2000, osnovna obaveza ove ustanove jeste da osigura kvalitetnu uslugu i zadovoljstvo korisnika. U skladu s tim, redovno se vrši evaluacija usluge i sastanci sa partnerskim organizacijama, kako bi se unaprijedio kvalitet usluge.

Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.


    Pitajte Istinomjer!