Da bi sve to postigli, naveo je Đokić, posebno za područje Semberije i Majevice, neophodan je ubrzan razvoj infrastrukture koja nedostaje, prije svega izgradnja autoputa koji će povezati koridor Pet ce, preko Posavine i Brčkog do Bijeljine i prema Srbiji.
Izgradnja autoputa u sjeveroistočnoj Bosni
Partije: SP RS | Oblasti: Ekonomija
Obrazloženje
Obećanje je djelimično ispunjeno tokom mandata Vlade RS.
Izvor: socijalisti.ba
Strategijom razvoja javnih puteva u Republici Srpskoj za period 2016-2025. godine, kojom se predviđa dugoročni razvoj mreže javnih puteva, uvrštena je i izgradnja auto-puta Vukosavlje-Brčko-Bijeljina-granica sa Srbijom, saopšteno je iz Vlade Srpske. Strategija je usvojena još u oktobru 2016. godine.
U julu 2020. godine Vlada RS donijela je odluku o finansiranju, projektovanju i izgradnji prve dionice ovog auto-puta od Vukosavlja do Brčkog. Kako je saopćeno nakon održane sjednice Vlade RS, 30. jula 2020. godine, “akcionim planom izgradnje auto-puteva određeno je da će dionica auto-puta Vukosavlje-Brčko-Bijeljina-granica sa Srbijom, u dužini od oko 70 kilometara, biti realizovana kroz izgradnju dvije dionice, i to Vukosavlje-Modriča-Brčko, u dužini od 33 kilometra, te Brčko-Bijeljina-granica sa Srbijom u dužini od 37 kilometara”.
Procijenjena vrijednost ove kapitalne investicije, kako su saopćili iz Vlade RS je 600 miliona KM.
U februaru 2022. godina ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Ćorić je rekao da su počele intenzivne pripreme dionica autoputa Banjaluka-Beograd, od Vukosavlja prema Brčkom i od Rače prema Bijeljini.
– Prema dinamici koju smo predvidjeli, trebalo bi u ovoj (2022.) godini da se krene sa radovima na obje dionice. Кada je riječ o dionici od Bijeljine do Rače, rok za dostavljanje ponuda za izbor izvođača radova je istekao u ponedjeljak. Ukupna vrijednost projekta je 260 mil КM, rok za izvođenje radova je tri godine – naveo je Ćorić.
Кad je riječ o dionici Vukosavlje-Brčko, on ističe da je otvoren javni poziv i da se očekuje konačna finansijska ponuda, a u uži izbor ušla su dva ponuđača, dvije kineske kompanije.
Resorni ministar je naveo da se očekuje raspisivanje tendera za izgradnju treće i četvrte dionice Koridora 5C kroz Republiku Srpsku, od Johovca do Vukosavlja, odnosno do Odžaka.
– Pregovaramo sa Evropskom investicionom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj. Imamo završenu finansijsku konstrukciju i nadam se da ćemo u narednih mjesec, dva raspisati tender za izbor izvođača radova – izjavio je Ćorić.
On je podsjetio da bi do kraja februara trebalo da bude završena prva dionica koridora 5C šest kilometara od Johovca do Rudanke, te da se nastavlja gradnja druge dionice od Rudanke do Putnikovog Brda na kojoj su radovi počeli krajem prošle godine.
U julu 2022. godine je objavljena informacija da su, više od godinu dana nakon raspisivanja tendera za finansiranje, projektovanje i gradnju dionice autoputa Vukosavlje – Brčko, „Autoputevi RS“ izabrali izvođača i ugovor dodijelili kineskoj kompaniji „China State Construction Engineering Corporation Limited“. Projekat će, umjesto procijenjenih 702 miliona KM, koštati 765,7 miliona KM.
Zbog toga su od Vlade tražili i dobili saglasnost za povećanje vrijednosti investicije sa 600 miliona KM bez PDV-a na 654,5 miliona KM bez PDV-a.
Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.