Završit ćemo gradnju autoputa Banjaluka – Mliništa
Izgradnja autoputa Banjaluka – Mlinište
Partije: SNSD | Oblasti: Ekonomija
Obrazloženje
Tokom mandata Vlade RS pomenuto obećanje nije ispunjeno.
Izvor: Mrkonjić Grad, 23.09.2018.
Ugovor o projektovanju i i izgradnji prve faze autoputa Banja Luka – Mliništa, dionice Banja Luka – Mrkonjić Grad, potpisan je još u decembru 2014. godine sa kineskom kompanijom „Sinohydro“. Ova dionica vrijedi 1.173,50 miliona KM. Na osnovu navedenog sporazuma kineska kompanija je pripremila studijsku dokumentaciju neophodnu za završne pregovore o kreditu sa kineskom Exim Bank, koja bi trebala biti finansijer. Međutim, od 2014. godine nije bilo napretka kada je riječ o ovom projektu.
Izgradnja autoputa Banja Luka – Mliništa uvršten je i u Program javnih investicija RS-a 2019 – 2021, čime je iskazana namjera za nastavkom projekta.
U februaru 2021. godine Autoputevi Republike Srpske najavili su raspisivanje tendera vrijednog milion maraka za izradu idejnog projekta i plana parcelacije za prvu dionicu autoputa od Banja Luke do Mrkonjić Grada. U Planu javnih nabavki Autoputeva RS za 2021. godinu planiran je proces javne nabavke po otvorenom postupku “Usluga izrade Idejnog projekta i plana parcelacije prve faze autoputa Glamočani – Mliništa, dionica Banja Luka jug – Mrkonjić grad” u vrijednosti od milion KM. U planu je kao okvirni datum pokretanja postuka naveden 1. april 2021, a okvirni datum zaključivanja ugovora 1. juni 2021. godine.
U februaru 2022.godine govoreći o izgradnji ovog autoputa istaknuto je da nije od tolikog ekonomskog značaja obzirom na vrijednost projekta.
U Sarajevu je održan sastanak ministra transporta i komunikacija Vojina Mitrovića s predstavnicima kompanije “PowerChina”, koja je zainteresovana za izgradnju dijela auto-puta od Glamočana do Mrkonjić Grada, nudeći se da investiraju, finansiraju, planiraju, projektuju i grade jednu od dionica.
Prema prvim procjenama, samo izgradnja prve faze auto-puta od Glamočana do Mrkonjić Grada koštala bi oko 1,2 milijarde KM, a druge dionice dalje do Mliništa isto toliko s obzirom na složenost terena.
“Taj put bi bio i konkurencija koridoru 5c, koji je evropski koridor i teško je sada govoriti o ekonomskoj opravdanosti tog auto-puta. Nijedna luka na Jadranu nije od tolikog velikog značaja da u toj mjeri utiče na transport. Svaki autoput je dobar i potreban, samo je pitanje kada ga date u eksploataciju koliko je on isplativ”, istakao je Raković.
Ukoliko imate dodatne informacije o ispunjenju ovog obećanja, pošaljite ih timu Istinomjera i mi ćemo ih, nakon provjere, uključiti u konačnu ocjenu ovog obećanja. Putem ove forme možete nam poslati i dokumente, fotografije ili video-snimke koji se odnose na ispunjenje ovog obećanja.